پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۳۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
آیت الله العظمی مکارم شیرازی:
ما یا تابع شرع هستیم یا تابع قانون؛ اگر تابع شرع هستیم مراحل شرعی آن گذشته است و شورای نگهبان و رهبری در این باره نظر داده اند؛ اگر هم تابع قانون هستیم، این کار در مجلس انجام شده است.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم به موضوع برجام اشاره کرده و فرمودند: در این موضوع پنج مرحله مهم طی شد؛ مرحله نخست دو سال مذاکره با طرف های مقابل بود که رهبر بزرگوار انقلاب نیز از زحمات آنها تشکر کردند، در مرحله بعد در شورای عالی امنیت ملی بعد از برگزاری نشست هایی تصویب شد، مرحله بعد نیز تصویب در مجلس با اکثریت خوب بود، در مرحله چهارم در شورای نگهبان نیز تصویب شد و در مرحله پنجم که حرف آخر بود رهبر معظم انقلاب با صراحت و البته به نحو مشروط بیان کردند.

این مرجع تقلید افزودند: بعد از طی این مراحل این که در گوشه و کنار برخی عزیزان مخالفت می کنند، این صلاح نیست، ما یا تابع شرع هستیم یا تابع قانون؛ اگر تابع شرع هستیم مراحل شرعی آن گذشته است و شورای نگهبان و رهبری در این باره نظر داده اند؛ اگر هم تابع قانون هستیم، این کار در مجلس انجام شده است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی یادآورشدند: بنابراین مخالفت با این موضوع نه با موازین شرع و نه با موازین قانونی می سازد، به همین جهت خوب است این مساله را پایان یافته تلقی کنیم، مشکلاتی اگر دارد که دارد باید به فکر آنها بود.

ایشان افزودند: بر فرض که با عقیده شخصی ما مخالف بود اما وظیفه ما مخالفت نیست، این که اهانت کنیم به تیم مذاکره کننده، این درست نیست، این که با اصل آن مخالفت کنیم هم خلاف شرع و هم خلاف دموکراسی است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: باید کاری کنیم که موضوع برجام مایه اتحاد مردم باشد، این مساله بسیار روشن است و انتظار می رود همه در مقابل آن تسلیم بوده و واقعیات را بپذیریم.

معظم له بیان کردند: بنده وظیفه شرعی خود می دانم که نکاتی را متذکر شوم، امیدوارم خدای متعال به همه توفیق دهد به وظیفه خود عمل کنیم و در مقابل استکبار و استعمار بایستیم و مشکلات کشور و جهان اسلام را در پرتو وحدت و انسجام حل کنیم.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
1
2
یک گروه قلیل خودسر و تندرو که ادعای دینداری و ولایت پذیریشان گوش فلک را کر کرده نشان داده اند تا زمانی به نظریات مراجع دینی و حتی ولی فقیه استناد میکنند که در راستای فکر و اندیشه خودشان باشد، در غیر اینصورت ساز خود را در کمال امنیت مینوازند و اظمینان دارند که مشکلی برای ایشان بوجود نخواهد آمد.
این افراد تندرو که در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و پشت سر گذاشتن دوران جنگ و بعد از جنگ ( دوران سازندگی ) کمترین نقش را به عهده داشته اند، اکنون با اتکاء به منابع مالی باد آورده در هشت سال دولت پاکدست و منابع مسولیتی ای که به مدد حذف رقبای توانمند و مشارکت پایین مردم در انتخابات مجلس* بدست آورده اند میکوشند تا تمام روزنه های امید بهبود اقتصادی برای مردم بسته شود تا بار دیگر در سایه حذف رقبای شایسته و مشارکت پایین مردم در انتخابات ، بتوانند جایگاه، اعتبار، شخصیت و درآمدی بادآورده ای که لیاقت آنرا نداشته اند حفظ کنند.
ایشان با استفاده از تریبون های صدا و سیما که خانه ی دومشان محسوب میشود نسبت به پاشیدن بذر نا امیدی درون قلوب امیدوار مردم اقدام می نمایند و به صراحت تایید قانونی و شرعی برجام را زیر سوال برده و در حالی که جمال چهره ی ولی فقیه را حجت موجه خود میدانند، سخنان و نامه ی ایشان را نه میشنوند و نه میبینند تا ولایت معاشی ایشان بیش از پیش برای همگان معلوم شود.
با تشکیل تجمع در مقابل هتل های محل اقامت نخست وزیر اسبق انگلیس که بصورت توریست از کشور بازدید میکند و این کار میتواند اطمینان خاطری برای دیگر متقاضیان بازدید از ایران بوجود آورد؛ افکار عمومی دنیا را به سمتی هدایت میکنند که ایران برای توریست ها مکان امنی نیست تا خدای ناکرده صنعت توریست در کشور فعال نشود.
با سخنان و تهدیدات روزانه خود قصد ناامن نشان دادن کشور در زمینه های مختلف را دارند تا ایران را کشوری در آستانه جنگ و مداخله گر نشان دهند و البته مکانی نامناسب برای سرمایه گذاری تا با خیال راحت و در سایه نبودن رقبای خارجی سرمایه ملت را در جیب خود بگذارند.
این روزا حتی از شعارنویسی روی دیوار برعلیه دولت هم نمیگذرند و جالبتر اینکه این شعارها بعد از گذشت هفته ها پاک نمیشود.
اوج فرومایگی ایشان در جاییست که اهداف و عقده های حقارت خود را به ناحق با خون شهدا و ادعای ولایتمداری آراسته میکنند تا منتقدان را براحتی از صحنه خارج سازند و چشم خود را برا این حقیقت بسته اند که شهدا و ولایت بازیچه نیستند، باور قلبی مردمند و خدشه دار کردن باور مردم نابخشودنیست.
حرف برای گفتن زیاده، امیدوارم حداقل جایگاه علماء رو حفظ کنند.
*( مانند آقای زاکانی با حدود 399هزار رای از مجموع دو میلیون و سیصد و پنجاه هزار آراء)
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
0
3
تاریخ انقضاء مخالفین برجام 7/12/1394 و محل اجراء صندوق های اخذ رای می باشد. خمینی کبیر فرمودند میزان رای مردم است و تا صندق رای وجود دارد انقلاب خمینی بت شکن نیز در مسیر حکومت عدال الهی به پیش می رود.سید بزرگوار رهبر فرزانه علی زمان هرگز تسلیم عمروعاص ها و نیرنگهای انان نخواهند شد و خود شهید زنده انقلاب هستند. بیاری خدا و رهبری علی زمان انقلاب دیگری در 22 بهمن امسال ملت سرافراز ایران بپا خواهند نمود و چهره کثیف منافقین را از تاریخ ایران حذف خواهند کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳