پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۹۸۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۹
با حضور معاون وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی انجام گرفت
مرکز آموزش فنی وحرفه ای قائمیه شهرستان کازرون با اعتباری بالغ بر 14 میلیاردو 500 میلیون ریال در مساحت 2275 متر مربع و ظرفیت پذیرش 112 کار آموز در رشته های جوشکاری، مکانیک خودرو، برق ،گوهر تراشی، قالی بافی و منبت کاری با حضور رییس سازمان فنی وحرفه ای کشور، مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان، نماینده مردم کازرون در مجلس، فرماندار و دیگر مسئولان محلی افتتاح گردید.

به گزارش کازرون نما، کوروش پرند در حاشیه افتتاح مرکز آموزش فنی وحرفه ای قائمیه شهرستان کازرون در گفت وگو با رحیم زارع خبرنگار، با تشریح سیاستهای کلی سازمان فنی وحرفه ای کشور اظهار داشت:

رفع معضل بیکاری همواره از دغدغه های اصلی همه دولتها مطرح بوده است وسازمان فنی وحرفه ای کشور به عنوان سازمان آموزشی مبتنی براشتغال در سال 94 برنامه های سازمانی خود را در 4 بسته آموزشی به اجرا خواهد گذاشت.

مرکزآموزش فنی وحرفه ای قائمیه افتتاح شد

رییس سازمان فنی وحرفه ای کشورگفت:در حال حاضر 6 هزار استاندار آموزشی در سازمان فنی وحرفه ای کشور در حوزه های مختلف کشاورزی ،صنعت،خدمات وفناوری اطلاعات تعریف شده است که بر اساس آمار 60 درصد از این آموزش ها منجر به اشتغال می شود

وی با تاکید بر بومی سازی آموزش مهارتهای فنی وحرفه ای گفت:با شناخت نیازمندی های محلی ومنطقه ای بر اساس نظر کارشناسانه می توان بهره وری این اموزش ها را افزایش داد.

مرکزآموزش فنی وحرفه ای قائمیه افتتاح شد

پرند افزود:اجرای طرح تکاپو در وزارت تعاون ،کار ورفاه اجتماعی بر مبنای پتانسل های منطقه ای واستانداردهای بین المللی با حمایت سازمان جهانی اشتغال ازدیگر برنامه های دولت به منظور رفع معضل بیکاری است.

رییس سازمان فنی وحرفه ای کشور گفت:وجود سکونتگاه های غیر رسمی وحاشیه نشینی از آسیب های موجود اجتماعی است که سازمان فنی وحرفه ای برای حل این معضل از سال گذشته طرح توانمند سازی وارایه آموزش های مهارتی برای روستاییان ،عشایر را درقالب 8 فاز اجرایی در شورای عالی اشتغال به تصویب رسانده است.

مرکزآموزش فنی وحرفه ای قائمیه افتتاح شد

معاون وزیر تعاون ،کار ورفاه اجتماعی با بیان این که این طرح بر اساس نیاز سنجی های آموزشی توسط فرمانداران وکارشناسان جوامع محلی تدوین می شود تصریح کرد:هدف اصلی این طرح ارایه آموزش های سیاردرمیان روستاییان روستاهای بالای 20 خانوار وایجاد رفاه در روستاهای کشور است .

پرند با اشاره به نقش موثر زنان به عنوان بخش بزرگی از جمعیت غیر فعال جامعه اظهار داشت:توجه به ترویج مشاغل خانگی در میان بانوان وتوسعه آموزش های تولیدی ،بازاریابی وفروش تولیدات از دیگر اقدامات سازمان فنی وحرفه کشور است.

رییس سازمان فنی وحرفه ای کشور حلقه مفقوده در چرخه تولید را باعث رکود سرمایه گذاری عنوان کرد وافزود:تلاش ما در سازمان فنی وحرفه ای نگاه سیتماتیک به چرخه تولید است به گونه ای که میان کارآفرینان،سرمایه گذاران ونیروهای انسانی آموزش دیده به عنوان پشتوانه این افراد در چرخه تولید ارتباط برقرار کنیم.

وی گفت:به متقاضیان آموزش دیده مهارت های فنی حرفه ای در قالب طرح های تخصصی کارشناسی شده 5 تا 15 میلیون تومان تسهیلات تعلق خواهد گرفت.

معاون وزیر تعاون ،کار ورفاه اجتماعی با بیان این که فرهنگ مهارت آموزی وکار بایستی در جامعه نهادینه شود اظهار داشت:متاسفانه با وضعیت آموزشی کنونی تا سال 1400 در خصوص استقبال از فرصت های شغلی با مشکل تامین نیروی کار متخصص مواجه خواهیم بود.

پرندبا اشاره به این نکته که بازارسازی وبرند سازی نقش مهمی در سیستم اشتغال وکسب وکار بر عهده دارد گفت: توجه به صنایع تبدیلی وفرآوری تولیدات ازدیگراولویت های سازمان فنی حرفه ای کشور است.

رییس سازمان فنی وحرفه ای کشور در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در مورد ساماندهی مالیاتی و بیمه موسسین آموزشگاه های آزاد فنی وحرفه ای اظهار داشت:برای اولین بار امسال در دولت تدبیر وامید طرح معافیت مالیاتی آموزشگاه های آزاد توسط رییس جمهور به وزارت اقتصاد وداررایی ابلاغ گردید که البته حق قانونی این مجموعه است.

وی افرود:در مورد بیمه نیز به علت بار مالیاتی بالای طرح بیمه آموزشگاه های آزاد به کمیسیون بهداشت ارجاع داده شده است دولت امیدوار است با توجه به حجم اندک این قشر تلاشگر نمایندگان توجه ویژه ای نسبت به رای مثبت به این طرح داشته باشند.

نویسنده: رحیم زارع
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
رضازاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
0
1
با سلام
لازم می دانم از دست اندرکاران و پیگیری کنندگان احداث این مرکز که به رونق اشتغال و افزایش امنیت در برابر آسیب های اجتماعی کمک می نماید تشکر نمایم. قطعا" هر کاری که خالصانه برای رضای خدا انجام شود و موجب خوشحالی مردم را فراهم کند دعای خیر آنان را به دنبال خواهد داشت که ثمره آن در دنیا و آخرت به بانیان آن کار خیر خواهد رسید.
حقانیت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
1
0
مجوز این فنی حرفه ای توسط مردم دارترین نماینده شهرستان جناب غلامرضا دهقان ناصرآبادی اخذ و کلنگ زنی و اعتبار اولیه تأمین شد . مدارک و مستندات موجود است
مردم شهر قائمیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
1
0
این مرکز فقط و فقط از توانمندی های دکتر محمدصادقی است و لاغیر. بقیه در حد این حرفها نیستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
1
0
دست دهقان درد نکنه بابت کارهایی که انجام داد مدارک موجود می باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹