پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
مدیر کمیته امداد کازرون خبرداد:
پرویز شفیعی مدیر کمیته امداد کازرون از پرداخت بیش از ۱۳ میلیارد ریال مستمری به سالمندان این شهرستان خبر داد و گفت: بالغ بر 2 هزار خانوار و 4 هزار و 300 نفر سالمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) کازرون می باشد.

 به گزارش دریافتی کازرون نما از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد کازرون، پرویزشفیعی در آستانه روز جهانی سالمندان ( 9مهر) با بیان اینکه پرداختن به مباحث سالمندی مربوط به یک روز خاص نیست،گفت: با توجه به افزایش تعداد جمعیت سالمندی در کشور باید بتوانیم دغدغه‌های سالمندان و مشکلاتشان را شناسایی و برررسی کنیم و برای آنها راهکارهایی را ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه از کل جمعیت سالمندان کازرون2هزارخانوار آن تحت پوشش کمیته امداد هستند افزود: 60 درصد سالمندان تحت پوشش را زنان سرپرست خانوار شامل می شوند.
شفیعی میزان مستمری پرداختی به سالمندان در هر ماه راحدود 1 میلیارد و169میلیون ریال عنوان کرد و گفت: بسته‌های معیشتی کمیته امداد در اختیار سالمندان قرار می‌گیرد؛ اما این بسته‌ها حداقل نیازهای سالمند را تامین می‌کند و در واقع سالمند به کمک مستمری کمیته امداد و یارانه دولت می‌تواند بخشی از مسائل معیشتی خود را پاسخ دهد. وی خاطر نشان کرد: در یک سال گذشته بیش از 13 میلیارد ریال مستمری به سالمندان این شهرستان پرداخت شده است

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از شش میلیون نفر جمعیت سالمند در کشور زندگی می کنند، اظهار کرد: اکنون 25 درصد از جمعیت سالمند کشور تحت پوشش خدمات کمیته امداد هستند که درواقع جمعیت سالمندان فقیر و نیازمند کشور را شامل می‌شوند.
مدیر کمیته امداد کازرون با بیان اینکه سالمندان تحت پوشش کمیته امداد بیشتردر مناطق محروم و فقیرنشین کشور ساکن هستند، افزود: این افراد علاوه بر مشکلات سالمندی با مشکلاتی همچون فقر، محرومیت و عدم دسترسی به منابع رو به رو هستند.
وی یکی از مشکلات سالمندان را حفظ عزت و منزلت آنان عنوان کرد و افزود: اکنون سالمندان دارای فرزند به دلیل مشکلاتی همچون کمبود وقت و عدم فرصت کافی اعتنای لازم را به والدین خود نداشته و این مسئله تکریم آنان را خدشه دار می‌کند که در این زمینه نیاز به فرهنگسازی از سوی اصحاب رسانه است.
شفیعی تصریح کرد: سالمندان نیاز به بسته‌های بهداشتی و تغذیه‌ای مناسب تری دارند به طوری که سالمندان تحت پوشش کمیته امداد از یک حداقل درآمد و امکانات برخوردار هستند لذا لازم است یارانه این قشر تقویت شود تا بتوانند حداقل با شرایط سنی خود نگران معیشت و زندگی خود نباشند.

این مقام مسئول گفت :به همین مناسبت یک کاروان 40نفره باهزینه کمیته امدادبه حرم احمدابن موسی (شاهچراغ) جهت زیارت اعزام شد.

نویسنده: شهریار تقدم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸