پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۱۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
همزمان با روز جهانی سالمندان در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود:
هم‌زمان با روز جهانی سالمندان، سومین نمايشگاه عروسك‌های «بی‌بی حاضر اميدواری» هنرمند خودآموخته کازرونی 9 مهر در نگارخانه زمستان خانه هنرمندان ايران برگزار می شود.

به گزارش کازرون نما، همزمان با سالروز ۸۹ سالگی عروسک ساز محبوب کازرونی، بیش از ۳۰۰ عروسک جدید از این هنرمند کهنسال ایرانی در قالب دومین نمایشگاه­ انفرادی وی با نام «قصه دوزی های بی بی حاضر» رونمایی خواهد شد.

بی‌بی‌حاضر امیدواری بعد از سال‌ها بافندگی‏، به واسطه تسلط بر قصه‌های عامیانه ایرانی، با تكه‌های پارچه‏‏ و كاموا‏، طی ۱۵ سال گذشته شروع به ساخت عروسك‌ها و قهرمانان قصه‌های خود كرده است. وی در حالی دومین نمایشگاه انفرادی خود را در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌كند كه نمایشگاه قبلی این هنرمند با استقبال كم‌نظیر مخاطبین داخلی و خارجی روبه‌رو شد تا حدی كه مدت این نمایشگاه دو بار از سوی خانه هنرمندان ایران، تمدید شد.

نمایشگاه «قصه‌دوزی‌های بی‌بی‌حاضر» در سال ۱۳۹۳ در حالی برگزار و با استقبال رسانه‌ها مواجه شد که بی‌بی حاضر، گفته بود: «دکتر به من گفته دیگر نباید چیزی ببافم و سوزن به دست بگیرم اما من گوشم بدهکار نیست، چون فکر می‌کنم اگر بخواهم به حرف دکترها گوش کنم، باید بیکار بنشینم و بیکاری هم من را خسته می‌کند.»

ظاهرا بی‌بی قصه‌ها، هنوز هم کاری با دکترها ندارد و تصمیم دارد در سال‌روز ۸۹ سالگی خود، در آغاز پاییز، نگارخانه زمستان خانه هنرمندان ایران را، تابستانی کند.

علاقه‌مندان به آثار این بانوی قصه‌گوی ایرانی می‌توانند در این نمایشگاه علاوه بر بازدید از عروسك‌های جدید «بی‌بی حاضر»‏‏، با برخی از قصه‌های او نیز بیشتر آشنا شده و قهرمان‌های قصه‌های او را از نزدیك ببینند. «ماه پیشونی»‏، «سَمَمبَر‏»، «عروسك گنگ لاله»، «معصومه و هفت برادر»‏‏، «عروسك سنگ صبور» و «جو بها» قصه‌هایی هستند كه داستان و عروسک‌های آنها در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.

تولد عروسک‌های جديد «بی‌بی قصه‌دوز» در سالروز تولدش

نمایشگاه عروسك‌ها و قصه‌های بی‌بی‌حاضر امیدواری تا ۱۹ مهر ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان به هنر‌های سنتی و فولكلر ایران، می‌توانند برای دیدن این آثار همه‌روزه از ساعت ۱۳ تا ۲۰ به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجید درویش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
0
0
سلام ببخشید چطو میتونم با خانم امیدواری تماس بگیرم . برای خرید عروسک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷