پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۱
مهدی کامیابی خبر داد:
مهدی کامیابی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کازرون گفت: در 9 ‌ماهه نخست سال 694 مورد وقف توسط واقفان خیراندیش کازرونی صورت گرفته است.

به گزارش کازرون نما، مهدی کامیابی در گفت‌وگو با خبرنگاران در کازرون اظهار داشت: هفته پر خیر و برکت وقف با شعار «همگی واقف باشیم» از 18 آذرماه آغاز شده است.

وی گفت: در سال جاری توانستیم در راستای احیای حقوق موقوفات و عمل به نیت واقفان خیراندیش، یک‌هزار و 300 سند اجاره رقبات را در شهرستان کازرون تنظیم کنیم که این باعث احیای موقوفات و عمل به وقف می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کازرون، به نتیجه رساندن 54 پرونده قضایی برای استیفای حقوق موقوفات، صدور 230 سند مالکیت، اجرای سه پروژه عمرانی برای احیای موقوفات و انجام عملیات عمرانی در امامزادگان مشمول طرح جامع را از اقدامات مهم این اداره در سال جاری برشمرد.

کامیابی با بیان اینکه در بخش بقاع و اماکن متبرکه در بیش از 15 امامزاده فعالیت عمرانی صورت گرفته است متذکر شد: فاز اولیه عملیات نوسازی بقعه نجم‌الدین علی در شهر قائمیه به پایان رسیده که در هفته وقف افتتاح می‌‌شود و همچنین کلنگ آغاز به‌کار عملیات نوسازی امامزاده بی‌بی مهلت در کازرون نیز به زمین زده می‌شود.

وی، اعزام مبلغ بومی و غیربومی به روستاها، برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها و سوگواری‌های فرهنگی، مذهبی همانند آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، نشاط معنوی، ضیافت الهی، جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی، بصیرت عاشورایی را از دیگر برنامه‌های فرهنگی این اداره در سال جاری برشمرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کازرون در بخش دیگری از سخنان خود، طرح تربیت حافظان قرآن کریم، برگزاری مسابقات و محافل انس با قرآن، راه‌اندازی مراکز فرهنگی قرآنی در سطح این شهرستان، برپایی خیمه‌های معرفت در ایام نوروز و دهه اول محرم و دهه آخر صفر، راه‌اندازی ایستگاه صلواتی در بقاع متبرکه، برپایی نمایشگاه‌ها در مناسبت‌های سیاسی و مذهبی در بقاع متبرکه را از جمله برنامه‌های مهم امسال عنوان کرد و بیان داشت: در زمینه برنامه‌های قرآنی امسال سی‌وهشتمین مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن کریم در رده سنی بالای 18 سال برگزار شد که با توجه به تفاهم‌نامه‌های منعقدشده میان اداره اوقاف و آموزش‌وپرورش این شهرستان رده سنی زیر 18 سال توسط آموزش‌وپرورش برگزار شد که در همین راستا نیز یک‌هزار و 400 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن مجید ثبت‌نام شده‌اند.

کامیابی اضافه کرد: در بحث تربیت مربی قرآن بیش از 40 مربی در کازرون جذب شدند که تعدادی از آنان امسال به شهر مقدس قم برای آموزش اعزام ‌شده‌اند.

وی در پایان، راه‌اندازی نمایشگاه «همگی واقف باشیم» در حسینیه کوی مصلای کازرون، غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه، همایش تجلیل از اصحاب وقف، ایستگاه‌های همگی واقف باشیم، خیمه‌های معرفت، نشست‌های صنفی وقف با حضور خیران، معتمدان، بازاریان و اقشار مختلف مردم، زنگ وقف و مسابقه انشانویسی در مدارس را از جمله برنامه‌های هفته وقف امسال در شهرستان کازرون برشمرد.

نویسنده: سرویس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳