پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۹۵۷
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۳
امام جمعه کازرون تأکید کرد
امام‌جمعه کازرون در خطبه‌های نمازجمعه کازرون خطاب به حاشیه‌سازان در مورد شورای نگهبان گفت: به‌جای حاشیه‌سازی بروکراسی‌های اداری را کاهش و مشکلات فرهنگی را سروسامان دهید، زمینه سرمایه‌گذاری را فراهم کنید و به فکر ایجاد اشتغال برای جوانان باشید.

به گزارش کازرون‌نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کازرون در سخنانی با اشاره به برنامه‌های اجراشده در دهه کرامت، اظهار داشت: حضور فرزندان اهل‌بیت (ع) برای کشور و استان فارس به‌عنوان یک سند افتخار است که امیدواریم از وجود این بزرگواران بهره‌های لازم را ببریم.

وی اضافه کرد: سومین حرم اهل‌بیت (ع) تعبیری بود که به‌حق مقام معظم رهبری به شیراز و استان فارس لقب دادند و امیدواریم حضور امروز خادمان حرم احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) در میان نمازگزاران، منشأ خیر و برکت برای ما شود.

امام‌جمعه کازرون با گرامیداشت هفته دولت و تقدیر از زحمات و تلاش‌های دولتمردان، بیان داشت: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود که با حضور رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت برگزار شد، نکات مهمی را ایراد فرمودند که باید به‌عنوان یک نقشه راه موردتوجه هیئت دولت قرار گیرد.

خرسند با اشاره به تجلیل مقام معظم رهبری از برخی اقدامات دولت، بیان داشت: مقام معظم رهبری در سخنان خود اقدامات و تلاش‌های دولت که منجر به کاهش تورم، ثبات نسبی بازار ارز، پایان دادن به مذاکرات هسته‌ای، طرح تحول سلامت و مدیریت مصرف آب شد را مورد تجلیل قرار دادند.

وی در ادامه به برخی از تذکرات و هشدارهای مقام معظم رهبری در جلسه با هیئت دولت پرداخت و گفت: معظم‌له نسبت به بی‌توجهی به دشمنی دشمنان هشدار دادند و از دولت خواستند که مواظب نفوذ دشمن باشد.

امام‌جمعه کازرون با انتقاد از جریانی که در صدد باز کردن پای آمریکا به ایران است، خاطرنشان کرد: زمانی انسان اخبار و تحولات روز را رصد می‌کند، متوجه می‌شود که یک جریان خاص در حال تلاش است که به بهانه توافق هسته‌ای، پای آمریکا را در کشور باز کند.

خرسند افزود: آمریکایی‌ها به جد درصدد نفوذ به کشور در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی هستند و این‌یک خطر جدی است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌دانند که بدون حضور ایران، به اهدافشان در منطقه دست نخواهند یافت، از دولت و دستگاه دیپلماسی کشور خواست تا فریب ژست‌های دیپلماتیک و لبخندهای دروغین آمریکایی‌ها را نخورند.

خطیب نماز جمعه کازرون با بیان اینکه توافق راهی برای رسیدن به اهداف آمریکا است، گفت: این توافق دارای نکات مثبت، منفی و مبهم است که شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی در حال بررسی دقیق آن هستند.

لزوم اتخاذ مواضع انقلابی دولتمردان، محور دیگری بود که خرسند به آن اشاره کرد و گفت: بنا به گفته مقام معظم رهبری، مسئولان ما باید، صریح، شفاف و بدون رودربایستی مواضع خود را نسبت به دشمنان اعلام کنند.

وی لزوم پرهیز از حاشیه‌سازی را تذکر دیگر رهبر انقلاب به دولتمردان عنوان کرد و گفت: مردم، مسئولان و جریانات سیاسی باید در این مقطع حساس از بیان مسائل تفرقه‌انگیز و حاشیه‌ساز اجتناب ورزند و مراقب رفتار و گفتارشان باشند.

امام‌جمعه کازرون، تفرقه‌انگیزی را کفران نعمت دانست و اظهار داشت: اگر مسئولان خود به حاشیه‌سازی دامن بزنند دیگر هیچ توقعی نباید از مردم داشته باشیم.

خرسند با انتقاد از رئیس‌جمهور که سخنانی را در مورد اختیارات شورای نگهبان مطرح کرده بود، عنوان داشت: عده‌ای تا بوی انتخابات به مشامشان می‌رسد به‌نام قانون‌گرایی به شورای نگهبان حمله می‌کنند.

وی جایگاه شورای نگهبان را جایگاهی بسیار رفیع در نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: حمله به شورای نگهبان چیز جدیدی نیست و از اول انقلاب سابقه دارد که امام راحل نسبت به آن تخریب‌ها انتقاد داشته است.

خطیب نماز جمعه کازرون افزود: چرا زمانی با همین شورای نگهبان به مجلس می‌روید و رئیس‌جمهور می‌شوید، شورای نگهبان قانونی عمل کرده است اما هنگامی برخلاف نظرات شما عمل می‌کند با برچسب‌های مختلف آن شورایی که از شش فقیه تشکیل‌ شده را می‌کوبید؟!

خرسند خطاب به این حاشیه‌سازان گفت: به‌جای بیان این‌گونه سخنان، بروکراسی‌های اداری را کاهش دهید، مشکلات فرهنگی را سروسامان دهید، زمینه سرمایه‌گذاری را فراهم کنید و به فکر ایجاد اشتغال برای جوانان باشید.

وی در ادامه به توصیه‌های اقتصادی رهبر انقلاب در جلسه با دولتمردان اشاره کرد و گفت: مسئولان باید توجه داشته باشند تا فاصله طبقاتی در جامعه افزایش پیدا نکند، در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی کنند و مانع از ورود بی‌رویه میوه از کشورهای خارجی به کشور شوند.

امام‌جمعه کازرون در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا که هشتم شهریورماه سال 1362 صورت گرفت و در دهم شهریورماه 1362 به تأیید شورای نگهبان رسید و به‌عنوان روز بانکداری اسلامی نامگذاری شد، عنوان داشت: سیستم بانکداری ما باید به‌صورت حقیقی به سمت بانکداری اسلامی حرکت کند و نه در حد حرف و شعار باقی بماند.

خرسند با انتقاد به‌ برخی از فعالیت‌های بانک‌هایی که به‌جای فعالیت‌های بانکی، کارهای دیگری انجام می‌دهند، بیان داشت: بانک‌ها باید به‌جای اینکه دلالی کنند و به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی به فعالیت بپردازند، کارهای بانکی خور را انجام دهند

وی ترویج قرض‌الحسنه و دوری از تجملات را برای بانک‌ها ضروری دانست و گفت: در دورانی که بانک‌ها بر الکترونیکی بودن خدمات خود افتخار می‌کنند، چه نیاز به ساختن بناهای مجلل در شهرها برای بانک‌ها است؟!

خطیب نماز جمعه کازرون با اشاره به سالروز شهادت رئیس‌علی دلواری که به‌روز مبارزه با استکبار انگلیس نامگذاری شده است، به بازگشایی سفارت انگلیس در هفته گذشته پرداخت و تصریح کرد: ما با نفس بازگشایی سفارت انگلیس مخالف نیستیم اما باید توجه داشته باشیم که سفارت انگلستان در طول تاریخ برای ما مرکز توطئه و تفرقه‌انگیزی و اعتراض دانشجویان در این مورد به‌حق بوده که با آنان با خشونت برخورد شد.

نویسنده: سرویس سیاسی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
GERMANY
|
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
0
2
امام جمعه محترم کازرون؛ با سلام و تحیات
وقتی نمایندگان محترم شورای نگهبان در استان ها و شهرستانها، که مسول احراز صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس هستند اغلب از طیف اصولگرا هستند؛ این شائبه در ذهن جناح رقیب ( اصلاح طلب ) ایجاد میشود که شاید برخی از این نمایندگان، مغلوب هوای نفس خود شده و منافع جناحی خود را بر عدالت در قضاوت کردن رقیب ترجیح داده و با توجیح رفع افسد به مفسد ( از دیدگاه خودشان )، احتمال پیروزی خود را با حذف رقبای قوی بالا ببرند.
لذا برای رفع این شائبه( علی رغم اینکه برخی از اعضای محترم شورای نگهبان مانند حضرت آیت الله یزدی بعنوان رهبر جناح اصولگرا برای این جناح تصمیم گیری می نمایند) بهتر است به جای حاشیه سازی بر سخنان درست رئیس جمهور، وظیفه تایید صلاحیت داوطلبان، به همان مراجع چهارگانه سپرده شود و نمایندگان محترم شورای نگهبان در مقام ناظر، در صورت دور ماندن یک مساله مهم در مورد تایید یا رد صلاحیت یک نفر از چشم مراجع چهارگانه، نسبت به روشن کردن آن مساله برای آن مرجع اقدام نمایند تا در نهایت مراجع چهار گانه مسولیت رد و یا تایید صلاحیت ها را بعهده داشته باشد.
متاسفانه روش حذف مساله و دغدغه مردم سالهاست با عناوین مختلفی از جمله جلوگیری از تضعیف نظام و مقدس کردن برخی افراد یا جایگاه ها، بجای حل مساله و دغدغه مردم مورد استفاده قرار میگیرد و سوالات مردم روز به روز بیشتر و بی پاسخ تر می ماند.
امیدوارم با رفع این شائبه، اعتقاد و اعتماد مردم به نظام راسخ تر و محکم تر از قبل گردد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
2
جناب حاج آقا خرسند بزرگوار
سلام
کاش فرمایشتون پیرامون توجه ویژه به وضعیت جوانان شهرستان، عملیاتی می شد و ما همشهریان شاهد این مصیبت عظمی نباشیم که با وجود داشتن جوانان نخبه و علمی که افتخار کشوری می آفرینن و تو همین شهر دارن زندگی می کنن ذهنشون پر از نگرانی و دغدغه برای اشتغال و آینده کاریشون نباشه..... نمونه بارزش همین دانشجو نمونه کشوری شدن آقای شفیعی بنده خدا تو مقطع دکترا!!!
ای کاش اهمیت داده میشد...... ای کاش.....
خدا آبادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
2
0
خطیب نماز جمعه کازرون افزود: چرا زمانی با همین شورای نگهبان به مجلس می‌روید و رئیس‌جمهور می‌شوید، شورای نگهبان قانونی عمل کرده است اما هنگامی برخلاف نظرات شما عمل می‌کند با برچسب‌های مختلف آن شورایی که از شش فقیه تشکیل‌ شده را می‌کوبید؟!.......
کاش مرهمی برای این زخم کهنه پیدا می شد /حسن واقعا از دستمون در رفت ! نباس اینجوری میشد!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| GERMANY |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
برادر عزیز وگرامی خدا آبادی
از زمان صدر اسلام تا کنون، خیلی از کسانی که دغدغه مردم رو داشتند و به شیوه و یا رفتاری از بدنه حکومت انتقاد داشتند خودشون هم جزء مسولین بودند.
و چه بسا اگر انتقادی نمیکردند جایگاه و منصبشون بالاتر هم میرفت ولی دست به اصلاحاتی زدند که به مذاق بعضی ها خوش نمی آمد.
دغدغه همه ی این آزادگان خودشون نبودند چون نه عقده ی منصبی رو داشتند و نه کمبود مالی، فقط برای حقوق دیگران بوده.
شما هم اگر در اداره ای که کار میکنی حقوق و مزایا و پاداش کامل رو بهت بدن دیگه نباید در مورد حقوقی که از همکارای دیگه ات ضایع میشه حرفی بزنی؟؟؟؟؟؟
البته انسانهایی که دون مایه هستند سریعترین و راحترین راه رو انتخاب میکنن که همون خنثی بودن و مجیز گوییه . چون راههای دیگه یا هزینه برداره یا نیاز به تخصص داره .
این تفکر که فقط مشکلی برا من پیش نیاد، گور بابای دیگران و مشکلاتشون تفکر خوبی نیست.
همچنان که تفکر نظام هم اینگونه نیست در غیر اینصورت با شنیدن صدای مظلومان یمنی و فلسطینی برا خودش دردسر درست نمیکرد.
خداآبادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
1
0
آقای ناشناس ! متاسفانه امثال شما در تناقض گویی افراط دارند /خطاب کردن برادر عزیز و گرامی چه بود و انسانهای دون مایه دانستن دیگران چیست ! /همه این عبارات پیشکش خودتان /شما اگه رو مطلب دیگران انتقاد داری راهش بددهنی نیست که ! به جای این همه صغرا کبری چیدنها لطفا تمرین کنید یاد بگبرید مطلبتو واضح بیان کنی تا پاسخ درست بشنوی!
ضمنا نظام هم به دایه دلسوزی مثل شما نیاز نداره /اصلا شما چه سمتی دارید که هر موضوعی رو به نظام گره می زنید؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
0
سلام حاچ آقا
خبر داری دکتر پولادیتون از دانشگاه سلمان رفت......
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
1
سلام دوست عزیز، آقای خداآبادی ، بنده قصد توهین به کسی رو نداشتم خصوصاً جنابعالی، خطاب من به کسانی بود که بدون داشتن تخصص و تعهد راه ساده مجیزگویی و ریا رو پیش میگیرن که شما قطعا شامل اون گروه نمیشید.
مطلب من هم بصورت واضح برمیگشت به این صحبت جنابعالی که چون رییس‌جمهور خودش از فیلتر شورای محترم نگهبان عبور کرده دیگه نباید هیچ حرفی بزنه، شما درست میفرمایید، قانون برای ایشون درست اجراء شده ولی رییس‌جمهور مسول مطالبات کسانی دیگر هم که به نظرشون قانون در مورد اونها سخت‌گیری کرده هست، همین.
از همین رو هست که امام جمعه محترم یا مسولین دیگه با اینکه خودشون در مورد بیکاری و مشکل آب و برق و حقوق و... مشکلی ندارن ولی به منظور حمایت از دیگران که مشکل دارند مرتب صحبت میکنن تا بلکه مشکل اونا هم حل بشه. لذا استدلال شما استدلال درستی نیست.
همه ی ما با همدیگه دلمون برا نظام میتپه، نمیتونیم همدیگه رو که حذف کنیم.
موفق باشید. و اگر احساس کردید که به شما توهین شده عذر میخوام.
خداآبادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
2
برادر من به نظرم شما کم لطفی فرمودید، چون غرض بنده براتون مفهوم نبوده برداشت مغایر فرمودید /اتفاقا بنده به فرمایش جناب امام جمعه محترم انتقاد کرده بودم چون ایشون تلویحا فرمودن اگه مقامات هم سوی ما (شورای محترم نگهبان)حسن روحانی را تایید نکرده بودن این اتفاقات خلاف منظور ما پیش نمی آمد ....(ظاهرا از تایید ایشون از دستشون در رفته)
به هرحال از حسن نیت جنابعالی سپاسگزارم/ارزوی توفیق براتون دارم
پاسخ ها
ناشناس
| GERMANY |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
سلام دوست گرامی، ظاهرا حرفای ما یکی بوده. میبخشید که برداشت مناسبی از نوشتتون نداشتم. پیری هست و هزار جور مشکل دیگه.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳