پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۵۳۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
خطیب جمعه کازرون:
حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که از دادن وعده‌های بدون پشتوانه و توخالی به مردم پرهیز کنند و فراتر از وظایف نمایندگی سخن نرانند.

به گزارش کازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز کازرون با اشاره به 29 آذر، مصادف با هشتم ربیع‌الاول، روز شهادت امام عسکری (ع)، اظهار داشت: آن امام همام در تمام عمر 28 ساله‌شان زیر نظر زبده‌ترین ارتشیان بنی‌عباسی بودند تا جلو ظهور و نمو حضرت بقیة‌الله (عج) گرفته شود، اما در این فشار شدید آن حضرت رسالت امامت خود را به‌خوبی انجام دادند.

وی در ادامه به جنایات ارتش نیجریه و به شهادت رساندن جمع کثیری از شیعیان مظلوم این کشور به بهانه راه‌بندان اشاره کرد و گفت: این حادثه جای بسی تأسف و سؤال‌برانگیز است از اینکه جرم این مردم مظلوم جز این بود که مراسم مذهبی در روز شهادت امام رضا (ع) برگزار کرده بودند.

امام‌جمعه کازرون به جنایات سازمان تروریستی «بوکوحرام» که در بزرگ‌ترین کشور اسلامی در آفریقا فعالیت دارد اشاره کرد و افزود: چرا ارتش این کشور با این سازمان تروریستی برخوردی ندارد و فقط با مردم مظلوم زورآزمایی می‌کند.

خرسند تصریح کرد: وجود یک ارتش در دفاع از مرزوبوم و کیان هر کشوری به‌شمار می‌رود نه اینکه به بهانه واهی دست به کشتارجمعی بزند.

وی گفت: چند روز از این جنایات می‌گذرد اما دولت نیجریه نه آمار دقیقی از کشته‌شدگان و نه سرنوشت رهبر شیعیان این کشور علامه زاکزاکی را به مردم و رسانه‌ها اعلام می‌کند.

خطیب نماز جمعه کازرون از سکوت رسانه‌های جهانی و برخی کشورهای اسلامی در مقابل جنایات ارتش نیجریه اظهار تأسف کرد و متذکر شد: جنایاتی که در فرانسه اتفاق افتاد را تمام آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان محکوم کردند اما اکنون در قبال کشتار شیعیان نیجریه به لاک خود فرورفته‌اند و مگر کشته‌شدگان نیجریه انسان نیستند.

خرسند از دولت به‌ویژه وزارت خارجه کشورمان درخواست کرد با سرعت و قاطعیت بیشتری شیعه‌کشی و شیعه‌هراسی که توسط آمریکا و نوکران آن در جهان اسلام به راه افتاده را محکوم و موضع‌گیری جدی‌تری داشته باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود 27 آذرماه سالروز شهادت عالم ربانی آیت‌الله شهید مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه دو نهاد علمی و فرهنگی تأثیرگذار در جامعه به‌شمار می‌رود که باید این دو نهاد در سایه همدلی و هم‌زبانی به همکاری و هماهنگی برسند.

امام‌جمعه کازرون گفت: منظور از وحدت این دو نهاد بر این است که اهداف مشخص و مشترکی را به یک سمت هدایت کنند و در احیای تمدن اسلامی، گسترش مرزهای دانش، تولید علم و اندیشه و بومی‌سازی علوم و اسلامی‌سازی علوم انسانی و اجتماعی و ایجاد دانشگاهی اسلامی گام بردارند.

خرسند به آغاز ثبت‌نام نامزدهای دو انتخابات مهم پیش رو از جمله مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: انتخابات در جمهوری اسلامی اهمیت فراوانی دارد و یکی از دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود که از اعضای مجلس خبرگان رهبری گرفته تا شوراهای اسلامی شهر و روستا همگی توسط مردم تعیین می‌شوند که نشانگر حاکمیت مردم و دخالت آنان در سرنوشتشان است.

وی امر برگزاری انتخابات در کشورمان را یکی از علامت‌های شورونشاط سیاسی جامعه و نقطه قوت برشمرد و متذکر شد: دشمن درصدد است که انتخابات کشورمان را نقطه‌ضعف نظام قلمداد کند، به‌طوری‌که نورچشمی‌های آمریکا در منطقه به‌ویژه شیخ‌نشینان عربی به‌طورکلی انتخابات ندارند و فقط چند آل و طایفه بر کشور حکومت دارند.

امام‌جمعه کازرون بابیان اینکه هر کشوری برای خود در مورد انتخابات شرایطی دارد، جمهوری اسلامی نیز ضوابطی را تعریف کرده و شورای نگهبان که استصوابی و قانونی است در امر انتخابات نظارت کامل دارد.

خرسند ادامه داد: به‌خاطراینکه انتخابات به رأی و خواسته نظر دشمنان در ایران برگزار نمی‌شود بنابراین انتخابات جمهوری اسلامی را غیر دموکراتیک می‌نامند.

وی از هیئت‌های اجرایی، نظارت، وزارت کشور و شورای نگهبان عمل به قانون و امانت‌داری را توصیه کرد و گفت: همگی باید امانت‌دار رأی مردم باشند چراکه رأی مردم بنا به فرموده مقام معظم رهبری حق‌الناس است.

امام‌جمعه کازرون از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خواست به موازین شرعی و قانونی پایبند باشند و از تبلیغات به شیوه غربی استفاده نکنند و از ریخت‌وپاش و سیاه‌نمایی خدمات و عملکرد گذشته پرهیز کنند.

خرسند هم‌چنین از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که از دادن وعده‌های بدون پشتوانه و توخالی به مردم پرهیز کنند و فراتر از وظایف نمایندگی سخن نرانند.

وی در پایان به رعایت موازین شرعی و عدم مزاحمت به مردم در مراسم‌ عروسی تأکید کرد و از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی خواست با هنجارشکنان و تالارهایی که به برگزاری مجالس عروسی مختلط اقدام می‌کنند برخورد جدی داشته باشند.

 

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
0
0
انتخابات قبلي بايد اين حرفها زده مي شد !
زر و زور وتزوير در شهر 1100 شهيد محكوم به شكست است
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
0
3
عجبا از فرصت طلبي بعضي از آقايان//
پازل اول: افتتاح ستاد موسوي مربوط به كازروني هاي مقيم تهران در انتخابات سال 88
پازل دوم: رفيق گرمابه و گلستان شدن با جريان منحرف مشاييسم و
بهره برداري گوناگون از اين فرصت براي پست دادن به دوستان و كسب منافع اقتصادي و استخدام پسر خاله و عمو زاده و فرزندان ليدرها و شر چاق كن هاي ستاد انتخابابتيش براي مجلس
پازل سوم:خيمه زدن درب خانه اصولگرايان (با توجه به شناخته شدن ماهيت نامبرده از سوي اصلاح طلبان) هم جهت جلب راي و هم جهت زدودن آثار منفي گذشته
اما پازل چهارم را چه كسي تكميل خواهد كرد ..........
تصميم با صلابت اصولگرايان براي نه گفتن به اين اينگونه ابن الوقت ها يا خط ترديد و ابطال بر اين جمله معروف كه // هدف وسيله را توجيه نمي كند//
منتظر هفتم اسفند خواهيم ماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
دولت تدبير و اميد فريب اين گونه آدم هاي فرصت طلب و دلداده گروه مشايي و بابك زنجاني را نخواهد خورد
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
0
شکست جریان تندرونزدیک است

گویاقالیباف ومحسن رضایی به خاطرتندروی برخی اصولگرایان ازگروهی که درظاهربه نام اصولگرایی متحدشده اندجداشدند
خبرهای حاکی است که علی اکبرولایتی به جریان اعتدال نزدیک شده است

رهروان ولایت که اکثریت مجلس رادارندوتحت رهبری لاریجانی میباشندنیزگویاازحضوردرجبهه متحداصولگرایی منصرف شده اندوطبق موضع گیریهایشان هیچ قولی جهت ورودبه جبهه متحداصول گرایی نداده اند

واما پایداری ها که سعی داشتندمصباح یزدی راضلع سوم زعامت جبهه متحداصول گرایی معرفی کنندگویاتاکنون ناموفق بوده اند

این دورازانتخابات بیشترمسائل سیاسی وجهت گیری های گروهی سیاسی درانتخابات موثراست تاقولهای اقتصادی و...
پس کاندیداهای کازرون حتمابایداین نکته مدنظرشان باشد

امااعتدال وزیدن گرفته است تندروهارابایدهرچه بیشترمنزوی کردچون خسارات سنگینی به ملت وکشورخواهندزد
دروغگو ها رسوا ميشن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
0
1
يكي از كانديداها كه از 4 سال قبل تاكنون ميلياردي داره خرج مي كنه با كمال ... رقبا را بوسيله ... و آدماي ... اطراف خودش تخريب
مي كنه اين آدم سياس و مظلوم نما كه باقتضاي كاري كه داره خوب نقش بازي مي كنه و امواج منفي مثل شهري و روستايي، خرج سي ميلياردي فلان كانديدا و ساير شايعات به جامعه
مي فرسته اما غافل از اينه كه مثه گذشته خداوند ... و مردم ... او را بر ملا و پيش مردم سكه يه پول خواهد شد انشا اله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹