پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۵۰۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۹
خطیب جمعه کازرون:
حجت‌الاسلام محمد خرسند امام‌جمعه کازرون، از افراد خیراندیش کازرون درخواست کرد در راستای ساخت یا خرید زائرسرا و حسینه‌ای در مشهد همت گمارند تا محلی برای استراحت و یا عزاداری مردم این شهرستان در این شهر مقدس وجود داشته باشد.

به گزارش کازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کازرون، با گرامیداشت و تسلیت ایام حزن‌آلود ارتحال پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد بن عبدالله (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت ثامن‌الحجج موسی‌الرضا (ع) در سخنانی اظهار داشت: حرم مطهر علی بن موسی‌الرضا (ع) در کشورمان یکی از افتخارات بزرگ و کعبه آمال و آرزوهای ملت بزرگ ما به‌شمار می‌رود و حضور مرقد این امام همام و دیگر امامزادگان واجب‌التعظیم در این مرزوبوم مایه برکت و عزت است.

وی گفت: بزرگداشت سالروز شهادت امام رضا (ع) و راه‌اندازی دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری حداقل وظیفه‌ای است که می‌توانیم بدین وسیله دریای لطف این امام بزرگوار را برآورده کنیم.

امام‌جمعه کازرون از افراد خیراندیش این شهرستان درخواست کرد در راستای ساخت یا خرید زائرسرا و حسینه‌ای در مشهد همت گمارند تا محلی برای استراحت و یا عزاداری مردم این شهرستان در این شهر مقدس وجود داشته باشد.

خرسند با گرامیداشت 20 آذرماه سالروز شهادت معلم اخلاق سومین شهید محراب آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب تصریح کرد: این شهید والامقام در دوران حیاتش یکپارچه نور و معرفت بود و کلامی را که از دل می‌راند بر دل‌ها می‌نشست.

وی از هیئت‌های مذهبی و عزاداری‌های باشکوه در ماه محرم و صفر و نیز از ابتکار خوب آموزش‌وپرورش این شهر در راه‌اندازی دسته‌های عزاداری توسط دانش‌آموزان تقدیر و اظهار امیدواری کرد این ابتکار در سال‌های آینده میان دانش‌آموزان و دانشجویان تداوم داشته باشد.

خطیب نماز جمعه کازرون به عظمت راهپیمایی اربعین حسینی امسال که باشکوه‌تر از سال‌های پیش بدون کوچک‌ترین حادثه و حاشیه برگزار شد اشاره کرد و متذکر شد: این شکوه و شور، علاوه‌بر نمایش عظمت اهل‌بیت و اباعبدالله الحسین (ع) مانور ظلم‌ستیزی و نمایش قدرت وحدت مسلمانان بود.

خرسند گفت: زیارت اربعین مقدمه‌سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) و زمینه‌ساز استکبارستیزی و زوال رژیم پلید صهیونیستی است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به بزرگداشت 16 آذرماه روز دانشجو و جنبش دانشجویی اشاره کرد و بیان داشت: ریشه جنبش دانشجویی در کشورمان با استکبارستیزی و دشمنی با آمریکا آغاز شد که در این راه تعدادی از دانشجویان در اعتراض به سفر معاون رئیس‌جمهور آمریکا به کشور به درجه شهادت نائل شدند.

خطیب نماز جمعه کازرون از ورود برخی افراد مسئله‌دار و عوامل فتنه که به بهانه روز دانشجو در محیط دانشگاهی حضور می‌یابند و صورت‌مسئله را وارونه جلوه می‌دهند و چهره آمریکا را بزک و نماد سازش‌کاری معرفی می‌کنند ابراز تأسف کرد و از وزارتخانه‌های اطلاعات و کشور خواست از ورود این‌گونه افراد و جولان آنان در محیط علمی دانشگاه ممانعت کنند.

خرسند ادامه داد: افرادی که چهره‌ای شناخته‌شده در فتنه دارند آزادانه در میان دانشجویان حضور می‌یابند و طلبکارانه چهره نظام را زشت و به فساد متهم می‌کند.

وی هفته وقف را گرامی داشت و افزود: احیای موقوفات و عمل به نیت واقفان از ملزومات جامعه امروز ما است و به‌عنوان یک تکلیف شرعی باید حق موقوفه را ادا کنیم.

امام‌جمعه کازرون از بعضی دستگاه‌های دولتی و نظامی که از پرداخت حق موقوفه امتناع می‌کنند انتقاد کرد و از دستگاه قضایی خواست در مورد برگرداندن حق موقوفه و احیای موقوفات همکاری بیشتری داشته باشد.

خرسند، تشویق و ترغیب و فرهنگ‌سازی در راستای موقوفات جدید را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: توجه به موقوفات و بحث وقف یکی از امتیازات جامعه اسلامی است که امیدواریم همگان در این راستا همت گمارند.

وی از اقدام سازمان برنامه‌وبودجه این استان در گرفتن جلو تخصیص ردیف اعتباری امور فرهنگی و مذهبی انتقاد کرد و متذکر شد: برای ما سئوال است که این ردیف اعتباری به کجا می‌خواهد تخصیص داده شود که اهمیتش از امور فرهنگی و مذهبی در این برهه بیشتر است.

امام‌جمعه کازرون از استاندار این استان خواست این تصمیم سازمان برنامه بودجه را اصلاح کند تا جلو آب‌باریکه بودجه‌ای که برای کمک به امور فرهنگی مساجد و ساخت خانه عالم و کمک به مصلاها صورت می‌گیرد، گرفته نشود.

نویسنده: سرویس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
0
5
از خیرین محترم تقاضا شود در شهر کازرون مراکز اموزشی و مراکز بهداشتی درمانی بسازند
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
هر کس دوست داره پولشو به یه روش خرج کنه ، از قدیم گفتن صلاح مملکت خویش ....
شاکر
|
Canada
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
0
1
به نظرم شهرستان کازرون نیازهای بیشتری دارد. اولویت با فقرزدایی، مراکز درمانی، مدارس، اشتغال زایی ... است. درست کردن ساختمانی با بودجه سنگین در استانی دیگر که مثلا شاید کسی آنجا برود شاید نرود، چه دردی از مردم فقیر و بیچاره را دوا می کند. امیدوارم خیرین به اولویتها برسند. مدارسی در روستاهای محروم کازرون هستند که متاسفنه شبیه .... قدیمی هستند و سرد و تاریک و بی روح هستند. برای ارتقای فرهنگ کشور باید مدارس را از این حالت خارج کرد. به امید آنروز.
ابوالحسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
0
1
وقتی برای دوا و درمان مطمئن، ما کازرونی ها مجبور هستیم به شیراز یا تهران برویم چرا باید خیرین کازرون به فکر تجهیز درمانگاه ها و بیمارستان کازرون با کادر مجرب پزشکی نباشد؟ وقتی بسیاری از مدارس روستاها از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند چرا این خیرین نباید در این روستاها کار خیر انجام دهند؟
آیا میلیاردها تومان پول نقد و میلیاردها هدایا و صدقات و غیره که به امامزاده ها و..سرازیر می شود برای ساختن این ساختمانها در مشهد و هر جای دیگری کافی نیست؟
حاج آقا اطلاع دارند چند میلیارد پول هر سال فقط از صندوق های صدقات جمع آوری می شود؟ فقط آمار "رسمی" ماهانه 15 میلیارد تومان را گزارش می کنند. آیا با این پول فقط از صندوق صدقات ، از جشن عاطفه ها و هزاران کانال پولی که مردم به خاطر بی پناهی شان و گرفتاریهاشان صدقه می دهند تا خداوند به آنها کمک کند، می گذرم، آیا با این همه پول ما باید این همه فقر، بیکاری، بیماری، آدم روانی در این مملکت داشته باشیم؟ پول نفت و هزاران هزار معادن و آثار باستانی را کنار بگذارید!! آیا واقعا شما به این نتیجه رسیده اید که ... . اگر نه! چرا برای "خدا" کاری نمی کنید! اگر معتقد هستید ...، آیا از لباسی که پوشیده اید ... من شما را انسانی ساده و مهربان یافتم که این نکته را گفتم. از سایت کازرون نما خواهش می کنم اگر هم این مطلب را در سایت شان نشان نمی دهند، به نحوی به دست حاج آقا برسانند. با آرزوی توفیق الهی برای همه ما.
ابوالحسن از یکی از روستاهای کازرون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳