پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۵۴۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
» 4 دی
فرمانده سپاه کازرون:
سرهنگ پاسدار غلامرضا شرفی اظهارداشت: روز کازرون دیگر جای خود را در فرهنگ کازرونی ها باز کرده است از این رو از همه فرهنگ دوستان، نخبگان، دانشگاهیان و نهادهای فرهنگی می خواهیم پیشنهادات خود را جهت هر چه بهتر برگزار کردن این روز ارائه دهند.

به گزارش کازرون نما، سرهنگ پاسدار غلامرضا شرفی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون در گفتگو با تنویر، با اشاره به سالروز عملیات کربلای 4 در سال 65 و نقش رزمندگان کازرون در آن عملیات گفت: در عملیلت کربلای 4 و تاریخ چهارم دی ماه 65، 78 نفر از رزمندگان کازرون ظرف مدت 8 ساعت یعنی کمتر از  یک روز به شهادت رسیده اند و اکثر آن ها مفقودالأثر هستند که در تاریخ کازرون بی سابقه است.

وی با اشاره به ثبت چهارم دی ماه در تقویم فرهنگی سپاه به عنوان روز کازرون، بیان داشت: سال گذشته در روز کازرون یادوراه بزرگ 1100 شهید شهرستان کازرون را برگزار نمودیم و هر سال درنظر داریم در این روز، به صورت تخصصی تر به شهدای شهرستان کازرون بپردازیم.

شرفی با بیان اینکه امسال نیز یادواره 1100 شهید شهرستان کازرون به مناسبت روز کازرون برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در یادواره امسال به صورت ویژه به183  شهید کازرونی گردان فجر لشکر 33 المهدی خواهیم پرداخت که جا دارد از همه اعضای ستاد یادواره به ویژه هیئت رزمندگان شهرستان کازرون که بار اصلی این یادواره بر دوش این بزرگوواران است، تقدیر و تشکر نمایم.

فرمانده سپاه کازرون با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی هنری «روز کازرون» با محوریت نقش رزمندگان کازرونی در عملیات های دفاع مقدس به ویژه کربلای 4 و 5، جاذبه های گردشگری کازرون و ویژگی های منحصر به فرد کازرون از شهریورماه تا آذرماه سال جاری گفت: بعد از فراخوان جشنواره علاقه مندان آثار خود را در قالب گرافیگ، عکس، تایپوگرافی، فیلم کوتاه، نماهنگ، شعر، قطعه ادبی و داستان کوتاه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند که این آثار در مرحله داوری به سر می برد و بعد از اتمام داوری، نفرات برتر اعلام خواهند شد.

فرمانده سپاه کازرون با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: شهرستان کازرون دارای ظرفیت ها، داشته ها و دارای سابقه طولانی و شخصیت های فرهنگی- ادبی و هنری است که از جمله آن ها می توان به شیخ ابواسحاق کازرونی، شیخ عبدا... بلیانی، شیخ امین الدین، علامه جلال الدین محمد دوانی، علامه قطب الدین کازرونی، ناصر دیوان کازرونی، استاد نصراله مردانی، استاد علی دوانی و ... و انتصاب حضرت سلمان به کازرون، آثار تاریخی و باستانی، طبیعت سرسبز و ... اشاره کرد ولی آن چه امروز باعث بقای نام ایران در جهان و به تبع آن نام شهرستان کازرون شده است، شهادت مظلومانه رزمندگان ما است که شجاعانه در مقابل جهان استکبار  ایستاده اند و با خون خود باعث قوام و اقتدار ایران شدند.

وی با بیان اینکه نام هیچ کس برای مزین کردن نام کازرون مستحق تر و بزرگ  تر از نام شهدا نیست، عنوان کرد: روز کازرون دیگر جای خود را در فرهنگ کازرونی ها باز کرده است از این رو از همه فرهنگ دوستان، نخبگان، دانشگاهیان و نهادهای فرهنگی می خواهیم پیشنهادات خود را جهت هر چه بهتر برگزار کردن این روز ارائه دهند.

 

منبع: تنویر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
محمد حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
بر همه ماست که یاد و خاطره شهیدان را گرامی نموده و ارج نهیم . شهیدانی که از جان و مال و زندگی خویش در این دنیا دست کشیدند تا امروز این کشور در آرامش بسر برد و در واقع این شهیدان غیرتمند و گرامی از کیان نظام اسلامی دفاع نمودند . اما اگر امکان دارند جناب آقای شرفی شما هم لطف کنید در کنار یادواره هایی که برای شهدای گرانقدر این شهرستان برگزار میکنید فکری به حال تمثال این شهدای گرانقدر در خیابانهای این شهر کنید مدت هاست که تابلوهای موجود در بلوار های این شهر که مزین به عکس شهدای شهرستان است خراب شده و در حال نابودی است چه تعظیم و بزرگداشتی از این بالاتر که به جای برگزاری یادواره که آن هم در مدت یک روز و در چند ساعت با هزینه های هنگفت برگزار میکنید لطف کنید بودجه و هزینه های این یادواره هاتون را خرج اصلاح تابلوهای مزین به عکس شهدا کنید چرا که این تابلوها هر روز در برابر چشمان این مردم دیده میشود و صحیح نیست به این اوضاع باشد . لطفاً در پاسخ ماهم سریعاً نگوئید که این کار فقط و فقط وظیفه بنیاد شهید است چرا که این کار علاوه بر بنیاد شهید نیاز به همکاری نیروی عظیمی مثل سپاه دارد که بتوانید با حمایت های مالی و معنوی به خانواده شهدا و بنیاد شهید هر چه سریعتر وضعیت آشفته و خراب این تابلوها را اصلاح نمائید .
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
سلام علیکم
زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدا کمتر از شهادت نیست
کانال رسمی شهید مدافع حرم عسکر زمانی راه اندازی شد زیر
نظر خانواده بزرگوارشان که روزانه مطالب و دست نوشته های
شهید بزرگوار را در کانال قرار میدهند

لینک کانال شهید عسکر زمانی

@shahidzamani
ما رادر این کار با ارزش یاری بفرمایید
لبیک یا زینب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
0
0
سلام
شهدا خوب احترامشو هم خییییلی واجب
ول خیلی موافق نیسسم
یه روزی انتخاب بش که طیف فکری گسترده تری پسندوان افتد.
کازون سی همه ی کازونی ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳