پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۲۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
حجت الاسلام یاسین راد در مراسم بزرگداشت سرلشکر همدانی:
حجت الاسلام یاسین راد گفت: شاید خیلی از ماها غبطه بخوریم که «شهادت نصیب ما می شد ای کاش» اما جواب این دغدغه در حدیثی از پیامبر اکرم داده شده است که فرمود: «جوانی که در مقابل گناه خود داری کند اجر او از شهید بالاتر است».

به گزارش کازرون نما، مراسم بزرگداشت سردار سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین همدانی از مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه با حضور جمع کثیری از مردم، مسئولین و نیروی های نظامی و انتظامی در مسجد جامع شهدا کازرون برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین یاسین راد با اشاره به آیات شریفه قرآن در وصف مقام کسانی که به نیت جهاد فی سبیل الله از وطن هجرت می کنند اظهارداشت: زمانی هست که شخصی از فرمانده یگان خود و فرمانده عالم خاکی ترفیع درجه می یابد اما زمانی هست که خداوند تبارک و تعالی یک نفر را بالا می برد. این کجا و آن کجا؟! و سردار همدانی مصداق این وعده الهی است.

سردار همدانی از خداوند درجه ترفیع گرفت

یاسین راد به اجر و پاداش عظیم شهادت در راه خدا اشاره کرد و بیان داشت: شاید خیلی از ماها غبطه بخوریم که «شهادت نصیب ما می شد ای کاش» اما جواب این دغدغه در حدیثی از پیامبر اکرم داده شده است که فرمود: «جوانی که در مقابل گناه خود داری کند اجر او از شهید بالاتر است».

وی به خطر افتادن منافع آمریکا در ایران و منطقه را علت دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی دانست و با تاکید بر تلاش بی وقفه دشمنان برای ساقط کردن نظام برآمده از انقلاب اسلامی عنوان داشت: دشمنان انقلاب سعی کردند از طریق کودتا، تفرقه افکنی و تقویت گروه های تجزیه طلب، نفوذ و تاثیر گذاری بر شخصیت ها و مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی، جنگ هشت ساله، تحریم و انقلاب مخملی و... مسیر ملت ایران را تغییر دهند غافل از اینکه تجاوز وحشیانه رژیم بعث نه تنها ایران را از پا در نیاورد بلکه باعث تشکیل و فراگیر شدن پایگاه های مقاومت بسیج شد.

حجت الاسلام یاسین راد به سخن حضرت علی(ع) که فرمود: «هر کس به وقت یاری رهبرش در خواب باشد زیر لگد دشمن بیدار می شود» اشاره و تصریح کرد: دشمنان فکر کردند اگر گروه های تکفیری را به وجود آورند می توانند هر غلطی بکنند اما غافل از اینکه یک چیزی در مذهب تشیع وجود دارد به نام «مرجعیت» و «فتوا» و همانطور که دیدید با فتوای آیت الله سیستانی مردم عراق بسیج شدند و در مقابل گرو ه های تروریستی ایستادند و بعد متوجه شدند همان سیلی که از میرزای شیرازی و حضرت امام(ره) در جریان تنباکو و انقلاب دریافت کردند در عراق هم همان سیلی را خوردند.

سردار همدانی از خداوند درجه ترفیع گرفت

وی عدم موضع گیری درقبال جنایات رژیم صهیونیستی و کشتار مسلمانان یمن و حمایت از گروه های تروریستی توسط عربستان سعودی را شرم آور خواند و تاکید کرد: کار به جایی رسیده است که به جای اینکه کشورهای اسلامی به داد هم برسند روسیه و چین باید از مسلمین دفاع کنند!!

این فعال فرهنگی سخنان رهبر انقلاب در دیدار با مسئولین صدا و سیما را بسیار مهم ارزیابی کرد و تهاجم فرهنگی و تغییر باورهای مردم را در دستور کار اتاق های فکر دشمنان دانست و بیان داشت: دشمن پس از آزمودن شیوه های گوناگون مبارزه با جمهوری اسلامی متوجه شد که از طریق جنگ سخت نمی تواند پیروز شود و به این نتیجه رسیدند عوض اینکه با به شهادت رساندن افراد به آن ها ارزش بدهند باید فکر و ذهن او را تسخیر کنند لذا تا جنگ هست دفاع هم همچنان باقی است.

یاسین راد در پایان با اشاره به سوابق درخشان سردار همدانی قبل و بعد از انقلاب خاطرنشان کرد: ایشان با اطاعت از ولی امر خود هجرت کرد و به جهاد برخواست و در این راه اباالفضل گونه به شهادت رسید.

 

منبع: تنویر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مله دومن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
0
0
حال تام بیگی ای تونسی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳