پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸

با سلام خدمت شما همشهريان عزيز، بنده زبان سرخ سرسبز کازروني هستم که اين مطلب را از سايت کازرون نما براتون گزارش مي کنم و اميدوارم که از خواندن آن لذت ببريد.

احمدرضا عابدزاده، با پرتابي بلند براي مهدي مهدوي کيا، فرار مهدوي کيا از سمت راست، پاس مي ده به علي دايي، ميانه ي ميدان، علي دايي روي زمين براي خداداد عزيزي، غزال تيز پاي آسيا جلو مي ره دفاع را پشت سر مي ذاره تک به تک با دروازه بان، شووووووووووت و گل! قهرمانان خلبانان اي اميد خلق ايران؛ انگار يه شعري ديگه بود؟ قهرمانان وطن گل مي کارن، گل مي زنن.

اصلا دل تون را خوش نکنين چون اين مطلب نه فوتباليه، نه ورزشيه، نه تربيت بدنيه و نه اصلاً مربوط به اداره ي ورزش و جوانانه، درسته که زمين داره و ميدون و توپ و شوت و بازيکن داره اما بازيکناش با بازيکناي ورزشي فرق دارن و شوت هايي هم که مي کشن يا می‌زنن با شوت ورزشکارا متفاوته! اون جا ورزشکارا با هم بازي مي کنن ولي اين جا تيم مردم با تيم مسؤولان بازي دارن و عجب مسابقه اي ميشه! کمي حوصله کنين تا اين توپ را بکارم بعد خدمت با سعادت تون عرض مي کنم.

يه دوست چند هفته پيش اومد پيشم و ناخودآکاه يه شوت کشيد توي زمين بنده با اين عنوان که مي گفت: من بچه ي پل آب گينه هستم و نزديکي هاي تفرجگاه يا پارک يا همون قسمتي که نزديک پاسگاهه يا همون منطقه اي که اداره محيط زيست هست يا همون تفريح گاه درياچه پريشان زمين زراعي دارم و چاه آبي مجاز پروانه دار؛ و اضافه کرد که درختاي اون منطقه از بي آبي دارن خشک مي شن به حدي که دل آدم کباب مي شه و اين قسمت آبروي ماست در فصل بهار که گردشگر و توريست و مسافران نوروزي ميان براي ديدن و تفريح و هواخوري و گذران ساعاتي از وقت گران بهاشون و حيفه که اين درختا بر اثر بي آبي و سهل انگاري و بي تفاوتي برخي از مسؤولان خشک بشه و بايد چاره اي انديشيده بشه.

گفتم البته شما درست مي فرمايين اما از دست بنده چه کاري بر مياد و توجه دارين که کم آبي و خشکسالي باعث اين معضل شده، که اين دوست گفت من حاضرم آب را مجاني و صلواتي در هفته دو يا سه بار به اين قسمت بدم اما مسؤولان ذي ربط هزينه ي لوله کشي تا اون منطقه را که خيلي زياد هم نمي شه بپردازن.

گفتم خدا خيرت بده اين که کار خيلي خوبيه، مگه متولي اين امر کيه ؟ گفت بارها با بخشدار مرکزي صحبت کردم ولي نتيجه اي نگرفتم، گفتم بنده چه کار مي تونم برات بکنم؟ گفت جناب عالي، گفتم حقير! گفت شما دستي به قلم داري و توي نشريه بنويس تا به گوش مسؤولان خصوصاً فرماندار محترم شهرستان برسه و چاره اي براي اين کار بشه.

کاش قلم دست من مي شکست تا با خودکار مي نوشتم که آهااااااي مسؤولان محترم ذي ربط و ذي صلاح و مربوطه، چاره اي بيانديشيد تا شاهد خشک شدن درخت و سبزه اين قسمت نباشيم!

اين توپ شوت شده بود توي زمين بنده و چاره اي نداشتم جز اين که بنده هم شوتش کنم توي زمين کس ديگه اي چون اصلاً جايز نيست که شما توپ را بي خودي توي زمين خودتون نگه دارين ممکنه که دريبل تون خوب نباشه و لو بره، و امکان داره توپ توي زمين تون به گل بشينه ضمن اين که از قديم گفتن آب يه جا بمونه گند مي کنه يا توپ توي زمينت بخوره بايد سريع ردش کني والا منفجر مي شه تازه من اين توپ را نداشتم چون زمين بزنيش هوا مي ره و يا اين که رقيب مياد و بهت گل مي زنه!

سرتون درد نيارم، ما هم که استاد نخود بودن هر آشي هستيم از توپي، ببخشيد از خربزه اي که اين دوست زير بغل مون گذاشته بود سر از پا نشناختيم و گفتيم الآن با چنان شوتي توپ را مي فرستم توي زمين آقاي بخشدار مرکزي که گرفتن و مهارش سخت باشه، ولي بنده که شماره ي ايشون را نداشتم و زنگ زدم به حلال مشکلات اين موارد يعني حاج احمدي خودمون و شماره ي جناب بخشدار مرکزي را گرفتم و زنگ زدم و آقاي طهماسبي هم گوشي را برداشت و همين اول کار نشان داد که از مديران در دسترس و جوابگو هست چون بعضي از مسؤولان شهرستان جواب تلفن مردم را نمي دن!

خلاصه توپ را کاشتيم و موضوع پل آبگينه و تفرجگاه پريشان و درختان خشک و مهمانان و گردشگران نوروزي و دوست خيرخواه خودمان و هزينه ي لوله کشي و آب صلواتي و صلواااااات! و شوت مان را کشيديم و آقاي بخشدار مرکزي با تأييد گفته ي اين دوست ما فرمودن که بايستي با ميراث فرهنگي در اين ارتباط صحبت کنم و جلسه بگيرم و باشه و غيره!

ما که هنوز توپ کذايي مثل خربزه زير بغل مون سنگيني مي کرد گوشي را دوباره دست گرفتيم و شماره ي آقاي معيني رياست محترم اداره ميراث فرهنگي را گرفتيم و ايشون هم جزء همون مديران خوب در دسترس بودن و بلافاصله جوابگو، توپ مان را کاشتيم و موضوع را خدمت ايشون مطرح کرديم و اين بزرگوار فرمودن که حتماً در اسرع وقت با بخشدار مرکزي و آقاي فرماندار و رئيس محيط زيست جلسه مي گيريم و بازديد ميداني مي ريم و اين مورد را مطرح مي کنيم تا به نتيجه برسيم؛ بنده هم شوتم را کشيده و منتظر ماندم.

حالا دو تا توپ شوت شده توي زمين جناب بخشدار محترم مرکزي و جناب رئيس ميراث فرهنگي و دو تا توپ ديگه هم براي شوت کردن به زمين آقاي فرماندار محترم و رئيس اداره محيط زيست داشتم اما آقاي خداپرست که عوض شد و حيف که اين جوري شد! و شماره تماس رئيس جديد را هم نداشتم که به زمينش شوت بکشم و فرماندار محترم هم آن قدر سرشون شلوغه و شايد صحيح هم نباشه که بنده به زمين ايشون شوت بکشم و به اين عزيز گل بزنم چون بنده هم بازي ايشون نيستم و دور از ادبه که به زمين ايشون شوت بکشيم و گل شون بزنم، و قرار شده بخشدار محترم و ميراث فرهنگي محترم خودشون شوت شون را بکشن و من و اين دوست مون آقاي باقري نسب منتظر مي مونيم تا اين که يا درختاي اون منطقه از بي آبي خشک بشن و گل شون پرپر بشه بريزه يا اين توپ شوت شده ي توي زمين مسؤولان محترم به جايي ديگه شوت بشه! يا اين آقاي خير که مي خواد آب را صلواتي بفرسته پاي اين درخت و سبزه ها از اين اقدام خداپسندانه ي خودش منصرف نشه، يا آرزو کنيم که توي اين تابستون و اين گرماي 50 درجه بارون بياد! يا بنده که توپ جمع کن هم به حساب نمي يام خدا خدا کنم که شوتي را که به زمين اين عزيزان کشيده ام به ديوار يا تير دروازه برخورد نکنه و به گل بشينه! يا سر مسؤولان ذي ربط و ذي صلاح در اين امورات به سلامت! تا شوتي ديگر! خلاص!

نویسنده: زبان سرخ سرسبز کازرونی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴