پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
گردشگری که این روزها یکی از مهم ترین منابع درآمد کشورهای جهان به حساب می آید متاسفانه آن چنان که باید و شاید در کشور عزیز ما مورد توجه قرار نگرفته است . این در حالی است که کشور ما به همراه ایتالیا ، یونان ، مصر وچین دارای بیشترین آثار تاریخی وفرهنگی بوده و توانمندی بسیار بالایی در زمینه جذب گردشگر دارد. ویژگی های منحصر به فرد آب وهوایی کشور ما نیز می تواند زمینه جذب بیشتر گردشگران و طبیعت گردان را فراهم آورد.

به گزارش کازرون نما، خوشبختانه شنیده می شود که قرار است کنوانسیون جهانی گردشگری در سال 2017 به میزبانی کشور ما برگزار گردد. در همین راستا گروهی از راهنمایان گردشگری از شهرهای مختلف کشور در اقدامی پسندیده وجالب توجه با تشکیل  یک گروه دوچرخه سواری اقدام به برگزاری یک تور ایرانگردی با عنوان از خزر تا خلیج فارس نموده اند  و در این مسیر طولانی ضمن بازدید از آثار تاریخی و میراث فرهنگی وجاذبه های طبیعی وگردشگری کشور با تهیه گزارش و عکس و فیلم و ارسال آن به سازمان جهانی گردشگری قصد دارند  به معرفی هر چه بهتر و دقیق تر توانمندی های گردشگری کشور ما بپردازند.

جمعه شب هفته گذشته این گروه 19 نفری از دوچرخه سواران در مسیر خود وارد شهر تاریخی کازرون شدند و مانند همیشه باز هم این سمن ها و گروه های مردم نهاد بودند که میهمان نوازی کردند و استقبال بسیار خوبی از این هم وطنان به عمل آوردند. آقای حسین روزبهی ازفعالان اجتماعی کازرون و مسئول روابط عمومی هیئت دوچرخه سواری در گفتگو با ما توضیحات مفصلی در این رابطه داده است که خلاصه ای از آن را با هم مرور می نمائیم:

 ساعت  هشت شب جمعه گروه کثیری از فعالان اجتماعی و دوستداران محیط زیست  ومیراث فرهنگی و اعضای هیئت  های دوچرخه سواری و کوهنوردی  کازرون در محل میدان امام حسین ( ع) جمع شدند تا ورود این گروه دوچرخه سواران را خوش آمد بگویند . استقبالی درخور و شایسته که بسیار به مذاق  میهمانان خوش آمده بود و موجب تعجب این دوستان شده بود.

بازدید دوچرخه سواران

البته ناگفته نماند که برخی از نهادهای رسمی دولتی در این زمینه همکاری  چندانی با این گروه ها نداشتند این درحالی است که برگزاری هر چه بهتر این برنامه ها می تواند به معرفی هر چه بهتر شهرستان کازرون به دیگر هموطنان و حتی گردشگران خارجی کمک نماید و این فرصت های طلایی را نباید به سادگی از دست داد .در این میان نباید از همکاری خوب روابط عمومی اداره میراث فرهنگی  شهرستان و به خصوص جناب آقای محمودی مسئول روابط عمومی این اداره که از همان ابتدای ورود  دوچرخه سواران و استقبال از آنان حضور داشتند بی تفاوت گذشت. هم چنین همکاری صمیمانه  آقای مکی از اعضای شورای محترم شهر که زحمت هماهنگی جهت اسکان میهمانان را در میهمان سرای شهرداری  کشیده بودند قابل تقدیر و ستایش است.

کلیه هزینه های مربوط به اقامت دو روزه  گردشگران، از تهیه غذا (به جز ناهار روز اول که به دعوت اداره میراث فرهنگی صورت گرفت) بر عهده خود دوستان و فعالان اجتماعی بود که به صورت کاملا خودجوش و برای حفظ آبرو و اعتبار شهرشان شخصاً هزینه نموده بودند. حتی از آن جا که سازمان اتوبوس رانی کازرون تقاضای مبلغ  800 هزار تومان را برای در اختیار گذاشتن یک اتوبوس  نموده بود، کلیه جابه جایی ها وحمل و نقل گروه و بازدیدهای مختلف از غار شاهپور و شهر بیشاپور و روستای تاریخی دوان با وسایل  و خودروهای شخصی خود اعضای سمن ها صورت گرفت.

بازدید دوچرخه سواران

در این بازدید دو روزه گردشگران به همراه  فعالان اجتماعی  کازرون ابتدا در روز شنبه پیش از طلوع آفتاب  به غارتاریخی شاهپور صعود نمودند که  دیدن تندیس شکوهمند شاهپور اول موجب بهت و حیرت  میهمانان شده بود. پس از آن که دیدار از غار  به اتمام رسید نوبت بازدید گردشگران از نقش برجسته های تنگ چوگان بود و پس از آن بازدید از شهر تاریخی بیشاپور و معبد آناهیتا و ستون های یادبود و کاخ ها و موزه بیشاپور برنامه های بعدی این گروه بود.  پس از صرف ناهار و استراحت در هوای خنک بعد از ظهر نوبت بازدید از روستای تاریخی و گردشگری دوان رسید و باز هم  همانند غار شاپور دیدن زیبایی های دوان از باغ های پلکانی آن گرفته تا کوچه پس کوچه های قدیمی اش ، واکنش های جالبی را در نزد میهمانان بوجود آورده بود. دیدار از آرامگاه علامه دوانی و حضور در جمع مردم خونگرم ومهربان دوان و گرفتن عکس هایی به یادگار از این روستای زیبا پایانی بود بر  این  روز دل انگیز و به یادماندنی .

بازدید دوچرخه سواران

و اینک در حالی که این گردشگران با بدرقه مردم خونگرم کازرون این شهر را به مقصد دیدار از خلیج همیشگی پارس  ترک می کنند ما دوستداران میراث فرهنگی کازرون بسیار خرسندیم از اینکه توانستیم با همراهی این گروه و تهیه گزارش وعکس هایی که یقیناً به زودی در سایت های معتبر گردشگری داخلی و خارجی منعکس خواهد شد گامی بزرگ در جهت شناسایی هویت تاریخی شهر مان برداریم . در پایان جا دارد که یک بار دیگر  از همکاری اداره میراث فرهنگی و هیئت کوهنوردی و دوچرخه سواری شهرستان، انجمن دوستداران میراث فرهنگی، موسسه سیزده فرودین، گروه دوستداران کازرون، انجمن میراث پریشان و دوستداران محیط زیست فارس شعبه کازرون و جناب آقای مکی و محمودی  سپاسگزاری کنیم . 

بازدید دوچرخه سواران

نویسنده: محمودرضا پولادی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳