پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
امام‌جمعه قائمیه:
خطیب نماز جمعه قائمیه گفت: سازمان ملل در قبال پایمال شدن حقوق بشر و فاجعه انسانی در منا و یمن خفه نشود و آن را گزارش کند.

به گزارش کازرون نما، حجت‌الاسلام قهرمان عباسی در خطبه‌های امروز این بخش در سخنانی با گرامیداشت عید سعید غدیر خم به حادثه غمبار منا اشاره کرد و اظهار داشت: این حادثه عظیم موضوعی است که باید از جنبه‌های مختلف اعتقادی، شرعی، امنیتی و حقوق بشری مجدانه و قاطعانه پی‌گیری شود.

وی گفت: امروزه دل‌دادگان به فرهنگ غرب و یا دست‌نشانده‌ها و مزدوران استکبار با استفاده از فضای مجازی برای خوش‌خدمتی به اربابانشان به دنبال تخریب حج ابراهیمی و حجاج بیت‌الله الحرام هستند تا بتوانند با اختلاف‌افکنی عرب و عجم، فلسفه حج که عبادت و بندگی خدا و اجتناب و تنفر از حاکمیت طاغوتی و استکباری است را نادیده بگیرند.

امام‌جمعه قائمیه بیان داشت: این حادثه نخستین و آخرین حادثه‌ای نیست که در مکه اتفاق می‌افتد بنابراین باید علمای اسلام، نخبگان علمی و حقوقی، مجالس اسلامی با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بی‌کفایتی و سوءمدیریت سعودی‌های وهابی‌مذهب و یهودی مسلک را در برگزاری کنگره عظیم حج به جهان اسلام معرفی کنند.

عباسی گفت: اگر رئیس سازمان ملل دلسوز حمایت از حقوق بشر است و می‌خواهد گزارش از نادیده گرفتن حقوق بشر ارائه دهد چرا از فاجعه منا و یمن گزارش نمی‌کند.

وی با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: امروزه اقتدار، کارآمدی و هوشیاری نیروی خدوم انتظامی در امنیت داخلی متجلی است و بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

امام‌جمعه قائمیه متذکر شد: خطرپذیری و فداکاری نیروی انتظامی و آمادگی همیشگی آن بر عزت و اقتدار این نیرو همواره می‌افزاید.

عباسی به سخنان مقام معظم رهبری در مورد نیروی انتظامی اشاره کرد که معظم‌له فرمودند «آنچه مردم از نیروی انتظامی توقع دارند این است که می‌خواهند نیروی انتظامی قوی و مقتدر، هوشمند و پیچیده، سالم و امین، سریع و به‌هنگام، مؤدب و اهل بیان و تفاهم باشد».

وی در مورد برگزاری جشن‌ها در مناسبت‌های مذهبی متذکر شد: در جشن نباید فقط به نشاط و شادابی آن توجه داشت و از هر طریقی و به هر نحوی بخواهیم نشاط و شادابی در مجلس حاکم باشد بلکه در جشن‌های مذهبی باید از فضای نشاط و شادابی در راستای تکمیل و تقویت و اصلاح عقاید، اخلاق و افزایش معنویت و تحکیم روابط انسانی با خدا و اهل‌بیت را موردتوجه قرار داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳