پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
به همت بسيج اساتيد دانشگاه پیام نور:
به همت بسيج اساتيد دانشگاه كارگاه آموزشي مكتب امام از ديدگاه مقام معظم رهبري در دانشگاه پيام نور كازرون برگزار شد.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومي دانشگاه پيام نور كازرون، در ابتداي جلسه خانم فرشته دهقان مسئول بسيج اساتيد دانشگاه ، هدف از تشكيل اين كارگاه آموزشي آشنايي اساتيد بسيجي با سير اصول و انديشه هاي حضرت امام خميني(ره) دانست و افزود: مجموعه زندگي به سبك حضرت امام خميني(ره) در واقع مي‌تواند الگوي بسيار خوبي براي زندگي سعادتمندانه نسل امروز كشور باشد.
در ادامه دكتر عليرضا بيابان نورد گفت: افكار و انديشه هاي امام خميني (ره) به عنوان يك دانشمند و عارف برجسته در عرصه سياست و مبارزه، بدون شناخت بنيان هاي فكري ايشان ميسر نيست.
عضو هيئت علمي دانشگاه شيراز افزود: حضرت امام (ره) در عصري كه ورود به ميدان هاي سياست، دور شدن از اسلام به شمار مي آمد و سياست، حيله و فريب تلقي مي شد، اعلام كرد كه اسلام با سياست پيوندي ناگسستني دارد.
وي اظهار داشت: يكي از مفاهيم محوري در انديشه امام رابطه دين و سياست است، به گونه اي كه مي توان سنگ بناي اساسي انديشه سياسي وي را در اين موضوع جستجو كرد و اعتقاد به ضرورت حكومت و دفاع از لزوم وجود نظم سياسي در جامعه از مباحث پايه اي و بنيادين در انديشه سياسي امام راحل(ره) است.
دكتر بيابان نورد خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري مهمترين كار امام راحل درباره مردم را تبيين مفهوم مردم سالاري مي دانند و مي فرمايند: در مورد مردم، مهمترين كاري كه امام كرد، اين بود كه مفهوم مردم‏سالاري را از چيزي‏كه طرّاحان دمكراسي غربي و عوامل آنها در صحنه‏هاي عملي مي‏خواستند نشان دهند، به‏كلي دور كرد.
وي بيان داشت: يكي از ويژگي هاي ممتاز حضرت امام اين بود كه تنها به فكر اسلام و تمدن اسلامي نبوده و براي تمام اديان مي انديشيده است كه در بين تمام رهبران جهان منحصر به فرد بود.
اين استاد دانشگاه شيراز عنوان نمود: امام خميني(ره) به عنوان احياگر اسلام ناب محمدي در عصر حاضر، در پرتو قيام الهي¬اش، دين را در ابعاد مختلف احياء و انديشه ي متفكران اسلامي را در زمينه¬ هاي گوناگون، اصلاح كرد.
وي احياء انديشه و تمدن اسلامي را به عنوان بزرگ¬ترين دستاورد انقلاب اسلامي دانست و گفت: بازيابي هويت انسان¬ها در ايران و جهان به ويژه جهان اسلام با تمسك به دين نقش بزرگي در بازشناسي تمدن بزرگ اسلام و ايران براي جهانيان داشت و آن چه كه نقش اصلي را در شكل بخشيدن و ايجاد انسجام در ميان نيروهاي انقلابي در ايران فراهم ساخت، همانا اصولي بود كه امام (ره) بر پايه آن انقلاب اسلامي را هدايت و رهبري نمود.
دكتر بيابان نورد با بيان اينكه حضرت امام، در دوراني مي زيست كه بر اثر تبليغات دامنه دار ديگران و عملكرد ضعيف خودي ها، ترديدهاي جدي درباره اسلام و كاركرد آن در ذهن ها پديدار شده بود كه يكي از اين ترديدها، جدايي دين از سياست بود كه امام راحل به شدت در مقابل اين تفكر ايستاد و گفت اسلام را نمي توان ديني فردي و مربوط به حوزه خصوصي افراد دانست و اين پندار باطل كه مي توان سياست را از دين جدا كرد، يا ناشي از كج فهمي اصل دين است يا بر اثر تبليغات بدخواهان رواج يافته است.
وي افزود: اگر بپذيريم انسان، موجودي اجتماعي و سياسي است و دين اسلام، ديني جامع كه براي همه جنبه هاي زندگي او برنامه دارد، نتيجه منطقي اين مقدمه آن است كه دين، از سياست جدا نيست
دكتر بيابان نورد در پايان از اساتيد دانشگاه خواست تا هر چه بيشتر به شناخت انديشه ناب امام و نشر و گسترش آن در ميان دانشجويان بپردازند. 

نویسنده: سرویس فرهنگی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳