پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
دکتر محمد صادقی تاکید کرد؛
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر افزایش تخت‌های توانبخشی در کشور، گفت: اصلاح مدیریت و استفاده صحیح از منابع در افزایش تخت‌های توانبخشی موثر است.

به گزارش کازرون نما، شاهین محمدصادقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص صحبت‌های مشاور وزیربهداشت مبنی بر تصویب  آیین نامه ایجاد بیمارستان‌های توانبخشی از هفته آینده، گفت: به نظر می رسد که در کشورمان برخی بخش ها خیلی مورد توجه نبوده و نیاز است که وزارت بهداشت و درمان ارتقاء این حوزه ها را مد نظر قرار دهد، خوشبختانه درحال حاضر وزرات بهداشت و شخص وزیر طی دو سال گذشته با ورود به بخش‌هایی مانند اروژانس بیمارستانی و بین جاده ای مشکلات بسیاری را در بین بیماران حل کردند، چرا که بخش های گفته شده نیازمند ارتقاء کیفیت و اصلاح است.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه در برنامه‌های وزارت بهداشت توجه به مسائل این چنینی به خوبی دیده می شود، افزود: متاسفانه درمورد تخت های توان بخشی هم در حال حاضرضعف‌هایی در بخش درمان کشور وجود دارد، بنابراین از بیمارانی که به هر دلیل دچار نقص عضو یا ازکار افتادگی می‌شوند باید به طور ویژه حمایت و مراقبت شود؛ البته بسیاری از این بیماران با اقدامات توانبخشی سرپایی این ظرفیت را دارند که به زندگی عادی بازگردند، اما زمانی که رها شوند به طور حتم سربار جامعه خواهند بود.

وی با تاکید بر افزایش تخت های توانبخشی ازسوی وزارت بهداشت، تصریح کرد: به طور حتم اجرای این آیین نامه می تواند مشکلات بسیاری را از بیماران دارای مشکلات توانبخشی حل کند، هرچند که درحال حاضر به دلیل نبود تعرفه مناسب بخش خصوصی نیز تمایل به سرمایه گذاری دربخش ایجاد بیمارستان های توان بخشی ندارد، اما به طور حتم می توان با استفاده صحیح از ظرفیت های موجود در وزارت بهداشت بخش هایی را برای کمک به این دست از بیماران به ایجاد کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید براینکه نباید بیمارستان جدیدی ساخته شود، گفت: البته برای افزایش تخت های بیمارستانی باید به اصلاح مدیریت، منابع مالی و انسانی توجه بیشتری کرد، هرچند که ممکن است که دراین بخش به منابع جدید نیزنیاز باشد.

به گزارش کازرون نما، مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تصویب آیین نامه ایجاد بیمارستانهای توانبخشی در هفته آینده خبر داده و گفت که از نظر تخت بیمارستانی توانبخشی در نقطه صفر هستیم./

نویسنده: سرویس سیاسی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۰
اذان صبح
۰۴:۴۵:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۹
غروب آفتاب
۱۹:۴۵:۳۳
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۴۶