پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
صابر سهرابی خبر داد:
معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تاکید کرد: نشریات مکتوب و برخط، به ثبت اطلاعات در سامانه e-rasaneh.ir الزام دارند.

به گزارش کازرون نما، صابر سهرابی معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: تمام نشریات اعم از مکتوب و برخط از جمله خبرگزاری ها و پایگاه های خبری تحلیلی در فضای مجازی دارای مجوز، بایستی اطلاعات خود را در سامانه رسانه به نشانی e-rasaneh.ir ثبت کنند.

معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: با توجه به الکترونیکی شدن اعلام وصول نشریات، مقرر شده تا روزنامه، هفته­نامه، ماهنامه، فصلنامه، دوهفته­نامه، دوماهنامه، دوفصلنامه و سالنامه، ملزم به ثبت اطلاعات دقیق خود در سامانه این معاونت به نشانی e-rasaneh.ir شوند.

وی با اشاره به اینکه چاپخانه ها نیز موظف شده اند تا اعلام وصول نشریات را از طریق همین سامانه ثبت کنند، بیان داشت: از این پس روند صدور مجوز نشریات مکتوب برخط (خبرگزاری ها و پایگاه های خبری تحلیلی فضای مجازی) از طریق همین سامانه صورت می گیرد.

سهرابی تصریح کرد: متقاضیان مجوز نشریات و رسانه های فضای مجازی، بایستی به این سامانه مراجعه نموده و درخواست خود را اعلام نمایند تا پس از آن  در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آن درخواست را بررسی و مراحل صدور مجوز را انجام شده تا از این طریق نیازی به حضور فیزیکی در ادارت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انجام این امر مراحل نباشد.

او افزود: یکی از شاخص های دریافت  یارانه مطبوعاتی نشریات، همین اطلاعاتی است که مدیرمسئولان نشریات باید در این سامانه ثبت کرده وبنابراین، دقت کافی و لازم در ثبت این اطلاعات بر مدیرمسئولان نشریات مشخص است.

معاون مطبوعاتی فرهنگ و ارشادفارس تاکید کرد: با توجه به الکترونیکی شدن اعلام وصول نشریات، نه تنها چاپخانه ها موظف به ارسال اعلام وصول نشریات از طریق این سامانه هستند که مدیرمسئولان نشریات نیز بایستی پیگیری لازم را از طریق چاپخانه و سامانه انجام دهند تا این اعلام وصول صورت گرفته باشد.    

معاون ارشاد فارس گفت: مدیرمسئولان باید بدانند که اعلام وصول ها و داشتن ترتیب انتشار نیز یکی دیگر از شاخص های یارانه هایی می باشد که به نشریات داده می شود.

وی با اشاره به اعلام میزان یارانه های یادشده، خاطرنشان کرد: نشریاتی که در این دوره یارانه به آن ها تعلق نگرفته است، باید بدانند که یکی از دلایل آن عدم ثبت اطلاعات  نشریه در سامانه فوق می باشد و در باره بیمه خبرنگاری نیز بایدگفت،از دیگر موارد ضروری برای مدیرمسئولان نشریات، اجرای ماده 46 قانون مطبوعات می باشد که به بیمه نمودن خبرنگاران مربوط است.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اعلام تعرفه اعلام شده از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نشریات  موظفند طبق جدول تعرفه اعلام شده همکاران خود را اعم از خبرنگار، عکاس، منشی، توزیع کننده و ... را به صورت بیمه خبرنگاری، بیمه کنندکه بر این اساس، حداقل نفرات برای روزنامه ها و خبرگزاری ها از 25 نفر به 20، هفته نامه ها و پایگاه های خبری از 12 نفر به 8 و سایر نشریات (دو هفته نامه به بالا ( نیز 6 نفر اعلام شده که برای رسانه های منطقه ای، استانی و محلی به ترتیب 12 ، و 5 لحاظ می شود.

وی گفت: سقف پرداختی یارانه بیمه پنج برابر این اعداد محاسبه می شود که با توجه به فعالیت خبرنگاران رسانه ها در شهرستانها، همچنین فعالیت بنگاه های مطبوعاتی که دارای چند نشریه هستند، این سقف قابل افزایش بوده که قبلا در دستورالعمل پرداختی یارانه بیمه اعلام شده است.

سهرابی اضافه کرد: فرمول محاسبه و پرداخت یارانه بیمه رسانه ها در لیست های منتشرشده بر این اساس است که تعداد نفرات حمایتی تقسیم بر تعداد افراد بیمه شده، ضرب در وجه پرداختی رسانه به تامین اجتماعی ضرب در تعداد ماه می شود که این حمایت برای رسانه های «غیر خصوصی»، 30 درصدی است به این معنا که 30 درصد از مبلغ پرداختی آنان عودت می شود. (توضیحات و تعرفه رسانه‌ها دربسته حمایتی سال94) در سایت معاونت مطبوعاتی قابل رویت می باشد .

جدول تعرفه بیمه خبرنگاری برای نشریات و برخط ها

دوره انتشار

گستره سراسری

گستره منطقه ای، استانی یا محلی

روزنامه ها و خبرگزاری

20 نفر

12 نفر

هفته نامه ها و پایگاه های خبری تحلیلی

8 نفر

6 نفر

دوهفته نامه ها به بالا

6 نفر

5 نفر

 

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴