پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۹۴۱
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۸
مهندس درویش در پاسخ به لغو سخنرانیش در کازرون:
در شرایطی که دولت تدبیر و امید یکی از مهم‌ترین سیاست‌های راهبردی خود را بازگرداندن نشاط به سرمایه اجتماعی معرفی کرده و از کارگزاران حکومتی خود می‌خواهد تا نسبت به شکل‌گیری سمن‌ها در حوزه‌های گوناگون، به ویژه محیط زیست با علاقه‌مندی و تسهیلات بیشتر اقدام کنند، اقدام بازدارنده‌ی جناب فرماندار به شدت پرسش‌برانگیز است!

روز دوشنبه گذشته – دوم شهریور ۱۳۹۴در آستانه‌ی روز ملّی محیط بان، تولد هشتمین امام شیعیان جهان، امام رضا (ع) – ضامن آهو – راهی شهرستان کازرون شدم تا در جمع دوستداران محیط زیست و مردم شریف دیار پریشان، هم از چند محیط بان شایسته منطقه قدرانی کنم و هم ضمن شرح ویژگی‌های یک محیط بان و جایگاه محیط بانی در جامعه‌ی امروز ایرانی، از راهکارهایی سخن بگویم که در صورت اجرا می‌تواند حیات را به دریاچه زیبای پریشان بازگرداند؛ دریاچه‌ای که اینک به قول یکی از روزنامه‌های محلی کازرون، از عشق آب در حال سوختن و خودسوزی است.

با این وجود، به رغم تدارک‌ها و هماهنگی‌هایی که حدود سه ماه طول کشیده بود، ساعت ۱۴ همان روز، شخص فرماندار، آقای حمیدرضا گرامی به مدیر جوان تشکل مردم نهاد حامیان شهرسبز – برگزارکننده مراسم – اعلام کردند که مجوز برگزاری همایش را لغو کرده‌اند! ظاهراً هرچقدر ایشان اصرار کرده‌اند که اجازه دهند تا همایش برگزار شود، فرماندار محترم کازرون به سه دلیل موافقت نکردند: نخست آنکه چرا نام ایشان در بین سخنرانان همایش نیست؟ دوم اینکه هنوز تشکل یاد شده مراحل ثبتش به پایان نرسیده و فقط کد رهگیری دارد! و سوم آنکه فرماندار با نشان دادن تقویم رسمی کشور خطاب به برگزارکنندگان می‌گوید: اصلاً در کجای این تقویم نامی از روز ملّی محیط بان شده که شما می‌خواهید به مناسبتش جشن گرفته و فعالیت محیط زیستی بکنید؟!!

 یک عمل غیرمحیط زیستی در دولتی محیط زیستی!

عملکرد شگفت‌آور فرماندار محترم شهرستان کازرون از چند جنبه تأمل‌برانگیز، تأسف‌بار و مأیوس‌کننده است:

نخست آنکه:

در شرایطی که دولت تدبیر و امید یکی از مهم‌ترین سیاست‌های راهبردی خود را بازگرداندن نشاط به سرمایه اجتماعی معرفی کرده و از کارگزاران حکومتی خود می‌خواهد تا نسبت به شکل‌گیری سمن‌ها در حوزه‌های گوناگون، به ویژه محیط زیست با علاقه‌مندی و تسهیلات بیشتر اقدام کنند، اقدام بازدارنده‌ی جناب فرماندار به شدت پرسش‌برانگیز است! نیست؟ این در حالی است که سال گذشته در اجتماع فرمانداران سراسر کشور که با حضور مقامالت ارشد وزارت کشور در شهرستان یزد برگزار شده بود، آقای دکترمیرباقری، مسئول حوزه اجتماعی وزارت کشور به صراحت و آشکارا از همه‌ی مدیران ارشد دولتی حاضر در آن گردهمایی خواست تا نهایت تلاش خود را برای احیای دوباره سرمایه اجتماعی در کشور مصروف داشته و نگاه‌های امنیتی بر فعالیت سمن‌ها را کاهش دهند.

دوم اینکه:

اصولا چرا برای برگزاری یک مراسم محیط زیستی، آنهم به بهانه تولد امام رضا (ع) و پاسداشت مقام محیط بان و برگزاری چند سخنرانی، نیاز به صدور مجوز از سوی فرماندار است؟ آنهم مراسمی که در آن علاوه بر مدیرکل آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیر کل محیط زیست استان فارس (آقای دکتر ولوی) و چندین تن از مقامات و مدیران محلی و نمایندگان شورای شهر کازرون هم شرکت دارند؟ آیا اینگونه می‌خواهیم مردم را دعوت به مشارکت جدی‌تر در حوزه محیط زیست کرده و انتظار داشته باشیم تا مسئولیت‌های شهروندی خود را به درستی انجام دهند؟ آیا اینگونه انتظار داریم تا بحران در دریاچه پریشان و دشت برم مهار شده و به تدریج با مشارکت مردم و کمک داوطلبانه به پلمپ چاه‌های آب کشاورزی و توقف کشاورزی ناپایدار، بتوانیم از پریشان‌حالی مردمان این دیار بکاهیم؟

و سوم آنکه:

چه سندی از این آشکارتر در تأیید مظلومیت و نگاه دست دوم حاکمیت به محیط زیست؟ آن هم در دولتی که خود را نخستین و تنها دولت محیط زیستی در سال‌های پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران می‌داند؟! به راستی چرا نباید به رغم نزدیک به دو دهه که از برگزاری مراسم روز ملّی محیط بان در سراسر کشور می‌گذرد، این روز در تقویم‌های رسمی به نام محیط بان ثبت شود؟ آیا این درخواست بزرگی است؟!

به سهم خود، ضمن عذرخواهی از ماجرای غم‌انگیز کازرون و دست مریزاد به همه‌ی جوانان سبزاندیشی که بی منت در حال افزایش دانش و حساسیت‌های مردم نسبت به رعایت موازین و آموزه‌های محیط زیستی در دیار پریشان هستند؛ ایمان دارم که حاصل این رخداد به افزایش وزن طرفداران محیط زیست در کازرون، استان فارس و ایران منجر خواهد شد. زیرا همچنان باورم بر این است که اعتقاد حسن روحانی به محیط زیست، یک باور ذاتی، درونی و بر پایه آگاهی از وضعیت بحرانی طبیعت امروز وطن است و بی شک، رییس جمهور محترم و محبوب ایران، اجازه نخواهند داد تا چنین رخدادهایی دوباره تکرار شوند.

و واپسین نکته:

حدود ۱۹:۳۰ همان روز، در حالیکه نگارنده پس از بازدید از یک مهد کودک محیط زیستی و گفتگو در جمع پرسنل و جوانانی که سنگ بنای این مکان ارزشمند را بر زمین زده بودند کازرون را به مقصد شیراز ترک کرده و در بین راه بود، فرماندار محترم با تلفن همراهم تماس گرفته و ضمن عذرخواهی بابت مسایل پیش‌آمده، خواهان برگشتم به کازرون و اجرای برنامه شدند که متاسفانه به دلیل پراکنده شدن اغلب عوامل برگزاری همایش و عدم فرصت کافی برای اطلاع رسانی مجدد به مردم شهر، بدیهی بود که چنین اتفاقی امکان‌پذیر نبود. امیدوارم زین پس، جناب گرامی با طرفداران محیط زیست چون فرزندان خود رفتار کرده و قدر عشق و شور این جوانان را سزاوارانه پاس دارد و بداند.

یک عمل غیرمحیط زیستی در دولتی محیط زیستی!

روز ملّی محیط بان را گرامی می‌دارم و امیدوارم روزی را بتوان درک کرد که منزلت و جایگاه شغل شریف محیط بانی به درستی در ایران تعریف شده و همه‌ی هموطنانم، قدر زحمات این فرزندان برومند و طبیعت دوست‌شان را بدانند.
آمین.


برخی از بازخوردهای عدم برگزاری این مراسم:


Read more: http://mohammaddarvish.com/desert/archives/9945#ixzz3jvDqG8MR

نویسنده: محمد درویش
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
1
1
درود بر مهندس درویش
واقعا چنین برخوردهایی موجب نا امیدی جوانان پرشور و با فرهنگ شهر ما می شود . امیدوارم که آقای فرماندار درس بزرگی از این اشتباه تاریخی گرفته باشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
1
1
متاسفم برای شهرخودم که چه کسانی برمسندقدرتند
محیط بان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
2
4
با سلام جامعه محیط بانی به محیط زیستی بودن دولت تدبیر امید افتخار می کند و این را می دانیم که آقای گرامی یک سرهنگ است با دیپلماسی نظامی واصلا" ربطی به دولت تدبیر و امید ندارد و بهتر است خودش زودتر مسند فرمانداری را به کسی با روحیه تدبیر امید بدهد
پاسخ ها
مصطفی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
آقا اصلا هم اینطور نیست. همین آقای گرامی یا به تعبیر ما جناب سرهنگ ، چند جلسه متوالی را در دریاچه حضور پیدا کردند تا آتش دریاچه خاموش شود. ولی همین مدعیان زیست محیطی حتی یک بار حضور نیافتند. این طرز تفکر نه تنها درست نیست بلکه دقیقا خلاف واقع است. من شخصا شاهد حضور و پیگیری مجدانه و جهادی ایشان بودم.
خداوند ایشان و مجموعه ی این حرکت جهادی را حفظ کند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
0
0
فرماندار ... سخنرانی داشته می دادید ایشان چند دقیقه سخنرانی کند
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
1
1
ايشون بايد مسند فرمانداري رو ترك كنه و يه... بذاره
همشهری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
2
3
فایل صوتی که در اون فرماندار جناب گرامی با خبرنگار صدا وسیما مصاحبه میکنه رو اگه گوش داده باشید کاملا حالت سردرگمی و دوگانگی تو کلام ایشون مشخصه.
معلومه که فهمیده که نباید این اشتباه تاریخی رو مرتکب می شد.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
2
1
از استاندار فهيم درخواست حركتي انقلابي و عزل فرماندار رو داريم
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
1
2
اگر کار ما حساب و کتاب داشت که حال و روز دریاچه و رودخانه شاپور واب های زیر زمینی و جنگل ها ودرختان شهرمان اینگونه نبود اگر غیر از این بود تعجب بر انگیز بود.
پاسخ ها
حمید2
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
تا مدعین محیط زیست ما این جماعتی هستند که بنا به شرایط و اقتضای زمان به محیط زیست رسیدگی می کنند ، وای بر ما و وای بر محیط زیست ما

فرض بگیرید رییس بیمارستان را عوض کنند و در پی اون تمام دکترها بگن ما دیگه کار نمی کنیم.
اگر جمال خداپرست رفت ، دیگه باید همه ی کارهای محیط زیستی تعطیل شود؟؟؟
مدعیان محیط زیست همه ی کارهای محیط زیست را باید تعطیل کنند؟

وای بر ما
همشهری کازرونی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
5
2
جناب آقای گرامی ، فرماندار کازرون
شخصی است با جرات ، مدیریت و فرماندهی عملیاتی
فرماندهی که ناشی از تجربه دوران جنگ است.
ایشان را در چند مورد از جلسات که در خصوص مهار آتش سوزی دریاچه پریشان حضور داشتند دیدم. اتخاذ تصمیم های عملی و نه تئوریکال
پیگیری و حرکت جهادی به وضوح مشخص بود. نکته جالب اینکه از مدعیان محیط زیست فقط سرکار خانم مصلایی و یکی دو نفر دیگر از آقایان حضور داشتند و حتی در این مدت که جلسات و پیگیری ها انجام میگرفت و شخصا شاهد بودم ، هیچکدام از آقایان از جمله نمایندگان ngo سازمان محیط زیست و مدعیان حقوق محیط زیست در این جریان دیده نشدند.
اگر از انصاف خارج نشویم و واقعا به دیده ی بصیرت به قضیه نگاه کنیم ، مشخص است که نه تنها این بازی ها برای تخریب یک چهره ارزشی و گرانقدر می باشد ، مدعیانی که گاه برای یک پلنگ خود به صحنه حاضر می شوند ولی برای این مسلئه غلیرغم وظیفه ی خود ، در صحنه حضور ندارند.
با این حال باید به عرض برسانم ، نظر هر کدام از عزیزان محترم است و شخصیت هر کدام از عزیزان نیز به جای خود قابل احترام است ، مهم تقوای الهی ، دانش عملیاتی ، نظر مشورتی ، جرات و جسارت و قدر بودن و اجرا مهم است. امید است با بعضی از نظراتی که مشاهده می شود بتوانیم در پیشگاه حضرت حق جوابگو باشیم
مواقثم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
0
3
خب بنده خدا راست میگه
اینا الان کجا هستند
چرا در این مهار آتش سوزی حضور ندارند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
1
امان از سياسي كاري برخي از اين تشكل هاي مردم شعار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳