پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۴۰۲۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹
خطیب جمعه کازرون:
خطیب نماز جمعه کازرون گفت: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم، بنابراین مردم از جریانات سیاسی و دل‌سپردگان آمریکا دست می‌کشند.

به گزارش کازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کازرون با گرامی‌داشت سالروز پیوند ازدواج آسمانی دو وجود مقدس، حضرت علی (ع) و فاطمه الزهرا (س) اظهار داشت: سادگی، حجب و حیا و به‌دور از هرگونه تجملات ازدواج امیر مؤمنان (ع) و فاطمه الزهرا (س) باید امروزه به‌عنوان الگو و درس برای جامعه ما باشد.

وی، خواستگاری بدون واسطه، قناعت، دوری از اشرافی‌گری و تجملات، سخت نگرفتن بر همدیگر، قرار دادن معیار و خصوصیات معنوی، دینی و اخلاقی، مهریه پایین و شناخت از یکدیگر را ازجمله نمونه‌هایی از درس امر ازدواج امیر مؤمنان علی (ع) و فاطمه الزهرا (س) برشمرد.

خطیب نماز جمعه کازرون، بالا بودن آمار طلاق و سن ازدواج دختران و پسران و وجود برخی مظاهر فساد و بی‌حیایی در جامعه را فاصله گرفتن از سنت رسول‌الله عنوان کرد و افزود: وظیفه نداریم که امر مقدس ازدواج را با سخت‌گیری‌های بی‌حد، مهریه و جهیزیه‌های سنگین، بی‌رغبتی جوانان در امر ازدواج را فراهم کنیم.

خرسند در بخش دیگر سخنان خود با گرامی‌داشت سالروز شهادت مظلومانه نهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت جوادالائمه (ع) به بیستم شهریور سالروز حمله به برج‌های تجارت جهانی آمریکا در 14 سال پیش اشاره کرد و بیان داشت: این حادثه مشکوک بهانه‌ای برای دخالت و تجاوزات آمریکا در منطقه را فراهم و به دنبال آن آتش جنگ و ترور در کشورهای اسلامی و حتی اروپا گسترش پیدا کرد.

امام‌جمعه کازرون بابیان اینکه آمریکایی که ادعا می‌کند چنانچه پشه‌ای بجنبد راهدارهای آن می‌تواند ردیابی کند پس چگونه دو هواپیمای غول‌پیکر این کشور ربوده‌ شده و بلافاصله به مرکز اقتدار نظامی پنتاگون کوبیده می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس قراین و شواهد پشت این قضیه دست‌های صهیونیستی نمایان شده که این عملیات با هدف اسلام‌ستیزی صورت گرفته است.

خرسند اظهار داشت: آمریکا اتهام این عمل تروریستی را به گروه عقب‌افتاده طالبان زدند و به همین بهانه به افغانستان حمله کرد و پس‌ازآن به عراق حمله‌ور شد و بر همین اساس یک موج اسلام‌ستیزی و گروهک تروریستی را در دنیا به راه انداخت.

امام‌جمعه کازرون به ردپای آمریکا در رخداد و حادثه‌های شهریورماه در کشورمان ازجمله حادثه 17 شهریور میدان ژاله تهران در سال 57، شهادت شهیدان رجایی و باهنر، ترور شهید آیت‌الله قدوسی، حمله صدام به ایران در سال 59 اشاره کرد و افزود: در تمام این حوادث مستقیم و یا غیرمستقیم آمریکا نقش داشته که امروزه نباید بگذاریم به‌سادگی این حوادث فراموش و یا کمرنگ شود.

خرسند از آن دسته افرادی که در داخل کشور سعی در پاک کردن چهره پلید آمریکا را دارند و این کشور را فرشته نجات می‌دانند اظهار تأسف کرد و متذکر شد: مردم باید جریاناتی که دنبال نفوذ آمریکا در کشور هستند را رصد کنند و مراقب باشند و به فرموده امام (ره) کشوری که شیطان بزرگ است و آن را از در بیرون کرده‌ایم از پنجره وارد نکنند.

وی به چراغ سبز نشان‌دهندگان ورود آمریکا به کشور درخواست کرد که وضعیت کنونی عراق، بحرین، ترکیه، پاکستان، عربستان، افغانستان و سوریه و ایران پیش از انقلاب را مرور کنند که آمریکائیان چه بر سر مردم آوردند.

خطیب نماز جمعه کازرون اظهار داشت: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور قرار داریم بنابراین مردم باید به جریانات سیاسی که دل به آمریکا بسته‌اند از آنان دل ببرند.

خرسند در پایان به برگزاری جشن عاطفه‌ها در آستانه بازگشایی مدارس و کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت اشاره کرد و از افراد خیر و نیک‌اندیش درخواست کرد با کمک خودشان دل این فرزندان چشم‌انتظار را شاد کنند.

نویسنده: سرویس سیاسی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
دهقان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
1
1
در ادامه سخنان امام جمعه محترم مبنی بر « لزوم دل بریدن از کسانی که دلشان به آمریکایی ها گره خورده است » به نظر می آید لازم است مسئولین محترم شهرستان همچنین موارد زیر را هم به مستمعین گوشزد نموده و خودشان نیز به آن « عملا » پایبند باشند :
1 - بنا به تاکید ولی امر مسلمین امام خامنه ای ، رای مردم و نتیجه آن « حق الناس» محسوب می شود و بر همین اساس از همین الان هر فرد در هر جایگاهی که مسئولیت دارد بایستی به این فتوا و دستور ولایی متعبد بوده و به شدت با کسانی که انتخابات را جولانگاه باند های سیاسی و جناحی خود می دانند جلوگیری نمایند .
2 - رهبری عزیز و قبل از آن امام راحل به شدت از وابستگی کاندیداها به کانون های « قدرت » و « ثروت » نهی فرموده اند و بر همین اساس قبل از همه ، مسئولین دولتی و خطبای محترم دینی بایستی نسبت به تشریح این امور مهم برای مردم اقدام و مصادیق « قدرت » و « ثروت » را به صورت کارشناسی برای همگان توضیح فرمایند.
3 - علاوه بر لزوم دل بریدن مردم از کسانی که دلشان به طرف آمریکاست ، همچنین لازم است مردم عزیز و مسئولین هم از کسانی که تنها همّ و غمّشان ورود به مجلس حتی به قیمت انجام فعالیت های خلاف همچون تبلیغات زودرس ، هزینه های میلیاردی ، فعالیت های مخالف با شئون نمایندگی و... می باشد نیز دوری گزیده و خطبای گرامی این امور را نیز به مردم یاد آوری نمایند.
4 - انقلاب مداری و حرکت در مسیر ارزش های نظام اسلامی و شهدا و داشتن نگاه عملی به بیانات رهبر معظم انقلاب و همچنین داشتن سابقه جهاد و دفاع از کیان انقلاب و نظام ، یکی از اولویت های درجه اول برای کسانی است که می خواهند در مرکز عصاره ی کشور ، مجلس ، حضور یابند در عین حال جای تعجب دارد که چرا مسئولین محترم از بیان این امور مهم در باره کاندیداها صحبت نمی کنند.
نهایتا گر چه فاصله گرفتن مردم از افرادی که عاشق آمریکا هستند یکی از امور محوری در گزینش های مردمیست اما توجه داشته باشیم که قبل از آن بایستی به اموری که منجر به گرایش به آمریکا می شود نیز دقت کنیم مانند بها دادن به کسانی که هدفشان تنها پر کردن جیب خود و اطرافیان ، بی توجهی به ارزش های منبعث از خون شهدا ، فاصله داشتن با آرمان های عالیه ی نظام ، وابستگی به سرمایه داران غیرهمسو با انقلاب و... .
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
0
3
تابومذاکره باامریکا راشکستیم(ایت الله هاشمی رفسنجانی)
حاج اقا خرسندگویا شما بادنیا سرستیزوجنگ دارید.تندردیهای برخی باعث شد نه تنها امریکا که تمام دنیا مقابل ما باشد.باکدامیک ازکشورها روابط مسالمت امیز دارید؟امریکا؟استرالیا؟کانادا؟مصر؟عربستان؟هند؟ژاپن؟کره جنوبی؟بحرین؟امارات؟انگلیس؟فرانسه؟المان؟اتحادیه اروپا؟اردن؟اذربایجان؟کویت؟قطر؟
جاج اقا خرسندحتی روسیه وچین درشورای امنیت علیه ایران به قطعنامه های سازمان ملل رای مثبت دادند.چراباجان ملیون هاایرانی میخواهیدبازی کنید؟چرامیخواهیدجنگ دردنیا...

امام جمعه شهرستان نبایدجناحی باشد.امام جمعه شهرستان نبایددرعزل ونصب ها دخالت کند.امام جمعه شهرستان نبایدمسوولین چاپلوس راحمایت کند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
به قول ما کازرونیها با یه مشت کم گشنه سیاه سوخته خوب ارتباط داریم
شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
0
2
جناب امام جمعه محترم من چند نکته در یک مورد خاص را خدمت شما متذکر شوم شاید مورد عنایت واقع شد البته ربطی به مطلب فوق ندارد ولی چاره ای جز عنوان نمودن در اینجا را ندیدم:1/مسجد شهدا که در میدان شهدا کازرون واقع است مدتی است یک بلندگوی بسیار قوی را که متصل به ضبط پخش اذان و قرآن و دعا است خریداری نموده است و در نقطه 100متری از ارتفاع زمین نصب نموده 2/قبل از اذان ظهر و مغرب به مدت 10دقیقه قرآن تلاوت می کند با صداری بسیار بلند و بعد از پخش اذان توسط همان دستگاه دعای فرج پخش می شود /3جنابعالی مستحضر هستید که مراجع معظم تقلید من جمله رهبر فرزانه می فرمایند نباید صدایی بجز اذان از مسجد پخش شود که منجر به اذیت هماسایگان شود .متاسفانه ما به جای عمل کردن به استفتا مراجع خودمختاریم و سر خود عمل می کنیم همانطور هم که نتیجه اش این می شود که صفهای مساجد روز بروز به آب می رود و کوتاهتر می گردد .آنچه که بی دینی را می خوانند از دینداری مسلمانان است .در شریعت اسلام اذان یک امر مستحب است قرآن خواندن یک امر مستحب است ولی اذیت نکردن هماسایگان و مردم یک امر واجب .پس چرا این مسجد کسبه اطراف را ناراحت نموده پزشکان را ناراحت نموده است .به خدا قسم جز نفرین چیز دیگری به دنبال ندارد .امید است جنابعالی که پدر معنوی این شهر هستید و نماینده مراجع می باشید به امام جماعت مسجد شهدا تذکر داده تا همانگونه که شرع مقدس و مراجع معظم و رهبری فرزانه می فرمایند عمل کنند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
قابل توجه آقاي .... كه هم كارمند وحقوق بگير و امام جماعت و يك كلام همه كاره جهاد كشاورزي است و هم همه حقوق بگير و همه كاره اين مسجد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
پدر معنوی!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ابراهیم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
0
2
بنده با نظر شهروند موافقم مدتی است متاسفانه صدای بلند گوی مسجد شهدا خیلی بلند است و اطرافیان مسجد را مخصوصا در صبح اذیت می کند
مجتبی
|
GERMANY
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
0
2
با تشکر از آقای شهروند عزیز، ولی به خدا ما به پخش قرآن و دعا هم راضی هستیم، ولی مراسم سوگواری و اعیاد ما رو که خونمون به مسجد چسبیده کلافه کرده. تازه بعضی وقتا یادشون میره بلندگوی بیرون رو خاموش کنن و تمرین مداحی جوونها رو هم ما میشنویم. امیدوارم آقای خرسند یه تذکر جدی به امنای مساجد و هیئت های مذهبی بدهند.
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
0
3
سلام امام جماعت مسجد شهدا کازرون استفتا 454از رهبر انقلاب را ببیند به همان عمل کند .در سایت دفتر رهبری قسمت جواب استفتا مشخص است .من خودم هم استفتا کردم در همین مورد پخش قرآن قبل از اذان از بلند گوی مسجد .دفتر ایشان مرقوم فرموده اند :پخش اذان اشکالی ندارد ولی پخش آیات قرآنی و دعا و غیره اگر موجب اذیت همسایگان شود توجیح شرعی ندارد بلکه محل اشکال است .من نمی دانم چرا به فتوای مراجع عمل نمی شود ولی ....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸