پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴
شهردار کازرون:
سید مهدی مکی با بیان این که محیط شهری، فضای زندگی روزمره شهروندان است که هر روز در طول راه ، ادراک می‌شود؛ اظهار داشت: محیط شهری باید توانایی پذیرش افراد و تامین خدمات رفاهی به کلیه اقشار جامعه را داشته باشد، در غیر این‌صورت می‌توان گفت محیط نامناسب بوده و می‌بایست نسبت به مناسب‌سازی آن اقدام گردد.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر کازرون شهردار کازرون با اشاره به نیاز روزمرگی معلولین به فعالیت روزانه گفت: معلولین نیازمند استفاده از محیط زیست اطراف و تردد در اماکن اجتماعی و تفریحی هستند به نحوی که بتوانند نیازهای روزمره خود را برآورده کنند؛ ایشان همچنین مناسب‌سازی سطح عبور و مرور و کیفیت دسترسی به اماکن و مراکز مختلف تجاری و اداری نیز از اولویت نیازهای معلولین است .

وی افزود: نابسامانی فضاهای شهری و عدم انطباق آن با نیازها و خواسته‌های این گروه علاوه بر منزوی کردن آنان باعث می‌شود تا در بلند مدت سبب دوری و عدم استفاده از ظرفیت های این قشر در توسعه کشور شود .

مکی تصریح کرد : سازگار ساختن محیط شهری با نیازهای معلولین جسمی –حرکتی در واقع بازگرداندن معلولین به اجتماع، زندگی و فعالیت است؛ رفع این موانع از پراهمیت‌ترین اقداماتی است که ضامن مشارکت هر چه بیشتر معلولین در امور مربوط به جامعه‌ی متعلق به خودشان است.

شهردار کازرون از اصلاح معابر و خیابانهای اصلی در راستای مناسب سازی فضاهای عبور و مرور برای معلولین خبر داد و گفت : در راستای عدالت اجتماعی تمام اقشار جامعه و در راستای تبیین حقوق شهروندی ، هر شهروند حق استفاده از امکانات و خدمات را دارند و مشکلاتی که در معابر اصلی و همچنین نبود ایستگاههای ویژه معلولین وجود دارد باعث شده عملاً شاهد عدم مشارکت این قشر در فعالیتهای اجتماعی باشیم .

وی گفت : امید است با همکاری و هماهنگی تمام دستگاههای اجرایی بتوان در راستای عدالت اجتماعی و استفاده همه اقشار از امکانات و خدمات گامهای مثبت برداشته و در راستای رسیدن به توسعه پایدار و احقاق حقوق شهروندان موثر باشیم

نویسنده: رحیم زارع
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳