پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۱
محمدرضا معینی خبر داد:
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون گفت: در پی ثبت ملی نرگس زارهای این شهرستان هستیم و هم اینک مقدمات آن در حال انجام و پرونده و مستندات مربوط به این کار در دست تهیه است.

به گزارش کازرون نما، محمدرضا معینی بیان کرد: پرونده ثبت ملی نرگس زارهای این شهرستان با همکاری منابع طبیعی کازرون در دست تهیه است و به زودی برای بررسی به تهران ارسال می شود.
وی افزود: نرگس زارهای شهرستان کازرون یکی از ظرفیت های منحصر به فرد و بالقوه گردشگری طبیعی این شهرستان محسوب می شود که بسیار مورد استقبال مردم کشورمان و کشورهای حوزه خلیج فارس است.
معینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: جشنواره گردشگری گل نرگس در نیمه بهمن ماه 94 در بخش جره و بالاده این شهرستان برگزار می شود.
وی اضافه کرد: این جشنواره به صورت یک روزه برگزار می شود، اما با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوب این منطقه می توان اجرای چنین جشنواره ای را برای حضور هر چه بیشتر مسافران و گردشگران به صورت یک ماهه برگزار کرد.
معینی با بیان اینکه از هر فرصتی برای رونق بخشیدن به صنعت گردشگری شهرستان کازرون بهره می گیریم، گفت: نرگس زارهای کازرون از جاذبه های طبیعی منحصر به فرد این شهرستان به شمار می آید و فرصت مناسبی برای جذب گردشگر در فصل زمستان است.
وی ادامه داد: جشنواره گردشگری گل نرگس در فهرست جشنواره های تک مکانی و تک زمانی قرار می گیرد و در زمان اجرای این جشنواره ها، تورهای گردشگری به این شهرستان اجرا می شود.
وی گفت: همزمان با برپایی این جشنواره، می توان آداب و رسوم، صنایع دستی و هنرهای سنتی همچنین جاذبه های تاریخی و گردشگری شهرستان را به خوبی به گردشگران معرفی کرد.
گل نرگس و نرگس زار های فراوانی در اطراف شهرستان کازرون وجود دارد و گل های آن شامل نرگس شش پر، شهلا و معمولی است که همه آنها از عطر و مرغوبیت خاصی برخوردار است اما از میان آنها نرگس شهلا به دلیل داشتن زیبایی و بوی ویژه، اشتهار دارد.
بخش اعظم نرگس زارهای 25 هکتاری کازرون در منطقه جره، بلبک، سرمشهد و فامور در بخش جره و بالاده واقع شده و همچنین نرگس خشت در بخش خشت و کنارتخته قرار دارد.
مساحت نرگس زار های جره حدود هشت هکتار و منطقه بلبلک در حدود چهار هکتار است.
جره، روستایی است از توابع بخش جره و بالاده شهرستان کازرون که یکی از معروفترین و زیباترین نرگس زارهای ایران در آن واقع است و در زمان برداشت گل نرگس زیبایی این منطقه صد چندان می شود و همین امر و هرساله گردشگران زیادی را به این منطقه می کشاند.
ماه های دی و بهمن ایامی است که علاقه مندان برای دیدن این نرگس زارهای زیبا به این مناطق مراجعه می کنند و در واقع بهترین ایام برای لذت بردن از گل های نرگس اوایل فصل زمستان تا اواسط این فصل است.
نرگس های کازرون به خاطر مرغوبیت زیاد متقاضیان زیادی دارد و علاوه بر ارسال به شهرهای اصفهان، تهران به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس نیز صادر می شود.

نویسنده: سرویس فرهنگی
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۰
اذان صبح
۰۴:۴۵:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۹
غروب آفتاب
۱۹:۴۵:۳۳
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۴۶