پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۳۲۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲
رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی فارس :
رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی فارس بیان داشت : طرح های پتروشیمی مصوب سفرهای استانی دولت قبل در فارس توجیه فنی و اقتصادی ندارد، اغلب این طرح ها بر اساس یک مانور سیاسی در فارس مصوب شد و همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.

به گزارش کازرون نما، محمد حسین مبشری دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در شرایطی که استان فارس از خشکسالی ممتد رنج می برد و منابع آب این استان به شدت آسیب دیده است، چگونه می توان توجیه فنی و اقتصادی برای طرح های پتروشیمی که بیشترین مقدار آب را می طلبد تعریف کرد.
وی ادامه داد: اگر چه اکنون کمیته اجرای طرح های پتروشیمی مصوب در فارس فعال است و برای برخی طرح ها نیز اقداماتی انجام شده اما این طرح ها مشکلات عدیده دارند و تا رسیدن به مرحله اجرا فاصله زیادی دارند.
رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی فارس بیان کرد: برخی از این طرح های پتروشیمی که مجوز احداث گرفته است در حد یک تابلو باقی مانده است .
مبشری ادامه داد: تامین خوراک، ایجاد راه دسترسی، شرایط حمل و نقل و انتقال تولیدات، و از همه مهمتر تامین منابع آب از جمله تنگناهای طرح های پتروشیمی خط اتیلین مرکزی در استان فارس است.
طرح های پتروشیمی کازرون، نودان، جهرم، فسا، ممسنی، فراشبند، فیروزآباد، داراب، لارستان و آباده از مصوبات سفرهای استانی دولت های نهم و دهم به استان فارس محسوب می شوند اما هنوز عملیاتی نشده اند.
با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور سابق سال 88 در فیروزآباد و فراشبند عملیات اجرایی احداث یک واحد اتیلن با ظرفیت یک میلیون تن و سرمایه گذاری 760 میلیون دلار و یک واحد اوره و آمونیاک با ظرفیت یک میلیون تن آغاز شد.
وزیر راه دولت قبل هم با حضور در داراب کلنگ احداث پتروشیمی فسا را زد تا عملیات اجرایی این واحد 300 هزار تنی آغاز شود. قرار بود در این منطقه پلی اتیلن سنگین تولید شود. این واحدها در مسیر خط لوله اتیلن مرکز قرار دارند.
پتروشیمی جهرم و پتروشیمی فسا نیز هر کدام با ظرفیت 300 هزار تن پلی اتیلن سبک و سنگین، در برنامه احداث در خط لوله اتیلن مرکزی قرار داشت.
پتروشیمی کازرون و پتروشیمی نودان نیز که به منظور تولید پلی اتیلن و اوره و آمونیاک طراحی شده از دیگر واحدهای پتروشیمی طراحی شده برای احداث در استان فارس بوده اند.
طرح های پتروشیمی پیش بینی شده در استان فارس در مسیر خط لوله اتیلن مرکزی و خط اتیلن منطقه دنا واقع شده اند.
در زمان احداث این طرح ها اعلام شده بود برای اجرای این طرح ها در مجموع به 5/3 میلیارد دلار سرمایه گذاری ارزی و ریالی نیاز است و قرار بود با راه اندازی این طرح ها برای بیش از 1900 نفر از متخصصین بومی و غیربومی اشتغال مستقیم و زمینه ایجاد دهها واحد پایین دستی فراهم شود.
شرکت ملی صنایع پتروشیمی براساس مصوبه دولت و به منظور تحقق اصل 44 قانون اساسی در این واحدها فقط بیست درصد سهم داشت و بقیه سهام آن در دست بخش خصوصی قرار می گرفت.
 

نویسنده: سرویس خبر
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
0
2
نوبت به کازرون یتیم که رسید توجیه فنی و اقتصادی ندارد چون اقازاده ای در ان سهم ندارد. افرین به مدیران دولت امید و تدبیر . اب سد نرگسی بخش جره - بالاده برای نیروگاه گازی کازرون باید اورده شود ولی برای پتروشیمی کازرون واقع در بخش جره-بالاده حرام است. ایا ایران خودرو و سایپا برای ملت توجیه فنی و اقتصادی دارد؟ ایا افزایش تعداد فارغ التحصیلان رشته های مختلف و در نهایت بیکار با مدرک دکترا برای مملکت توجیه فنی و اقتصادی دارد؟ افزایش فساد و فحشا ناشی از فقر و بیکاری توجیه فنی و اقتصادی دارد؟ عجب مدیرانی در استان داریم و قدر انها را نمی دانیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
0
0
سلام.علی داداش جوری بخش جره وبالاده وکازرون میکنی که انگار ما دشمن شما هستیم و دوست نداریم بخش هامون پیشرفت کنه.ما اصلا نیاز به نه نیروگاه داریم و نه چیز دیگه.به نظر من کازرون باید رو صنعت گردشگری تمرکز بکنه.والا نیروگاه و پتروشیمی و کارخانه سیمان هوا ومحیط زیست رو بدتر نابود میکنه.
تازه خداوکیلی شما بخش بالاده هم دیگه بی انصاف نباشید.سد نرگسی، کارخانه ی سیمان، پتروشیمی که همه قراره تو بخش شما باشه
پاسخ ها
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
مسئولین شهر کازرون اگر امکانش وجود داشت سد نرگسی را نیز در محل تنگ و تیکو احداث می کردند. طرح ملی بزرگراه بوشهر-شیراز را از بخش جره-بالاده گرفتند و طرح ملی روستای نمونه گردشگری که در زمان دولت اصلاحات تصویب گردید را نیز از بخش گرفتند.کارخانه سیمان و پتروشیمی نیز فقط تابلویی زده اند و حتما تابلو را کنده و تقدیم شهر کازرون خواهیم نمود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
0
0
سلام
ناشناس
دوست عزیزاین طرح هایی که گفتی توی جره بالاده تعطیله وبعیدهم به نظرمیرسه نسل امروزمنطقه جره بالاده بتونه ازش استفاده کنه اون سدنرگسی 40سال دیگه هم به سرانجام نخواهدرسید.اگه کازرونی هستی مشخصه خب دیگه بایدم اینجورحرف بزنی چون همه چیز رومتمرکزکردین توکازرون وبخش هارووابسته خودتون کردین اونوقت هم حرف ازبی انصافی بخش هامیزنین.انصاف هم خوب چیزیه اینقدربخشا براتون سوددهی دارن بازم محکومشون میکنین.اگه راست میگین بزارین بخشها جدابشن مثلاهمین جره بالاده جدابشه وراه شیرازبراش بازبشه ببینم اونوقت شما چی دارین بازارتون تعطیل میشه میدون تون تعطیل میشه بودجه جره بالاده دیگه میره توکیسه خودش ونه توکیسه شماو........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
0
0
خوشا چاهی که اب از خودش در اید.دوست عزیزی که میگی ما دوست داریم بخش ها بهمون وابسته باشن، اصلااینطور نیست.منظور من رو بد برداشت نکن داداش.

بلاخره اگه ما هم سد نرگسی و کارخانه ی سیمان و پتروشیمی رو فعلا نبینیم، اما امید داریم که روزی زده میشه.تازه من افتخار میکنم که کازرون اینها رو به بخش شما داده.

در جواب جدا شدنشما هم ما مشکلی نداریم .تازه من وخیلی ها نظرم اینه که بخش ها ارتقا پیداکنن.در هر صورت چیزی از کازرون کم نمیشه چون در واقع معاون شیراز تو غرب فارس ، کازرونه.

ولی به نظر من داداش یا ابجی ما مثل خانواده ایم.اگه دست دردست هم بزاریم پیشرفت میکنیم.فرقی هم نداره جدا یا متصل.

بعدش شما اگه جدا بشید باز نماینده ی کازرون و بالاده یه نفر میشه و تا حداقل ده سال به طور غیر مستقیم و مستقیم زیر نظر کازرون میمونید.

ولی باز میگم شهر یا بخش یا شهرستانی اگه شایسته باشه، پیشرفت میکنه حتی اگه خیلی ها این رو نخوان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۳۷:۴۵
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۳۸
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۲
غروب آفتاب
۱۹:۵۱:۱۲
اذان مغرب
۲۰:۰۸:۴۵