پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

روح ورزش اگر از کودکی و نوجوانی در تنت دمیده شود چیز دیگریست. نسل ما این گونه بود از کودکی در کوچه پس کوچه های خاکی شهر بزرگ می شدیم. می دویدیم و زمین می خوردیم و باز به پا می خاستیم و در همین زمین خوردن ها و به پا خاستن ها بود که مرد می شدیم . بارها گفته ام که نسل ما نسل بزرگ  و مردانه ای بود . سختی های بسیاری دیدیم اما آب دیده و مقاوم گشتیم . خستگی ناپذیر می نمودیم و از اول صبح تا سر شب در جنب وجوش و تقلا بودیم . بچه های امروز بیشتر سرگرم بازی های رایانه ای و تبلت وموبایل اند و تحرک و جنب وجوش شان نسبت به نسل ما بسیار اندک است  پس بر ماست که فرزندان خود را به تحرک واداشته و روح سرزندگی وشادابی را در آنان زنده کنیم .باید تبلت را از دستانشان بگیریم و با خود به کوه وکمر ببریم شان.باید به آنان بیاموزیم که  ورزش یگانه راه رسیدن به تندرستی و نشاط است باید  به جای بازی های رایانه ای برای شان دوچرخه گرفت و آنان را با این ورزش مفرح آشنا ساخت . باید امکانات ورزشی را گسترش داد باید برای شان برنامه ریزی درستی انجام داد . باید برای این نسل هزینه کرد تا آنان را از رخوت و سستی به در آورد باید تنبلی را از وجودشان دور کنیم . صبح های جمعه فرصت خوبی ست که آنان را با خود همراه کنیم  و با خود به کوه ودشت ببریم شان.به خصوص این روزها که  نرم نرمک  زمین دارد نفس می کشد وآرام آرام کوه ودشت  دارد رنگ  سیز به خود می گیرد.

شیربچه هایی که مردانه رکاب می زنند

آدینه ای که گذشت باز هم به همّت و تلاش هیات دوچرخه سواری و اداره ورزش وجوانان و باشگاه دوچرخه سواری کوهستان سبز  نو نهالان ونوجوانان این شهر  در دامن پاک طبیعت کوهستان شمالی شهر گرد هم آمدند تا  در  فضایی دل انگیز  با هم به رقابت  برخیزند .هر چند که در گام نخست هدف اصلی  کشف استعدادهای نهفته این  شیرمردان کوچک بود  و مسابقه وکسب مقام در درجه دوم اهمیت قرار داشت . خوشبختانه با وجود  فرصت اندک و تبلیغات  محدودی که صورت گرفته بود تعداد قابل ملاحظه ای از خانواده ها فرزندان نونهال و نوجوان خود را برای شرکت در این  تور دوچرخه سواری با خود به محل پارک طالقانی آورده بودند .حدود چهل نوجوان با دوچرخه و کلاه ایمنی و دستکش و لباس های ورزشی آمده بودند تا در رقابتی سالم مسیر دو کیلومتری بین باغ مرحوم پیرویان تا پارک پیروز را رکاب بزنند.مسئولین اجرایی این برنامه که اعضای گروه کوهستان سبز بودند از ساعتی قبل در محل برگزاری مسابقه حاضرشده و مقدمات شروع برنامه را فراهم نموده بودند بچه ها به دو گروه سنی  9 تا 12 سال( نونهالان) و 12 تا 15 سال ( نوجوانان ) تقسیم شدند و برای استارت زدن به سمت باغ پیرویان حرکت نمودند البته محل استارت گروه نونهالان از ابتدای دهانه دره همّت( 500 متر جلوتر ) شروع می شد  با شروع مسابقه واعلام استارت شیرمردان کوچک مسیر شیب دار و سربالایی پیش رو را با زحمت رکاب زدند و دقایقی بعد در مقابل پارک طالقانی  به خط پایان رسیدند .پس از آنان نیز گروه نوجوانان رقابت خود را آغاز کردند .

در پایان این رقابت ها در گروه نونهالان علیرضا مختاری مقام نخست و آقایان امیرحسین رضائیان پور و امیر علی پیروی و علی رزمجو و مهدی حقیقی زاده به ترتیب مقام های دوم تا پنجم را بدست آوردند و در گروه نوجوانان نیز پوریا مرادی مقام نخست و آقایان یونس مشکین و سعید عطایی و محمد مهدی شبانی و پارسا حاتمی به ترتیب دوم تا پنجم شدند.جوایز نفرات برتر که عبارت بود از پلاک طلا و لباس مخصوص دوچرخه سواری در حضور ورزشکاران وخانواده ها توسط آقای حسین پور  رئیس اداره ورزش وجوانان و گلستان  رئیس هیات دوچرخه سواری و آقایان شیرافکن و اسماعیلی و آهن جان اهدا گردید.

جا دارد از همکاری و همیاری آکادمی تناسب اندام جاوید ( آقایان آهن جان و اسماعیلی ) و فروشگاه ولی عصر ( دوچرخه های حرفه ای) آقای رضا شیرافکن که با حمایت های مالی و فکری خود  نقش مهمی در برپایی این برنامه پرنشاط ورزشی داشتند سپاسگزاری ویژه ای داشته باشیم . مطمئناً مشارکت و همکاری نهاد ها و موسسات خصوصی در برگزاری همایش های فرهنگی و ورزشی می تواند موجب رشد وارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه و جذب جوانان به فعالیت های مفید خواهد شد و این کاریست بس سترگ وارزشمند .

در پایان باید از تلاش  چند روزه جوانان باشگاه کوهستان سبز و مدیریت دلسوز جناب آقای ابراهیم گلستان که اززمان انتخاب خود به عنوان رئیس هیات دوچرخه سواری تلاش زیادی برای  رشد و گسترش این ورزش نزد جوانان داشته یاد نمائیم وبرای این عزیزان آرزوی موفقیت و سربلندی داشته باشیم .

نویسنده: محمودرضا پولادی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹