پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱
دکتر محمدصادقی خبرداد:
عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه کاهش چشمگیر هزینه‌های درمان با طرح پرونده الکترونیک سلامت محقق می‌شود، گفت: با این روش نوع تجویز نسخ پزشکی نیز زیر ذره‌‌بین قرار ‌گرفته و تمام اطلاعات در قالب کارتی که به افراد ارایه می‌شود ثبت خواهد شد.

به گزارش کازرون نما، دکتر شاهین محمدصادقی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره طرح پرونده الکترونیک سلامت،‌ افزود: این طرح یکی از مهم‌ترین موضوعات برای اعمال نظارت کافی در امر اقدامات پزشکی است؛ وجود چنین کارتی تمام اطلاعات مربوط به بیماری‌ افراد و حضور یا عدم حضور افراد برای مراقبت‌های بهداشتی را نشان می‌دهد که البته شرط اصلی آن اجرای دقیق و درست است.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با ارایه پرونده الکترونیک سلامت نوع تجویز نسخ پزشکی در انجام آزمایش‌ها، مصرف دارو یا اعمال جراحی زیر ذره‌‌بین قرار می‌گیرد و تمام این اطلاعات در قالب کارتی که به افراد ارایه می‌شود ثبت خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: طرح پرونده الکترونیک سلامت به نظارت گسترده وزارت بهداشت ودرمان در این حوزه کمک کرده و مشخص می‌کند آیا پزشکان بر اساس چارچوب تعیین شده عمل می‌کنند یا خیر؛ امروزه بیماران به پزشکان مختلفی مراجعه کرده و تحت آزمایش‌های گوناگونی نیز قرار می‌گیرند که این اقدامات هزینه‌های زیادی بر دوش آنها و حوزه سلامت تحمیل می کند.

وی یادآور شد: در این طرح اگر پزشکی بدون رعایت چارچوب بهداشتی و درمانی، مرتب اقدام به تجویز آزمایش و دارو کند سیستم بهداشتی و درمانی می‌تواند با وی برخورد قاطعی داشته باشد.

محمدصادقی با بیان اینکه هزینه بی‌مورد در درمان با طرح پرونده الکترونیک سلامت به شدت کاهش می‌یابد، تاکید کرد: علت اجرا نشدن این قانون به جهت فراهم نشدن زیرساخت‌های آن و کمبود منابع مالی عنوان شده است؛ از سوی دیگر تاکنون اراده‌ای برای اجرای آن وجود نداشته چراکه دوره‌های قبلی هیچ عزمی برای اجرای این طرح دیده نشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ افزود: طی آخرین نشست‌های برگزار شده با وزارت بهداشت و مسئولان مربوطه به نظر می‌رسد همه به این اتفاق‌نظر رسیده‌اند که با عزمی راسخ این طرح شکل اجرایی به خود گیرد و اگر این طرح اجرایی شود قدم بزرگی در اصلاح روش‌های درمانی برداشته خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح پرونده الکترونیک سلامت در کنترل ورودی دارو، توزیع و قیمت‌گذاری آن تاثیر دارد، گفت: بر اساس طرح مذکور داروهای مصرف شده ثبت می‌شود و انواع داروهای مصرفی و چگونگی ورود دارو به کشور نیز مشخص خواهد شد

 

نویسنده: سرویس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۰
اذان صبح
۰۴:۴۵:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۹
غروب آفتاب
۱۹:۴۵:۳۳
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۴۶