پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
معاون شبکه بهداشت کازرون:
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون گفت:بیماری مالاریا که در روستای انارستان بخش چنارشاهیجان این شهرستان مشاهده شده بود ، هم اینک مهار و کنترل شده است.

به گزارش کازرون نما، خوبیار جعفری، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک مورد بیماری مالاریا ویواکس در اواخر مرداد 94 در یکی از اتباع خارحی ساکن روستای یاد شده تشخیص داده شد .
وی افزود: با توجه به این که از نظر سازمان بهداشت جهانی بیماری مالاریا در مرحله حذف قرار دارد به همین سبب کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون به صورت مستمر در طول ماه های گرم سال برای تشخیص ، پیشگیری و کنترل این بیماری از افراد مشکوک و تب دار با استفاده از لام ، آزمایش های لازم صورت می گیرد و فرد مبتلا به بیماری مالاریا در روستای انارستان نیز
از این طریق شناسایی شد.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون گفت: متعاقب مشاهده این بیماری، نیروهای واحد مبارزه با بیماری های واگیر شبکه بهداشت و درمان کازرون به روستای نام برده اعزام و اقدامات درمانی برای فرد مبتلا انجام شد.
جعفری بیان کرد: همچنین برای پیشگیری از انتقال این بیماری به سایر ساکنان روستای انارستان ، اقدامات موثری از جمله آموزش به مردم و اعضای شورا و دهیاری روستا در زمینه چگونگی راه های انتقال بیماری، توزیع پوستر و ابزارهای آموزشی نیز انجام شد.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون ادامه داد: توزیع 400 پشه بند آغشته به سم، نصب بنرهای هشدار دهنده در منطقه و سمپاشی در اطراف سکونتگاه‌های اتباع خارجی از جمله اقداماتی است که برای کنترل کامل این بیماری انجام شده است.
جعفری گفت: هم اینک این بیماری به طور کامل در روستای مورد اشاره کنترل شده و هیچ گونه مشکلی در این زمینه در شهرستان کازرون وجود ندارد و جای نگرانی نیست.
مالاریا مهم ترین بیماری انگلی و یکی از مهمترین مشکلات بهداشتی تعدادی از کشورها به ویژه کشورهای گرمسیری دنیاست.
انگل مالاریا به وسیله یک تیره از پشه به نام آنوفل به انسان منتقل می شود که این تیره خود شامل چندین گونه است.
بیماری مالاریا با عنوان های دیگری همچون پالودیسم، تب و لرز، تب نوبه و تب متناوب نامیده می شود.
این بیماری در حالت حاد با علایمی مانند تب متناوب و لرز، کم خونی و بزرگی طحال همراه است. اهمیت این بیماری به دلیل شیوع زیاد و مرگ و میر قابل توجه آن است.

نویسنده: سرویس خبر
منبع: ایرنا
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳