پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۳۹۵
تعداد نظرات: ۳۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
دکتر ابراهیم فیاض:
دکتر ابراهیم فیاض مردم شناس و استاد دانشگاه تهران معتقد است که ساختار نفوذ در جمهوری اسلامی ساختاری اقتصادی - رسانه ای - دانشی است.

زینب صفری: تاکید او اما بیش از همه به عملکرد رسانه ای صدا و سیما است. از همین رهگذر معتقد است که صدا و سیمای جمهوری اسلامی «مرکز نفوذ» است و حتی می گوید عزت الله ضرغامی رییس سابق صدا و سیما باید محاکمه شود. چرا که نفوذ بیش از هر زمان دیگری در دوره مدیریت او بر صدا و سیما ريشه دوانده است. به باور این استاد دانشگاه دولت ها در جمهوری اسلامی با تامين مالي کلان صدا و سیما و گسترش رسانه ای با نگرش سیاسی، موجب تضعیف کتابخوانی و رشد قشری گری و پوپولیسم شده اند.

گفت و گوی خبرآنلاین با این استاد دانشگاه را در ادامه می خوانید:

اخیرا رهبری درباره موضوع نفوذ دشمن هشدارهایی داده اند. فکر می کنید زمینه های این نفوذ چه می تواند باشد؟

در دنیای امروز رسانه است که چارچوب فکری و فرهنگی را تشکیل می دهد و قدرت و اقتدار را می سازد. به اعتقاد من بحث نفوذ در قالب سیاست گذاری اي اتفاق می افتد که آمریکا در فرآیند جهانی شدن دنبال می کند. یعنی همه این ها در قالب دموکراسی هدایت شده دنبال می شود. آمریکا در سطح جهان به دنبال نوع خاصی از دموکراسی حتی در کشورهایی مانند عربستان است. اما دموکراسی که می خواهد دموکراسی هدایت شده است و نه دموکراسی که مردم در آن نقش دارند. این دموکراسی از طریق پارلمان و سنا و کنگره آمریکا در این کشورها دنبال می شود. نمونه آن را در سوریه می بینیم. این همان جهانی شدن به معنای عام کلمه است که آمریکا آن را دنبال می کند.

آمریکا این جهانی شدن مورد نظر شما را چطور و با چه مکانیزمی دنبال می کند؟

اول از طریق اقتصاد دنبال می کند. اما اگر بخواهد این اقتصاد جهانی شود مراحل بعدی  که دنبال می شود رسانه های جهانی است. این رسانه های جهانی را آمریکا به شدت شکل می دهد. رسانه های اینترنتی همچون فیسبوک و امثال آن را دنبال می کند. بعد از آن تلاش می کند تا دانشگاه ها و مراکز دانشی دانشگاه ها را شکل بدهد و به همین دلیل است که معیارهای جهانی مانند I.S.I برای دانشگاه ها ایجاد می کند. در نتیجه دانشگاه هایی که با شاخص های آمریکایی بیشتر سازگار هستند، آن دانشگاه ها جزء دانشگاه های جهانی محسوب می شوند. آمریکا اگر بخواهد دانشگاه ها را شکل بدهد، باید سیستم دانشی را شکل دهد. وقتی سیستم مورد نظر آن شکل گرفت، قطعا دیگر دانش بومی و کشوری نخواهیم داشت. مثلا این موضوع اقتصاد مقاومتی که رهبری مطرح می کنند، دقیقا ضد این ساختار مطرح شده است. آمریکا در این ساختار شکل های دانش را تعیین می‌کند. در نتیجه باید سال به سال بنشینیم ببینیم که آمریکایی ها چه تولید می کنند تا آنها را بخوانیم. بعد در دانشگاه ها پیاده کنیم و بعد با همین سیستم وارد ساختار رسانه ای و بعد ساختار اقتصادی شویم. این ساختار نفوذ است. بنابراین به اعتقاد من مکانیزم نفوذ ساختاری اقتصادی - رسانه ای - دانشی دارد.

در حال حاضر فکر می کنید تا چه میزان این ساختار در ایران به کار گرفته می شود؟

این نفوذ از دوره صفویه و از زمان شاه عباس در ایران رخ داد. تا امروز هم به شکل های مختلف ادامه پیدا کرده است. اول هلندی ها این ساختار نفوذ را داشتند، بعد از آنها روس ها و بعد هم انگلیسی ها و امروز هم آمریکایی ها هستند. ساختار نفوذ در تاریخ ایران عمدتا بین آمریکا و انگلیس در حال مبادله بوده است. یعنی بعد از جنگ جهانی دوم یا انگلیسی ها موفق می شدند از آمریکایی ها سبقت بگیرند یا آمریکایی ها. مثلا در 28 مرداد انگلیسی ها عقب نگه داشته شدند و آمریکایی ها در ایران حاکم شدند. بعد از انقلاب انگلیسی ها، آمریکایی ها را عقب نشاندند و خودشان وسط آمدند. حضور آنها ادامه داشت و حتی 88 هم نهضتی با محوریت انگلیس بود که سعی می کرد ایران نزدیک به آمریکا نشود.

الان اما در قالب مذاکرات اتمی ما در واقع به آمریکا نزدیک شدیم و همه  می دانند که مذاکرات ما بیش از آنکه با 1+5 باشد با خود آمریکایی ها بود. البته الان آمریکا اگر  بخواهد کارش را در ایران شروع کند با آن شبکه های ساختاری انگلیسی که ساختار تجاری بازار ایران تشکیل می دهند مشکل خواهد داشت.

به این ترتیب به اعتقاد شما ساختار نفوذ همیشه وجود داشته و فقط تاریخ و زمان و مبدا نفوذ متفاوت بوده است...

بله در واقع دانشگاه های ما همه تحت نفوذ هستند. رسانه ما هم  تحت نفوذ است. همین داستانی که در رابطه با برنامه فیتیله ها پیش آمد نشان داد رسانه ما یک رسانه خائن به مملکت است و به کشور خودش خیانت می کند. آذری ها بیشترین تاثیر را در تاریخ گذشته ما از مشروطه تا مدرنیزاسیون داشته اند. من از دیدن این برنامه شوکه شدم. این نشان می دهد ساختار رسانه ای ما تحت نفوذ است. صدا و سیما الان بزرگ ترین ساختار نفوذ دشمن است. من جلسه ای به اتفاق دیگر اساتید دانشگاه تهران با آقای سرافراز داشتم اولین جمله ای که به ایشان گفتم این بود که شما اصلا رسانه نیستید و اتفاقا ضد رسانه اید! به همین دلیل به شدت تنفر ایجاد می کنید و مردم را به طرف ماهواره ها و رسانه های دشمن پرت می کنید. چه در بعد خبر و چه در بعد برنامه های فرهنگی صدا و سیما اینگونه عمل می کند. ببینید یک برنامه کودک چه نفرتی در این مملکت ایجاد کرده است؟ این رسانه آیا خائن به مملکت هست یا نه؟! این خیانت است. دیگر باید چه اتفاقی بیفتد تا بگوییم نفوذ اتفاق افتاده است؟ من به عنوان یک مردم شناس از این کار صدا و سیما خجالت کشیدم.

بنابراین ما با یک ساختار اقتصادی - رسانه ای نفوذ مواجه هستیم. اگرچه به اعتقاد من نفوذ از اواخر دوره ریاست علی لاریجانی بر صدا و سیما آغاز شده است. اما ضرغامی بالاترین ضربه را به اين رسانه کشور زده است. اگر در این کشور هر چیز سر جای خود بود، باید ضرغامی را محاکمه می کردند.

یک کشور چند قومیتی که افتخارش در تمام تاریخ خود این بوده که همزیستی اقوام داشته و اساس آن بر صلح طلبی و همزیستی اقوام آن بوده است، صدا و سیمای این مملکت در یک برنامه آن هم برنامه کودک به یک قومیت توهین می کند! قومی که این همه افتخار آمیز بوده اند. ما سی حوزه فرهنگی در ایران داریم که تنها 25 حوزه فرهنگی آن فقط در یک استان یعنی در استان گلستان جمع شده اند.

قسم می خورم که صدا و سیما آنقدر به فرهنگ این کشور ضربه زده است که حد و حساب ندارد. اوج آن هم در دوره ضرغامی است. این آثاری که الان داریم می بنییم همه از دوره ضرغامی است. که ما را به یک فاجعه ملی رسانده است. مردم ما همه ماهواره بین شده اند. صدا و سیمایی که بخش های خبری آن فاجعه است؛ فیلم و سریال و برنامه های فرهنگی آن هم فاجعه است و برنامه کودک آن هم فاجعه است.

این ناشی از عملکرد خود شخص است؟ یعنی به عنوان مثال شخصی مانند آقاي ضرغامی تحت نفوذ است و یا به اعتقاد شما او در خدمت یک ساختار قرار گرفته است؟

دشمن دانا و دوست نادان در ایران با هم متحد شده اند. دشمن دانا غربی ها هستند که آگاهانه و عالمانه کار می کنند و دوستان نادان هم همین افراد هستند که فرایند غرب گرایی در ایران را تکمیل می کنند. الان صدا و سیما بزرگ ترین تکمیل کننده و بسترساز نفوذ غرب در ایران است.

جلسه ای نیست که من در آن از صدا و سیما نقد نکنم نماینده این سازمان هم در اغلب این جلسات نشسته است، اما فقط یک بار صدا و سیما از ما دعوت کرد و آن هم هرچه گفتیم در همان جلسه باقی ماند. من اعتراضم به روشی که در صدا و سیما جریان دارد را از همان اواخر دوره ریاست لاریجانی آغاز کردم. من آن موقع گفتم گفتمان مارکسیستی حاکم بر تولیدات صدا و سیما و همینطور گفتمان جانشینی و مکمل صوفیسم در صدا و سیما هر دو با هم بستری را برای نفوذ فرهنگ غرب در ایران فراهم کرده اند. اینکه مردم بیشترین استقبال و تقاضا برای دیدن ماهواره را داشته باشند، نتیجه همین سیاست هاست. صدها بار حمله کردیم به خانه های مردم و متاسفانه این کارهای خلاف شرع را انجام دادیم. اما آیا ماهواره جمع شد؟ این کارها شاید عرضه را کم می کرد اما قطعا تقاضا را کم نمی کرد. تقاضا را خود صدا و سیما ایجاد کرده است.

بنابراین ساختار نفوذ از خود شبکه رسانه داخلی  و سیاست گذاری هایی آغاز می شود که وجود دارد. این با ساختار اقتصاد نفتی تکمیل می شود که یک اقتصاد وابسته است و بعد هم با سیستم دانشگاهی ما ترکیب می شود. ساختار اقتصاد و رسانه و دانش این انحطاط را در ایران ایجاد کرده است و به سرعت در حال پیشروی است. سیستم اقتصادی و رسانه ای و دانشی در ایران زمینه و بستری به وجود آورده برای مظروفی که از خارج از کشور وارد می شود. این فقط به رسانه هم مربوط نیست. در کشور ما سالانه 150 هزار مغز متفکر از ایران خارج می شوند. این اتفاق هم متاثر از ساختار نفوذ است.

با این تصویری که شما ارائه دادید ما حتی بعد از انقلاب هم نتوانستیم این ساختار نفوذ را تغییر دهیم. علت آن چیست؟

اتفاقا بعد از انقلاب از نظر فرهنگی خیلی بدتر از قبل از انقلاب مورد نفوذ واقع شدیم! انقلاب مظهر بلوغ فکری کشور بود. مردم نظام شاهنشاهی را ترجیح ندادند و آن سیستم هم دیگر برای تحت نفوذ قرار دادن مردم پاسخگو نبود. نسل قبل از انقلاب نسل کتاب بود و با رشد فکری اوج گرفت. خود من بیشتر کتاب هایی که از شریعتی خواندم در سن 13 یا 14 سالگی خواندم. ما اهل مطالعه بودیم و نظام شاهنشاهی به دلیل عقب ماندگی و ارتجاعی بودنش نتوانست ما را تحمل کند و در نتیجه انقلاب شد. رسانه غالب در میان مردم در دوران انقلاب، کتاب بود. آن موقع کتاب های مارکسیستی و غیر مارکسیتی فراوان در دسترس بود. حتی ما رمان های خوبی هم می خواندیم. در کتابخانه کازرون آن زمان تمام رمان های آنتوان چخوف در دسترس بود. چنین نسلی، نسل انقلاب بود.

بعد از انقلاب چه روندی طی شد که این مسیر به اعتقاد شما متوقف شده است؟

متاسفانه دولت ها در جمهوری اسلامی همیشه برای اینکه یک فرهنگ تهاجم داشته باشند و نوعی هیجان عمومی را در جامعه حفظ کنند، رسانه صدا و سیما را ترویج داده و آن را به شدت گسترده کردند. به این ترتیب یک صدا و سیما با یک لشکر آدم بیکار درست کرد که تخصصی نداشتند و هر گرایشی در آن نفوذ کرد و الان ضربه های آن را می خوریم! در نتیجه ترویج صدا و سیما، رسانه ای مانند کتاب به شدت به حاشیه رفت و سرانه مطالعه به شدت کاهش پیدا کرد. در نتیجه کاهش مطالعه هم نوعی ساده انگاری در جامعه به وجود آمد.

صدا و سیما زدگی که فقط برای اهداف سیاسی به کار برده شد، افراد را به شدت سطحی کرد. به همین دلیل میزان مطالعه کاهش یافته و به همین دلیل در میدان انقلاب به جای کتاب فروشی، ساندویچ فروشی باز می شود. اندیشه ای تولید نمی شود. بالاترین پول وارد صدا و سیما شد و مردم را به این ترتیب به ساده انگاری انداخت. مردم ساده انگار، به شدت مورد نفوذ فرهنگی می توانند قرار بگیرند.

بهترین راه برای مقابله با نفوذ، کتاب و کتابخوانی است. اما ما دیدیم که در نتیجه سیاست های غلط در سال های گذشته کتاب به شدت سانسور شد اما حالا می بینیم که در ماهوراه ها و شبکه های مختلف تولیداتی ارائه می شود که صدها برابر از مطالب آن کتاب ها بدترند. در سال های گذشته، سعی کردند کتاب ها را سانسور کنند و مطالب شبهه ناک در آنها را حذف کنند، اما نتیجه آن آسیب زدن به کتاب و کتابخوانی بود.

با این روندی که ترسیم کردید نقطه اوج این ماجرا بعد از دولت احمدی نژاد بود؟

دولت احمدی نژاد نتیجه به کار گیری چنین سیاست هایی بود. وقتی کتاب نباشد پوپولیسم رشد می کند. شما دیدید که سیاست گذاری احمدی نژاد لحظه ای بود و کتاب محور نبود. متاسفانه این مسیر ادامه دارد و کتاب در ایران در حال نابودی است. هرچه کتاب نابود شود نفوذپذیری بیشتر می شود.

عده ای برداشت های خاصی از تاکید رهبری بر موضوع نفوذ دارند. از جمله آقای رحیم پور ازغدی که گفته بود آمریکا در همه نهادهای ما آدم دارد. این نگاه به موضوع نفوذ نگاه درستی است؟ فکر نمی کنید این نگاه به نفوذ فرو کاهیدن معنای آن به مسائل سطحی باشد؟

درباره اینکه آمریکا در نهادهای ما آدم دارد یا نه، این را باید نهادهای امنیتی بگویند. اما آن چه که من می فهمم این است که دوره جاسوسی به این معنا گذشته است که بخواهند جاسوس در ديگر کشورها به کار بگیرند. در این ساختار جهانی شدن آمریکایی این مغزهای انسان ها است که مصادره می شود. این همه مغزهایی که سالانه از ایران مهاجرت می کنند، جاسوس هستند؟

توجه کنید که سالانه از کشور ما 150 هزار نفر مهاجرت می کنند. 21 هزار نفر هم که در جاده ها سالانه کشته می شوند. سه برابر این رقم هم معلول تحویل جامعه می دهیم. خوب طبیعی است که این جوک بین مردم رد و بدل شود که ابوبکر البغدادی گفته است باید به ایران خودرو و سایپا کمک کنم چون ما در شیعه کشی هرگز نمی توانیم در سال 21 هزار نفر را از بین ببریم! خوب این هم از جاسوسی دشمن است؟! ما سالانه به اندازه یک جنگ کشته می دهیم.

بنابراین یکی از اشتباهات همین است که نفوذ را اینگونه معنا کنیم که دشمن در ساختارهای ماآدم دارد. معنای نفوذ این نیست. نفوذ بر مبنای یک ساختار درونی عمل می کند. یعنی با ساختار اقتصادی- رسانه ای و دانشی عمل می کند. الان صدا و سیما بیشترین دلیل جریان های ایجاد شده در جامعه است. علت غربگرایی و این همه تمایل برای مهاجرت و ... را اول باید در عمکرد صدا و سیما پیدا کرد. در بعد دوم باید در دین به دنبال آن گشت. اگر فرهنگی دچار بحران و انحطاط است و به شدت تهاجم پذیر شده است به این دلیل است که دین در آن ضعیف است یا مشکل دارد. 

در این کشور این همه تهاجم علیه همدیگر وجود دارد. گوشی در این کشور برای شنیدن وجود ندارد. همه متکبر و مغروریم. حاضر نیستیم حرف کسی را گوش کنیم. نه گروه های سیاسی حرف هم را می شنوند و نه غیرسیاسیون. نه در دانشگاه ها باب گفت و گو و تعامل ذهنی و فکری باز است و نه در خارج از دانشگاه. من چند سال پیش که این بحث ها را مطرح کردم یکی از نهادهای دانشگاه تهران مرا تهدید کردند که چرا این بحث ها را مطرح میکنی؟ یعنی نمی گذارند گفت و گو به وجود بیاید و تا می خواهی نقد کنی تو را تهدید می کنند.

با تصویری که ارائه دادید تمام سال های گذشته که نظام جمهوری اسلامی مستقر بوده، تحت نفوذ عمل می کرده است! اين خيلي بدبينانه نيست؟

بله متاسفانه این نفوذ نرم وجود داشته و توسط رسانه ها و از خودمان شروع شده است. یعنی صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز نفوذ است. اما نه نفوذ به معنای جاسوسی. بلکه ساختار فرهنگی کشور طوری شکل گرفته که این نفوذ اتفاق می افتد. این است که 80 درصد از مردم تهران ماهواره نگاه می کنند.

 

نویسنده: زینب صفری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
0
3
انتقاد از صدا و سیمایی که روسای آن توسط شخص رهبری انتخاب میشن و حتی تحقیق و تفحص از آن بدون اجازه ایشان امکانپذیر نمی باشد توسط یک فرد اصولگرا قابل تحسینه.
به نظر بنده نفوذ توسط دشمن به رخنه درون افراد، سازمانها، نهاد ها و ارگانهایی اطلاق میشه که در تصمیم گیری های کلان مملکت تاثیر گذارند نه درون افراد یا گروهها یا رسانه هایی که از نظر حکومت هیچ نقش و تاثیری در تصمیم گیری های کلان ندارند.
با این مقدمه باید مراکز حساس تصمیم گیری زیر ذره بین قرار گیرند نه تعدادی خبرنگار و روزنامه نگار و ممنوع التصویر و ممنوع القلم و ممنوع الشغل و ممنوع الفکر و دانشجویانی که برای پنج نفر هم تصمیم ساز نیستند چه برسد به تصمیم سازی برای کل حکومت.
امیدوارم که کلمه نفوذ به رمز فتنه ای جدید برای حذف رقبای شایسته و منتقدان تبدیل نشود.
اگر نام نویسنده رو ننوشته بودید به هیچ عنوان فکر نمیکردم که این مصاحبه حامی پروپا قرص محمود احمدی نژاد باشه.
ولی خدایی حرفش منطقی بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
بعضي ها مانند پرچم در مسير باد و همگام با جريان باد هستند
قربان علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
4
2
همین را کم داشتیم که ایشان همه چیز نظام ، انقلاب ، کشور ، مسئولین و فرهنگ دینی را این گونه و بی محابا مورد تاخت و تاز قرار دهد !؟ آخر برادر عزیز مردم شناس ! این چه مطالبی است که بیان می فرمایید؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
0
2
چه اشکالی داره که یه نفر متخصص و مردم شناس و جامعه شناس و از همه مهمتر خودی، نقد کند عملکرد دستگاههای مسئول رو، بحث تضارب آرا که مقام معظم رهبری فرمودند همین است
درود بر دکتر افتخار کازرون
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
2
0
ایشون کی بااشند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
همشهری ما
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
0
4
جناب قربان علی گرامی
هر کسی به اندازه مسولیتی که داره باید پاسخگو باشه. حالا بین خودت و خدات ببین که مسولین تصمیم ساز و فرهنگ ساز مملکت کیا هستن و چقدر پاسخگو.
ارگانها و نهاد هایی که کل بودجه ی مملکت را دارن می بلعند( از جمله همین صدا و سیما ) چقدر وضعیت های نامطلوب فرهنگی و اجتماعی و اخلاقی و اعتیاد و طلاق و رشوه و اختلاس و قتل و دزدی و .... را از کم کاری یا ندانم کاری خود میدانند؟؟؟؟ هیچ.
میدونی چرا؟ چون پاسخگو نبوده و نیستند. چون همیشه یه دشمن داشتیم که همه ی چیزای بد رو به اون نسبت بدیم تا در درون خودمون دنبال مشکل نگردیم.
چون تا یه نفر آدم دلسوز مث این آقای فیاض اومده یه گوشه از مشکلات رو بگه تا راه حلی پیدا بشه ، سریعاٌ یه انگی بهش زدیم و صداشو خفه کردیم . حالا جای شکرش باقیه که این آقای دکتر خودش اصولگراست وگرنه تا الان بعنوان یک نفوذی دستگیر و روانه زندان شده بود.

دانی که چنگ و عود چه تقریر می‌کنند
پنهان خورید باده که تعزیر می‌کنند
ناموس عشق و رونق عشاق می‌برند
عیب جوان و سرزنش پیر می‌کنند
جز قلب تیره هیچ نشد حاصل و هنوز
باطل در این خیال که اکسیر می‌کنند
گویند رمز عشق مگویید و مشنوید
مشکل حکایتیست که تقریر می‌کنند
ما از برون در شده مغرور صد فریب
تا خود درون پرده چه تدبیر می‌کنند
تشویش وقت پیر مغان می‌دهند باز
این سالکان نگر که چه با پیر می‌کنند
صد ملک دل به نیم نظر می‌توان خرید
خوبان در این معامله تقصیر می‌کنند
قومی به جد و جهد نهادند وصل دوست
قومی دگر حواله به تقدیر می‌کنند
فی الجمله اعتماد مکن بر ثبات دهر
کاین کارخانه‌ایست که تغییر می‌کنند
می خور که شیخ و حافظ و مفتی و محتسب
چون نیک بنگری همه تزویر می‌کنند
پاسخ ها
مصطفی دهقانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
عزیز من به صحبت شامگاه من با یکی توهین کردی من موسیقیدان هستم و می می نوازم عزیز جان نفوذ این است که به یکی مثل احمدی نژاد گفت تو دیگر نامزد نشو نفوذ این است که به شورای نگهبان توهین می کنند نفوذ این است که فصل مشترکی بین دوجریان اصلی کشور وجود نداشته باشد یکی حرف از اعتدال بزند تا آن زمان ایران را به نفع یک جریان به پیش ببرد تا فردایش براندازی نرم باشد نفوذ یعنی استاندار فارس از تشییع شهدا با نامه ای به سردار باقر زاده بخواهد ممانعت به عمل آورد.
http://www.aparat.com/v/3zVKy
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
0
4
نمي دانيم حمايت هاي بيدريغ جنابعالي از مشايي در نشريه خاتون را باور كنيم يا حرف هاي امروزت را ، عجب دنيايي دارد اين سياست
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
2
3
حرف صحیح ودرستی است
28نماینده تورک مجلس شورای اسلامی هم درنامه ای درباره نفوذدرصداوسیما هشدارداده اند
به نظرمی ایدصداوسیما ازراه انقلاب دورشده وبه ابزارگروه عده ای خاص وتندروشده
صداوسیما سیاست انگلیس راپی گیری میکندکه میگویدتفرقه بندازوحکومت کن
رییس صداوسیما ازگروه خاصی است واجازه حرف زدن به یک گروه خاص تندرو رامیدهدودگراندیشان هیچ جایی درصداوسیما ندارن
صداوسیما همیشه منتقدان را،امریکایی ،منافق ،ضدانقلاب، نفوذی،فتنه گر،خودفروخته مینامد
اما داره مشخص میشه که خودش نفوذی دشمن هست.
برخی هااعتقاددارندروس هاسرمایه گذاری فراوانی برای نفوذدرصداوسیما کرده اندوافرادزیادی روخریده اندوپول داده اند
اونوقت میگن چرامردم به سمت شبکه های اجتماعی وماهواره میرن
عده کثیری ازمردم به صداوسیما واخباری که میده اطمینان ندارند.صداوسیما بایدازخاموش کردن صدای منتقد دست برداره.
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
2
3
درست بخوانیم و تلفظ کنیم سیمای میلی نه سیمای ملی، صداو سیما در حد تریبون پایداری شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
اگر صدا وسيما نقش پادو را براي وادادگان فرهنگي و دلدادگان سينه چاك فرهنگ ابتذال و مصرف و ذلت غرب فراهم كند حتما!! آقاي مجتبي از ديدگاه شما رسانه ملي و فاخر خواهد بود نه حالا كه در اين وانفساي بي هويتي و ظلم و تعدي كه فساد بيداد
مي كند تنها تريبون مظلومين و ستمديدگان صدا و سيماي جمهوري اسلامي است.
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
1
2
نفوذی ، نفوذی است چه در صدا و سیما باشد و چه دانشگاه و چه حوزه ! ، این که فردی بیاید این همه نیروهای مخلص و از جان گذشته ی شاغل در دانشگاه بزرگ(به تعبیر امام راحل ره ) صدا و سیما را متهم به نفوذی دشمنان قلمداد نماید و حتی نماینده محترم ولی فقیه در این دانشگاه بزرگ را هم متهم نموده و حتی حکم دستگیری ایشان را صادر نماید!؟ عین بی بصیرتی است . برادر عزیز انسان شناس! شناسایی نفوذی ها کار تخصصی است که تنها نیروهای آموزش دیده امنیتی توانایی آن را دارند ، ضمن آن که ما از نظر شرعی حق نداریم قشر وسیعی از کارمندان شریف یک ارگان بزرگ را متهم به نفوذی دشمن نماییم ! اگر کسی مدعی شود که خود شما که این ادعاهای خلاف را دارید ، نفوذی هستید و ماموریتتان بی اعتقاد کردن مردم کشور به دلسوزان خط مقدم دفاع از ارزش ها تعیین شده است چه جوابی برای گفتن دارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
به قول آقای علی مطهری اتفاقاً احتمال «نفوذ»، اغلب در جاهایی بیشتر است که خیلی تظاهر به طرفداری نظام دارند و خطر «نفوذ» را باید در آن جاها جست‌وجو کرد. وگرنه کسی که علنی انتقاد می‌کند، بعید است «نفوذی» باشد. کسی که قصد «نفوذ» داشته باشد، ظاهر جذاب و موجهی برای خود درست می‌کند.
بصیرت همین آقایونی که شما ازش دم میزنید رو قبلاٌ در حمایت بی چون و چرا از محمود احمدی نژاد دیدیم.
متاسفانه کلمات نفوذ و فتنه و چیزای دیگه فقط به ابزاری برای انتقام گیری از اصلاح طلبان تبدیل میشه.
اتفاقاٌ اگر نفوذی هم باشه توی همون خط مقدم دفاع از ارزشهاست.
شما هم بجای متهم کردن ایشون به این فکر کنید که صدا و سیمای میلی چیکار کرده که مردم ازش متنفرند.
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
3
3
واقعا انسان تعجب می کند که فردی مانند این آقا که استاد دانشگاه ! و مردم و جامعه شناس ! هم معرفی شده اند ، چگونه به خود اجازه می دهند که « تمام » و « مجموع » صدا و سیما را این گونه و با خشونت گفتاری مورد تهاجم قرار دهند ؟ همیشه دعا می کنم خودم و همه مردم عاقبت به خیر بشویم و الا گاهی کسانی دچار انحراف فکری و عقیدتی می شوند که جامعه انتظار دیگری از آنان داشته اند .
پاسخ ها
سبحان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
بعضي ها هميشه دچار انحراف فكري هستند يك زمان دفاع تمام قد از پديده مشائيسم و حالا هم منتقد افراطي صدا و سيما چراااااااااا؟ چون بايد مانند پرچم در مسير باد حركت كرد و بقولي نان را به نرخ روز خورد.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
دوست عزیز ایرانی، دعای همیشگی ات عاقبت به خیری مردم است، ولی آیا شما ملاک خیر و شر را میدانی یا خداوند متعال؟
چه بسا باز کردن چشم ها و دیدن حقایق و به زبان آوردن آن خیریست که نویسنده مقاله به آن رسیده است و تفکر شماها دچار انحراف باشد و مایه ی عاقبت به شری.
انحراف از جاده ای هموار که به دره ی سقوط منتهی میشود به سمت جاده ای نا هموار که انتهایش به آرامش و خوشبختی ختم میشود آزادگی نام دارد که به نظر حقیر آقای دکتر فیاض در این راه قدم نهاده هست.
چرا که عافیت و راحتی خود را با اظهار کردن واقعیت ها در معرض خطر قرار داده است. همیشه راحترین راه درسترین راهها نیست.
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
1
1
باسلام
اقاسعیدشمابی بصیرتیدکه نفوذدشمن درصداوسیما رونمیبینیدیاشایدهم میبینیدوچشمان خودرابران میبندید پس شماروبه بصیرت دراین زمینه توصیه میکنم.
راه امام وراه انقلاب رودرپبش بگیریدوازجریان نفوذی درصداوسیماحمایت ننمایید که بزرگترین اسیب روبه انقلاب وامام میزنید.
دراین جامعه کسی قدیس وپیامبرنیست که نتوان اوراموردنقدقراردادالبته گویااقای علم الهدی ... فرموده اندحتی به امام جمعه هاهم نمیشودانتقادکردوگمانم شما دست پرورده های ایشانید
براساس قانون اساسی حکومت ازان مردم هست وهرکسی تخطی کندمردم حق دارنداورابازخواست کنند.
شما چراوقتی صداوسیما شخصیت های بزرگ این کشورراکه درراه انقلاب وارمانهایش خون دل خورده اندخائن وامریکایی ونفوذی وبی بصیرت وساکتین وهزارن تهمت دیگرمعرفی میکندرگ غیرتتان نمیجنبد؟
شماچراوقتی هاشمی رفسنجانی راکه ازانقلابیون اصیل است وهم یارامام بوده وامروزهم یاررهبری است موردتهمت وافتراوهجمه قرارمیدهندرگ غیرتتان نمیجند.
اقای مصباح یزدی شما بفرماییدکجای انقلاب بوده که حالاتندروهای حامیش وخودش سیل نیزه هایشان رابه سمت هاشمی روانه میکند؟زمانی که انقلابیون درزندان بودندوزجرمیکشیدندوجان ومال راگذاشته بودند اقای مصباح یزدی ... جانش حاضرنشدباانقلاب همراهی کند حتی اقای خامنه ای واقای هاشمی رفتندسراغش که بیاودرمبارزه بارژیم شرکت کن امااقای مصباح ردکردوحاظرنشدباانقلابیون همراهی کند وچندین سال رهبری باایشان قهربودبه خاطراین موضوع حالا که ورق برگشته وحکومت اسلامی تشکیل شده این اقایان انقلابی شده اند؟؟؟؟؟دیروزکجابودند؟
شناسایی نفوذی هاگفته ایدکارتخصصی است میدانم منظورتان اینست که فقط سپاه بایدبگویدنفوذی کیست پس نهادهای تخصصی دیگرچه میشود مگردبیرشورای عالی امنیت ملی که نظامی است نگفته دستگیری های اخیرصداوسپاه تسویه حساب سیاسی است؟مگررییس جمهورکه حقوقدان است ودبیرشورای امنیت ملی بوده نگفت بااین بگیروببندهامعلوم است فرداکدام فرددستگیرمیشوند؟
درهمین قضیه فتیله وتوهین به تورکهاهرعقل سلیمی میدانست این برنامه واکنش تورکهارابه همراه خواهدداشت این برنامه برنامه زنده نبودبلکه ازقبل تهیه شده بودوبه روی انتن رفته بود ایافک نمیکنیدبرنامه ریزی وطراحی خاصی پشت ان بوده است؟ایافکرنمیکنیدصداوسیمابه واسطه نفوذی هاداردسیاست تفرقه بندازوحکومت کن راپیگیری میکند؟
چرامردم ازصداوسیمامتنفرشدن؟چرابهش اعتمادندارن؟چرابه سمت شبکه های اجتماعی وماهواره هامیرن مردم؟چه چیزباعث نارضایتی مردم شده؟
دوست عزیزان شالله که شمانفوذی بیگانه ومارکسیستهانیستی ولی اگه افکارنفوذی هاروپیگیری میکنی بهت توصیه میکنم بصیرت به خرج بدی وازراه اشتباهت دست برداری
هی هرروزهم مردم روضدولایت وخائن وامریکایی وخارجی ونفوذی وجیره خوار واینا ندونین کسایی که به مردم خودش این حرف رومیزنه صددرصدخودش خائن ونفوذیه دشمنه ومواجب بگیر
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
احسنت بر شما
میگن
ماهی زیبائی به تور صیادی خورد. صیاد با خود اندیشید که این را به سلطان هدیه کنم شاید پاداشی درخور دریافت کنم. پس به بارگاه سلطان رفت و ماهی را تقدیم کرد.
سلطان را ماهی خوش آمد و پاداشی گران به صیاد داد و ماهی را به کاخ دخترش فرستاد. وزیر ماهی را نزد شاهزاده خانم برد و دختر وقتی ماهی را دید ناراحت شد و گفت:
عقل پدرم کجا رفته است که این ماهی را به خلوت من فرستاده, شاید این ماهی نر باشد؟
با این حرف ماهی مُرده در طبق قاه قاه خندید و وزیر هم نزد سلطان برگشت و ماوقع را برای وی تعریف کرد. سلطان به فکر فرو رفت و از وزیر خواست تا حکمت این قصه را برایش دریابد.
وزیر روزها و شبهای متمادی فکر کرد و عقلش به جائی نرسید تا اینکه پیر خردمندی را به او نشان دادند و وزیر نزد وی رفت و راز قصه را جویا شد.
پیر گفت شکی نیست که دختر سلطان فاجر است و پنهانی با مردان نرد عشق میبازد و ظاهرا خود را پاکدامن نشان میدهد.
خنده ماهی از آن است که مردان غریبه نامحرم نیستند ولی ماهی نر مرده نامحرم است.
وزیر موضوع را به سلطان گفت و شبانه وارد قصر شاهزاده خانم شدند و دیدند که دختر در میان عده ای از مردان به بزم نشسته است.
سلطان چون این بدید دستور داد که همه اهل مجلس را سیاست کنند....

از نامه ی داستان
اینایی که اینچنین بی پروا خود را با بصیرت و دیگران را بی بصیرت می نامند مصداق همین دختر پادشاه هستند. معلوم نیست کی پرده ها کنار رود و چهره ی واقعی ایشان معلوم گردد.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
1
1
به جای این همه حاشیه و بحث سیاسی که آخرش به هیچ جا نمیرسه، کاش سایت کازرون نما و بینندگان اون، یه پیشنهاد برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی شهر میدادن. تو کشور ما یکی از بدبختیها اینه که همه متخصص علوم سیاسی هستن...ولی یک اقتصاددان و یک متخصص فرهنگی و یک آسیب شناس اجتماعی باسواد و کاربلد نداریم ...کشورمون رو ببینید...بیکاری، تورم، اعتیاد، کاهش آمار ازدواج، افزایش آمار طلاق، رشد بزهکاری های اجتماعی، فاصله طبقاتی، بدحجابی، فقر و ...
کدومیک از این مسائل برمیگرده به نفوذ و مسائل سیاسی؟؟!! خداوکیلی برای یه آدم بیکار و بی پول، چه فرقی میکنه که روحانی رییس جمهور باشه یا احمدی نژاد یا خاتمی یا هاشمی...چه فرقی میکنه که مجلس اصولگرا باشه یا اصلاح طلب؟؟!! تو این کشور تقریبا تمام گروههای سیاسی روی کار اومدن و کار همشون رو دیدیم ...ولی آش همون و کاسه همون ... خیلی معذرت میخوام، ولی این بحث ها و دعواها از روی شکم سیری هست عزیزان ... به قول معروف گرسنگی نکشیدید که عاشقی یادتون بره... !!!
حالا دو روز دیگه تبلیغات برای مجلسه ... ببینید چند تا کاندیدا که تو زندگیشون به همه خواسته های مادی و دنیوی خودشون رسیدن و پول بی حد و حسابشون مستشون کرده، چطور مردم ساده و جوانان احساساتی رو سرگرم جاه طلبی های بی پایان خودشون می کنن ... ببینید چطور همین آقایون که عشق به ثروت و جاه طلبی کور و کرشون کرده که هیچ چیز رو نمی بینن و نمیشنون، چطور با یک سری وعده های پوچ و توخالی و غیرممکن، مردم رو دور خودشون جمع میکنن و به محض ورود به مجلس باید ماه ها منتظرشون باشی تا قدوم مبارک رو به حوزه انتخابیه بگذارند و شهر رو منور بفرمایند!!! بزرگترین بدبختی اینه که مردممون هیچ وقت متحد و یکپارچه نیستن و این تفرقه و پراکندگی باعث میشه هیچ وقت به خواسته ها و مطالباتشون نرسن، این اتحاد، شاه رو با تمام پشتیبانان خارجی اون و صدام رو با تمام کشورهای استکباری حامی اون به زانو در آورد ... ولی کو اون اتحاد؟؟ !! ...اگه همه متحد میشدن و یکبار خواسته های به حق خودشون رو از دولتمردان مطالبه میکردن واقعا خوب میشد...تو همین قضیه خودرو ببینید، شش ماه این مردم به علت قیمت بالا و کیفیت نازل خودروها، با بازار قهر کردن و خرید نکردن و این بنجل سازان از خدا بی خبر رو در آستانه یک بحران قرار دادن، داشتیم امیدوار می شدیم که اتحاد مردم، یک درد این کشور رو دوا کنه ، ولی با یک ترفند ساده، چطور همین مردم در عرض 4 روز، جهنم خودروساز داخلی رو به بهشت برین تبدیل کردن، مردمی که پراید بیست میلیونی نمی خریدن، برای پراید سی و هفت میلیونی صف کشیدن!!!... مطمئن باشد تا ما ظلم رو می پذیریم، ظالم هم هست و با نهایت اقتدار بهمون ظلم میکنه ... این سنت روزگار و نص صریح قرآن و روایات ائمه اطهار هست ....حالا این ظلم از طرف رییس جمهور، وزیر، وکیل، خودروساز، کارفرما یا هرکس دیگری میتونه باشه ... همه اینها رو گفتم که یه چیز رو بگم: خیال نکنید که همه چیز کشور تو دو تا بحث سیاسی و تسویه حساب جناحی و ... خلاصه میشه، کشور ما گرفتاریهایی داره که این مسائل در برابر اونها به حساب نمیاد... البته بعید میدونم که نظر من رو تو سایت منتشر کنید، ولی این رو بدونید که من ضد انقلاب نبودم، نیستم و نخواهم بود، ولی معتقدم که باید برای رفع مشکلات و عیوب زودتر دست به کار بشیم و جامعه ای رو بسازیم که لایق نام اسلام و جمهوری اسلامی باشه تا زمینه برای ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) فراهم بشه، نه اینکه فقط نام اسلام و جمهوری اسلامی رو یدک بکشیم یا خدای نکرده با کارهامون، تیشه به ریشه دینمون بزنیم . والسلام.
شهروند کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
1
1
ایشون دکتر فیاض
کارشناس برنامه های اجتماعی شبکه 4
و از بانبان جشنواره فیلم عمار
فردی متدین متعهد و ولائی
درود بر دکتر افتخار شهرستان کازرون
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
1
1
محمد جان
رفع تمام مشکلات برمیگرده به سیاست
سیاست های مالی و اعتباری
سیاست های حوزه سلامت
سیاست های اشتغال
سیاست های منابع طبیعی و خدادادی
سیاست های فرهنگی
سیاست های اجتماعی و .......
وقتی مردم بتونن خوب فکر کنن و تصمیم درست بگیرن خودبخود همه چی درست میشه.
سیاست های صدا و سیما هم با برنامه هاش مردم رو به سمت ماهواره ، مصرف گرایی، سطحی نگری، دروغ گویی، تجمل گرایی و ... برده و این جای انتقاد داره.
برای یه آدم بیکار فرقی نمیکنه کی رئیس جمهور باشه یا مجلس دست کی باشه ولی همون فرد بیکار اگه چشماشو خوب باز کنه میبینه که کشور در یک دولت با نفت بشکه ای هفت دلار اداره میشد و وضعیت بیکاری هم خیلی کمتر بود و در یک دولت دیگه با نفت بشکه ای 140 دلار، تورم و بیکاری سر به فلک میذاره.
این یعنی تفاوت دولت ها و مجالس.
در مورد کمپین نخریدن خودرو هم باید عرض کنم که نه اونایی که ماشین نخریدن ناشی از کمپین بود و نه اونایی که رفتن و با وام خریدن ناشی از خیانت به کمپین.
مردم پول نداشتن ماشین بخرن و وقتی وام دادن رفتن و خریدن. الکی جو گیر نشیم.
نوبهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
1
1
اگه جای مسئولین صدا و سیما بودم از این دکتر انسان شناس ! دعوت می کردم تا در جلسه ی مشترکی با نمایندگان نیروهای امنیتی ، مستندات خود را در خصوص جاسوس ونفوذی بودن آقای دکتر ضرغامی ، نماینده محترم ولی فقیه در ارگان یاد شده ، و مدیران و کارمندان آن ارایه دهد و در صورت موفقیت در اثبات موضوع مورد تشویق قرار گیرد و در غیر این صورت به عنوان تشویش اذهان عمومی مورد بازخواست و تحت تعقیب قضایی قرار گیرد !.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
نوبهار جان، در صورت خوندن دوباره متن متوجه میشید که نیاز به ارائه مستندات جاسوسی نیست.
" یعنی صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز نفوذ است. اما نه نفوذ به معنای جاسوسی. بلکه ساختار فرهنگی کشور طوری شکل گرفته که این نفوذ اتفاق می افتد"
و
"درباره اینکه آمریکا در نهادهای ما آدم دارد یا نه، این را باید نهادهای امنیتی بگویند. اما آن چه که من می فهمم این است که دوره جاسوسی به این معنا گذشته است که بخواهند جاسوس در ديگر کشورها به کار بگیرند. در این ساختار جهانی شدن آمریکایی این مغزهای انسان ها است که مصادره می شود."
و
"دشمن دانا و دوست نادان در ایران با هم متحد شده اند. دشمن دانا غربی ها هستند که آگاهانه و عالمانه کار می کنند و دوستان نادان هم همین افراد هستند که فرایند غرب گرایی در ایران را تکمیل می کنند. الان صدا و سیما بزرگ ترین تکمیل کننده و بسترساز نفوذ غرب در ایران است. "
و
"صدا و سیما زدگی که فقط برای اهداف سیاسی به کار برده شد، افراد را به شدت سطحی کرد. به همین دلیل میزان مطالعه کاهش یافته و به همین دلیل در میدان انقلاب به جای کتاب فروشی، ساندویچ فروشی باز می شود. اندیشه ای تولید نمی شود. بالاترین پول وارد صدا و سیما شد و مردم را به این ترتیب به ساده انگاری انداخت. مردم ساده انگار، به شدت مورد نفوذ فرهنگی می توانند قرار بگیرند"
منم بعضی وقتها مطالب رو سطحی میخونم و زود قضاوت میکنم که این کار درستی نیست.
ضمناٌ اگه قرار بود با برخوردهای قاطع مد نظر جنابعالی وضعیت جامعه درست میشد، الان دیگه نه قاتلی داشتیم، نه دزدی، نه ماهواره ای، نه فسادی و نه انحرافی.
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
0
1
باسلام
نظربنده گویاهنوزدرصف است
یاان رامنتشرکنید
یاان راجزغیرقابل انتشارقراربدین
باسپاس
مدیر پایگاه
دوست عزیز سلام
نظر شما مختصری نیاز به اصلاح داشت؛ اما به دلایل فنی سایت، ویرایش بر روی آن اعمال نمی شد. ضمن پوزش در تاخیر، نظر شما منتشر گردید
منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
0
1
اگر به این شوری است که آقای دکتر می گویند چرا خودشان در همین صدا وسیما برنامه داشتند وفیلم تحلیل می کردند ؟ چرا از نفوذ در دانشگاه که بدتر از صدا وسیما است حرفی نمی زنند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
0
1
یک مشکل اساسی در وجود بعضی از ماها است و آن اینکه فکر می کنیم اگر در یک رشته ای یک مدرکی أخذ کردیم میتوانیم در تمامی رشته ها صاحب نظر شویم و علامه دهر شویم وحال آنکه اینطور نیست،،باید به تمام جوانب هر قضیه وجریانی نگاه کنیم آنگاه حرف و نظر خود رابیان کنیم،در عین احترام به نظر دیگران....
كاوياني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
0
0
سلام نگاه دكتر فياض در تحليل سوژه ها و موضوعات اغلب بدبينانه يك سويه و سياه بيني است به نظر ميرسد چنين تحليل هاي كاملا بدبينانه اي كارگشا نباشد و اتفاقا چنين تحليل هايي پوپوليستي است ومعمولا برا جلب نظر مردم بيان ميشود نه مجامع تخصصي. بهتر است كمي عالمانه تر تحليل كرد
کازرون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
0
0
انصافانگاه اقای دکترفیاض منطقی واقع بینانه وعاقلانه است.صداوسیماعرصه نفوذشده ومردم رووخواسته هاشون رواصلامدنظرقرارنمیده .خیلی ازخبرهاروهم صداوسیماسانسورمیکنه وبه نوعی شده مامن یک گروه تندرووانارشیست که فقط دنبال جنگ طلبی بادیگرکشورهاست.صداوسیمافقط شده صدای روسیه وچین وبادیگرکشورهادرحال جنگ وستیزاست.نمونه :انگلیس عربستان فرانسه مصر اردن بحرین سودان امریکا کاتاداامارات استرالیا قطر ژاپن کره جونی و.....همه روصداوسیمادشمن میدونه
متشکریم ازنگاه واقع بینانه دکترفیاض
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
0
0
عربستان دشمن نیست؟؟؟ آمریکا دشمن نیست؟؟؟ کانادا دشمن نیست؟؟؟ أین تذهبون؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳