پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۳۵۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸
فرماندار کازرون:
حمیدرضا گرامی فرماندار شهرستان کازرون گفت: عملیات چهار خطه کردن تنگ ابوالحیات به دشت ارژن که یکی از مصوبات سفر اردیبهشت ماه 94 رییس جمهوری به استان فارس است، شتاب بیشتری گرفته است.

به گزارش کازرون نما، حمید رضا گرامی پنجشنبه در حاشیه بازدید از چگونگی پیشرفت فیزیکی این پروژه راه سازی در کازرون در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تنگ ابوالحیات به دشت ارژن یکی از مهمترین راه های ارتباطی استان های جنوبی کشور از جمله خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر به استان فارس است.
وی افزود: به سبب کوهستانی بودن مسیر تنگ ابوالحیات به دشت ارژن، تصادف های منجر به فوت در این مسیر نسبت به سایر نقاط کشور بسیار بالاست .
گرامی ادامه داد: اتمام این پروژه علاوه بر ایمن سازی این جاده، تاثیر بسزایی در کوتاه تر شدن زمان تردد وسایل نقلیه و به تبع آن زودتربه مقصد رسیدن مسافران دارد و همچنین در کاهش مصرف سوخت خودروهایی که در این مسیر تردد می کنند بسیار موثر است.
رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان کازرون هم در این بازدید اظهار داشت: طول قطعه اول جاده تنگ ابوالحیات به دشت ارژن که هم اینک در دست احداث است 11کیلومتر و اعتبار تخصیصی آن 220 میلیارد ریال است.
محمدرضا نکویی افزود: این قطعه پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و تا کنون پنج کیلومتر از عملیات کوه بُری و خاکبرداری این مسیر انجام شده و بر اساس قول پیمانکار تا پایان سال 95 این قطعه به اتمام خواهد رسید.
وی اظهار داشت: قرارداد قطعه دوم نیز با پیمانکار منعقد شده و پس از اتمام این قطعه، مسیر چهار خطه دشت ارژن به شیراز متصل می شود.

نویسنده: سرویس سیاسی
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
0
0
یه طورایی با اجرای کامل این طرح جاده کازرون به شیراز(دشت برم) دوباره و دوباره فراموش میشه و این یعنی بازم کاهش رونق اقتصادی کازرون و باز هم عقب گرد
ابراهیم رضازاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
0
0
با سلام
پیامبر اکرم (ص) فرمودند : عافیت برا برای دیگران بخواه تا نصیب تو گردد. با توجه به میزان زیاد تردد ماشین در این مسیر متاسفانه هر ماه شاهد از دست دادن جان هموطنانمان در این مسیر هستیم لازم است با جدیت بیشتر بر روی این پروژه کار شود. صرف تردد ماشین از یک شهر باعث توسعه و رونق اقتصتادی نمی شود. اگر دنبال توسعه به معنی واقعی هستیم می بایست پتانسیلای شهرستان را فعال کنیم. سپس با تبلیغات مشتری جذب کنیم. چراغ کشی و سیمانکاری مسیر داخل غار شاپور- ایجاد تله کابین از در غار تا پایین جاده و میان تنگ چوگان - ایجاد هتل و... و همچنین آثار باستانی بیشاپور می تواند کلی گردشگر جذب کند. می بایست روی این زیرساختها کارکرد که کلی اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد خواهد کرد. با تشکر از دوستان کازرون نما جهت انعکاس نظریات
شاپور
مهندس راه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
0
1
اگر علیرغم نظر راه و شهرسازی استان پروژه جدید در شهرستان کازرون که چندان ضرورت هم نداشت ( وحدتیه ) و ضرورت صوری برای آن تعریف کردند و در بیمارستان خاتم الانبیاء تهران به اجبار و اکراه و فشار به تصویب رساندند که بسی جای تعجب بود این پروژه حیاتی دشت ارژن به تنگ ابوالحیات به سرانجام میرسید . کار میشود اما به کندی حرکت لاک پشت . با توجه به وضعیت اعتبارات کشور بایستی اولویت بندی می شد . و اعتبارات مختص کازرون در حوزه راه ، متمرکز به محور دشت ارژن - ابوالحیات می شد . که متأسفانه نشد که نشد . تشکر
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
0
1
بزرگراه بوشهر-شیراز با عبور از بخش جره-بالاده با صرفه ترین جاده ارتباطی شیراز به ابهای نیلگون خلیج فارس و رونق اقتصادی و سود فراوانی برای استان فارس و بوشهر دارد ولی متاسفانه قربانی بازی سیاسی نمایندهای شهرستان کازرون شده است و بخش پهناور جره-بالاده که خود اندازه چندین استان می باشد را حتی بدتر از غزه در محرومیت قرار داده است. برادر گرامی فرماندار کازرون منجنیق اه مظلومان به صبح سخت گیرد ظالمان را در حصار. حضرت علی(ع) برای تحقق سه شعار تمام هستی خود و خاندانش را فدا کرد تا اسلام و مسلمین پاینده و سربلندباشند 1- مکتب 2- وحدت 3- عدالت. جنابعالی در حال حاضر مالک اشتر سید علی رهبر فرزانه انقلاب در شهرستان کازرون هستید چرا محرومیت بخش جره-بالاده را با دیده بصیرت نمی بینید و اقدام نمی کنید؟ ایا باید فیلم مستندی از محرومیت بخش جره-بالاده تهیه شود و اول مردم بقیه دنیا با خبر شوند و بعد مسئولین شهرستان کازرون؟
ناصر قائدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
0
0
با سلام خدمت شما
تشکر از سایت خوب شما
من دیروز از نورآباد ممسنی با خانواده به مقصد شیراز حرکت کردم. وارد تنگه ابوالحیات شدیم خدا شاهده تا نزدیکی های دشت ارژن را با دنده2 حرکت میکردیم بطوریکه یه قطاری به طول چند کیلومتر از خودرو تشکیل شده بود. خواهش میکنم صدای ما را به گوش مسولین برسونید. چرا این جاده به این مهمی را چند بانده نمیکنند؟ چرا؟چرا؟چرا؟
با تشکر- ناصر قائدی از نوراباد ممسنی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳