پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
با حضور معاون قضایی دادگستری استان فارس:
معاون قضایی و برنامه ریزی دادگستری استان فارس در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگاه عمومی بخش جره و بالاده در خصوص استقلال قاضی گفت: استقلال قاضی به معنای عجب ،تکبر و غرور قاضی نیست بلکه قاضی باید مستقل باشد و جز از خدا نترسد .
به گزارش کازرون نما، سید عبدالنبی نجیبی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگاه عمومی بخش جره و بالاده کازرون افزود: فردی که توحیدش کامل باشد جز از خداوند متعال از هیچ کس نخواهد ترسید و مبنای استقلال قاضی و دستگاه قضایی حقیقت توحید است.
وی ادامه داد : دستگاه قضایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدامحور و مردم محور است و مهم ترین ویژگی خدامحور بودن دستگاه قضایی پشتیبانی و زعامت ولایت فقیه است.
معاون قضایی دادگستری استان فارس ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت عروج ملکوتی حجاج بیت الله الحرام به مردم شریف ایران گفت: امیدواریم به لطف و یاری خدا روزی حرمین شریفین از دست رژیم ال سعود و همچنین قدس شریف از دست اشغالگران صهیونیستی آزاد گردد و به صاحب بر حقش امام زمان (عج) برسد تا بار دیگر شاهد این گونه سوء مدیریت ها در حوزه مسلمین نباشیم.
نجیبی با اشاره به خدامحوری بودن دستگاه قضایی تصریح کرد: امروز دستگاه قضایی بر پایه شرع مقدس اسلام و قانونی است که مبتنی بر شرع است واگر مشکلی هم وجود دارد در حوزه اجرا است نه قوانین چرا که قوانین ما مشکل عمده ای ندارند.
وی استقلال دستگاه قضایی را از دیگر دلایل خدامحور بودن دستگاه قضا دانست و گفت: استقلال نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران بر پایه توحید است در حالی که استقلال دستگاه قضایی سایر کشورها بر پایه قانون و مصالح عمومی می باشد.
نجیبی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگاه عمومی بخش جره و بالاده با اشاره به سخن آیت الله شاهرودی رئیس سابق قوه قضاییه که گفته ' دستگاه قضایی دستگاه دولت نیست بلکه دستگاه مردم است' گفت: دستگاه قضایی نظام مقدس جمهوری اسلامی علاوه بر خدامحور بودن؛ مردم محور است و باید به مردم پاسخگو باشد و در این راستا اصلی ترین ویژگی دستگاه قضایی، تحمل و مدارا با مردم است.
وی همچنین گفت: قاضی باید متانت و صبوری لازم در برابر ناملایماتی که از سوی ارباب رجوع صورت می گیرد را داشته باشد.
وی در ادامه افزود: ممکن است به لحاظ سوء برداشت از قانون و یا عدم اطلاع، ارباب رجوع با صدای بلند حرف خود را به گوش قاضی برساند که در این صورت قاضی باید با تحمل و سعه صدر و قدرت معنوی خویش عصبانی نشود چرا که دستگاه قضایی کشور ما دستگاهی مردم محور است.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس تواضع قاضی و پرهیز از نگاه سلبی و توجه به نگاه ایجابی به مقولات را از دیگر خصوصیات و تجلّیات مردم محوری دستگاه قضایی دانست.
نجیبی خوش بینی به مردم را امری لازم و ضروری دانست و گفت: کار دستگاه قضایی همیشه برخورد و مقابله نیست و در بسیاری از موارد کار ایجابی هم باید صورت گیرد و باید ببینیم در چه جاهایی می توانیم به رشد اقتصادی در بخشهای کشاورزی یا صنعتی کمک کنیم چرا که با گردش چرخ اقتصادی کشور شاهدکاهش بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی خواهیم بود.
وی خواستار توجه و همراهی بیشتر مسئولین و مردم بخش جره و بالاده با دادگاه این بخش به ویژه در حوزه پیشگیری از وقوع جرم شد وگفت: پیشگیری از وقوع جرم یک مقوله فرهنگی است و نیازمند همراهی و همکاری همه مسئولین و مردم است.
درپایان این مراسم ضمن قدردانی از قاضی ابوذر اسدی رئیس پیشین دادگاه بخش جره و بالاده با حکم رئیس قوه قضاییه قاضی قاسم عسگری فر به عنوان رئیس جدید این حوزه قضایی معرفی شد.
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳