پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۵
شهردار و مسولین محترم به داد کازرون برسند

دانشمندان و فرهیخته گان جهان در قرن بیست و یکم  در مسیر تحقیق، رشد و بالندگی خود برای بقاء زندگی چشم امید به کره ی مریخ دوخته و طی تحقیقاتی به این نتیجه رسیده اند که به احتمال در این کره زمانی آب، این خمیر مایه ی حیات هستی وجود داشته است. محتمل است نتیجه ی این تحقیقات به کشف نقطه ی آغازین و پایانی آب در کره ی مریخ منجر شود.
اما آنچه که از این فرآیند علمی به ذهن متبلور میشود این است که هر ممکنی روزی ناممکن و یا عکس آن در کائنات میسور است.
بدیهی است که این ممکن و ناممکن ها بخشی ره آورد طبیعت و بخش دیگر دست پروده ی بشر خواهد بود!.....
با توجه به سیر نزولی آب در کشور و عدم کارآیی مسؤلین ذیربط در حفظ نگهداری و چگونگی مصرف آب، این دل مشغولی بوجود می آید که نکند کره ی زمین هم به علت ندانم کاری، روزی به سرنوشت مریخ گرفتار آید و بشر آینده در سایر کرات برای نقطه ی آغازین و پایانی این ماده ی حیاتی در کره ی زمین و علل آن نیز سر در گریبان باشند.
با عنایت پرودگار پائیز 1394 آغاز فصل بارندگی، شاهد بارش باران های امیدبخشی در اقصی نقاط کشور هستیم. انتظار امواج خروشان رودخانه ها و دریاچه های ایران کهن در دامن تفتیده ی خود پرنده ی امید را در دلها به پرواز درآورده است. سیلاب ها از دامنه های سرسبز زاگرس مشتاقانه به سوی جنوب در حرکت است تا آهنگ دلنواز امواج خروشان خلیج همیشه فارس را هرچه بیشتر به سمع دلداده گان و مشتاقان خود بنوازد.

مشاهده ی عینی این گفتمان شهرستان کازرون است .

اکثر گذرگاه ها و خیابانها را سیلاب فرا گرفته است. چاله ها و جداول به علت پوشیده شدن از سیلاب، از قوه ی تشخیص مردم خارج است. عابرین برای عبور از معابر ناشناخته در تنگنا قرار گرفته و هر لحظه ممکن است در چاله های پر از آب سقوط کنند. برای رفاه حال شهروندان و علاج واقعه قبل از وقوع، اصلاح آبروها و پیش بینی پل های هوایی در نقاط حساس شهر برای جلوگیری از بحران های فصلی الزامی است. وظیفه ی مسؤلان بخصوص شهردار و مسؤلین محترم آب و خاک شهرستان کازرون در پیش بینی به موقع برای رفع معایب آبروها در اماکن عمومی و مهمتر اینکه مدیریت صحیح در  حفظ نگهداری و بهره برداری از آب را دو چندان می نماید و تلاش آنها برای زنده نگاه داشتن دریاچه ی پریشان امید به زندگی را در دل مردم فزونی خواهد بخشید.

باشد که ره آورد یک مدیریت صحیح در حفظ سرمایه های عظیم آب و خاک، کشور را به سمت رفاه و آبادانی سوق  دهد.
ایام مستدام باد.

*دبیر انجمن اسلامی دانشجویان متحد واحد کازرون و عضو شورای سیاستگزاری تشکلهای دانشجویی دانشگاه های استان فارس

نویسنده: سامان کرم نیا*
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳