پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
رکود شدید در شهرک صنعتی
مسئول سازمان بسیج مهندسین استان فارس با حضور در شهرک صنعتی کازرون از برخی واحدهای صنعتی فعال، نیمه فعال و تعطیل بازدید کرد و از نزدیک با پتانسیل های کمتر دیده شده این شهرستان آشنا شد.

به گزارش کازرون نما، مسئول سازمان بسیج مهندسین استاف فارس با حضور در شهرک صنعتی کازرون از برخی واحدهای صنعتی فعال، نیمه فعال و تعطیل بازدید کرد و از نزدیک با پتانسیل های کمتر دیده شده این شهرستان آشنا شد.
با حضور رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، مسئول بسیج مهندسین فارس، مسئول مهندسی سپاه و بسیج مهندسین کازرون و جمعی از صاحبان صنایع از 5 واحد صنعتی بازدید به عمل آمد که متاسفانه دو واحد کاملا تعطیل و سه واحد دیگر با حداقل ظرفیت مشغول به فعالیت هستند که این آمار نگران کننده نشان دهنده رکود شدید اقتصادی است.


طبق آمار رسمی از 84 واحد صنعتی کازرون 34 واحد فعال، 20 واحد نیمه فعال و 30 واحد تعطیل هستند و از 12 واحد معدنی 9 واحد فعال و 3 واحد نیز به تعطیلی کشیده شده اند و این در حالی است که به گفته فعالان عرصه صنعت در کازرون و مسئولین شهرستان واحدهای به اصطلاح فعال و نیمه فعال نیز در حقیقت با ظرفیت بسیار کمتر از آمار اعلام شده مشغول به فعالیت هستند. 
البته باید اذعان کرد که وضعیت واحدهای دامی، کشاورزی و باغات کازرون نیز بهتر از حال و روز واحدهای صنعتی نیست و در صورت عدم رسیدگی به موقع شرایط اسف بار دریاچه پریشان و آب های زیرزمینی گریبانگیر تمام تولیدکنندگان کازرون خواهد شد.

نبود بازار برای عرضه محصولات و عدم سودآوری واحدها، عدم تامین سوخت واحدهای صنعتی به میزان مورد نیاز، رد دفاتر واحدهای تولیدی در نحوه محاسبه مالیات، قوانین نامناسب سازمان تامین اجتماعی، سود بسیار بالای وام های تخصیصی به واحدهای تولیدی و صنعتی و قوانین غیرحمایتی بانک ها، عدم توجه به حریم و حدود در صدور مجوز واحدهای تولیدی و صنعتی و واردات بی رویه کالاهایی که مشابه با کیفیت آن در داخل کشور موجود است از جمله مشکلات اساسی مطرح شده بود.
منبع: تنویر
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴