پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۲
محمد شهرکی خبر داد:
مشاور رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: از سال 93 تا کنون یک هزار و 150 میلیارد تومان غرامت به بیمه گزاران بخش کشاورزی پرداخت شده است

به گزارش کازرون نما، محمد شهرکی دوشنبه درحاشیه نشست بررسی مسایل و مشکلات پرداخت غرامت به کشاورزان زیان دیده در شهرستان کازرون در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یکی از خواست های منطقی کشاورزان، شتاب بخشیدن به روند پرداخت غرامت به کشاورزان زیان دیده است.

وی افزود: صندوق بیمه محصولات کشاورزی می کوشد با کمک دولت منابع مالی لازم را برای پرداخت غرامت به کشاورزان در کوتاه ترین زمان ممکن تامین کند تا به تبع آن غرامت ها در فاصله زمانی کوتاه تری پرداخت شود.
شهرکی ادامه داد: برای سال 94 قرار بود دولت 150 میلیارد تومان به این صندوق اختصاص دهد لیکن هنوز این رقم تخصیص داده نشده اما با توجه به این که دو میلیون بهره بردار در کشور زیر پوشش این صندوق قرار دارند و بخش کشاورزی در رونق اقتصادی کشور جایگاه مهمی دارد امیدواریم در آینده نزدیک این رقم تخصیص یابد.
وی بیان کرد: درگذشته زیان های وارده به محصولات کشاورزی بهره برداران ازمنابع بانک کشاورزی تامین و پرداخت می شد اما بعد از این که پرداخت این زیان ها به صندوق بیمه کشاورزی واگذار شد، بخشی از منابع این صندوق از محل سهم کشاورزان زیر پوشش و بخش دیگر از منابع دولتی تامین می شود.
مشاور رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی اظهار کرد: هم اینک 500 هزار هکتار باغ، 150 نوع محصول کشاورزی و
900 هزار قطعه طیور زیر پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار دارد و به زودی نیز شماری دیگر از اقلام کشاورزی زیر پوشش این صندوق قرار خواهند گرفت که در آینده اعلام خواهیم کرد.
شهرکی در بخش دیگری از مطالب خود گفت: امسال میزان پرداخت غرامت به کشاورزان استان فارس در هر هکتار گندم دیم که پارسال دو میلیون و 100 هزار ریال بود در سال 94 به چهار میلیون و 500 هزار ریال و برای هر هکتار گندم آبی از هشت میلیون ریال در سال 93 به 20 میلیون ریال در سال جاری افزایش یافته است.
وی بیان داشت: این میزان افزایش در استان های مختلف متفاوت است.
نویسنده: سرویس خبر
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳