پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کازرون خبر داد
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون از راه‌اندازی 50 تاکسی آتش‌نشان برای نخستین‌بار در سطح شهرستان‌های فارس در کازرون خبر داد.

به گزارش کازرون نما، علی پولادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کازرون اظهار داشت: با همکاری تاکسیرانی کازرون این تعداد تاکسی داوطلب آتش‌نشان در سطح شهر کازرون به‌منظور ایجاد حس امنیت و آرامش شهروندان راه‌اندازی شده است.

وی گفت: یک کپسول آتش‌نشانی دو کیلوگرمی به رانندگان تاکسی‌ها اعطا و آموزش لازم به آنان داده شده و همچنین برای شناسایی آنان در موقع ضروری آرم سازمان آتش‌نشانی در این تاکسی‌ها نصب شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کازرون آتش‌نشانان را دریادلانی توصیف کرد که در هنگام بروز حوادث بدون ترس خود را به آتش می‌زنند.

پولادیان با اشاره به سابقه آتش‌نشانی در کشورمان گفت: بیش از 160 سال سابقه آتش‌نشانی در کشورمان وجود دارد که ‌این امر حکایت از توجه به ایمنی، حداقل طی 1.5 قرن گذشته دارد.

وی متذکر شد: نام‌گذاری روز و هفته آتش‌نشانی با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور هم‌چنین یادآوری حماسه‌آفرینی‌ها و از خودگذشتگی‌های آتش‌نشانان میهن اسلامی دارد.

پولادیان، ایجاد زمینه‌های مناسب برای آموزش همگانی مردم در راستای پیشگیری از بروز حوادث مختلف و حفاظت از سرمایه‌های ملی را از دیگر اهداف نام‌گذاری روز آتش‌نشان عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون به آیه‌هایی از قرآن کریم که به محور بهداشت و ایمنی تأکید شده است اشاره کرد و بیان داشت: به‌طور یقین قرآن زیباترین و کامل‌ترین و آرمانی‌ترین زندگی را زندگی بهشتی مطرح کرده که شیرین‌ترین و اساسی‌ترین کمال آن، مقوله ایمنی است.

وی، خودداری از تهیه و استفاده از مواد محترقه، آماده و در دسترس نگاه‌داشتن خاموش‌کننده‌های دستی در منزل و محل کار، حفظ خونسردی در زمان وقوع حوادث و اطلاع به سامانه 125 و دادن آدرس دقیق، خودداری از اجتماع در اطراف محل آتش‌سوزی یا هر حادثه دیگر، قرار دادن فردی به‌عنوان راهنما در خیابان اصلی نزدیک محل حادثه‌دیده و عدم نگاه‌داری مواد قابل اشتعال از جمله نفت، بنزین و... را ازجمله توصیه‌های مهم به مردم برشمرد.

پولادیان، از خرید یک دستگاه ست نیمه‌سنگین هیدرولیک امداد و نجات به ارزش 166 میلیون تومان به همراه تجهیزات کامل در شهرستان کازرون خبر داد و اذعان داشت: با تصویب شورای اسلامی شهر بودجه امسال آتش‌نشانی کازرون افزون‌بر 780 میلیون تومان در نظر گرفته شد که این رقم نسبت به بودجه سال گذشته که 450 میلیون تومان بود، حدود 60 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: این سازمان در راستای آموزش و فرهنگ‌سازی هرچه بیشتر، قصد دارد با آموزش حداقل 100 نیروی بسیجی داوطلب آتش‌نشان، 70 پلیس افتخاری آتش‌نشان و نیز هسته مرکزی نیروهای آتش‌نشانی را در تمام ادارات و سازمان‌های این شهرستان جذب کند.

این مسئول از گشایش سایت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، جذب یک خودرو از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کل کشور به ارزش 180 میلیون تومان، راه‌اندازی کارگاه شارژ کپسول‌های آتش‌نشانی برای نخستین بار در این استان با هزینه‌ای نزدیک به 10 میلیون تومان از جمله عملکردهای سال گذشته این سازمان برشمرد.  

پولادیان، در حال سپری کردن جذب 9 نفر نیروی آتش‌نشان از جوانان بومی شهر کازرون در آزمون استخدامی سازمان‌های آتش‌نشانی، آموزش یک‌پنجم تاکسیرانان کازرون به‌صورت تئوری و عملی و با اخذ مدرک آتش‌نشانی را از اقدامات دیگر این سازمان عنوان کرد.

وی گفت: در راستای ادامه اجرای طرح همیار آتش‌نشان در سنین پایین مهدکودک‌ها بیش از 200 نیروی داوطلب آتش‌نشان خانم و آقا جذب و به‌صورت تخصصی همراه با اعطای گواهینامه، توسط این سازمان آموزش داده شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کازرون متذکر شد: برای نخستین‌بار اجازه برگزاری دوره‌ آموزشی شارژ کپسول‌های آتش‌نشانی را از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور دریافت کردیم که در این راستا 15 نفر از کارکنان این سازمان مورد آموزش قرار گرفتند.

پولادیان، راه‌اندازی برنامه و نرم‌افزار اندروید سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون برای نخستین‌بار در کشور با امکانات قابلیت به‌روزرسانی و مطالعه اخبار و رویدادهای این شهرستان و پیام به مدیرعامل با تغییر در سیستم تکریم ارباب‌رجوع را از دیگر فعالیت‌های انجام‌گرفته این سازمان برشمرد.

وی از خیران و نیک‌اند‌یشان این شهرستان درخواست کرد که این سازمان را در خرید تشک نجات و بالابر برقی مساعدت کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون در پایان به ناوگان موتوری موجود این سازمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با پنج خودروی سنگین و دو خودروی نیمه‌سنگین، دو خودروی سبک و دو موتورسیکلت پیشرو خدمات آتش‌نشانی این شهر انجام می‌‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹