پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۸۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶
رئیس آبفای کازرون خبر داد
رئیس آبفای کازرون از کاهش ۱۵ تا ۱۸ متری آب چاه‌های آهکی این شهرستان خبر داد.

به گزارش کازرون نما، عباس صمیمی رئیس اداره آبفای کازرون با اشاره به وضعیت بحرانی آب از دی ماه 93 در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و بررسی وضعیت دبی آب موجود چشمه‌ ساسان به عنوان اصلی‌ترین منبع تأمین آب شرب شهرستان به کمتر از 20 لیتر رسیده ‌و هم‌اکنون آب شرب شهر کازرون از طریق چاه‌های آهکی تأمین می‌شود.

رئیس آبفای کازرون با بیان اینکه بیش از 42 هزار مشترک خانگی در شهر کازرون وجود دارد، گفت:  در حال حاضر میزان ‌تولید و حجم مصرف آب در نقطه برابر قرار دارد بنابراین صرفه‌جویی 10 درصدی مصرف آب شرب توسط مصرف‌کنندگان سبب می‌شود فصل گرما بدون مشکل پشت سر گذاشته شود.

وی با بیان اینکه در بحث تأمین آب برای نخستین‌بار در سال 92 و 93 اعتباراتی برای اصلاح شبکه انتقال آب اختصاص داده شد،  اظهار داشت: 30 درصد از حجم آب در شبکه انتقال به دلیل فرسودگی هدر می‌رود که در صورت اصلاح، این حجم به شبکه توزیع بازگردانده می‌شود.

صمیمی با بیان اینکه در سال 92 بیش از 6 کیلومتر از شبکه توزیع آب شرب نوسازی شده است، خاطرنشان کرد: یک حلقه چاه آهکی با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال نیز حفر و در حال تجهیز بوده و در حال حاضر 15 تا 18 متری سطح آب چاه‌های آهکی موجود شهر کازرون کاهش یافته است.

رئیس آبفای کازرون گفت: یکی از بخش‌های پرمصرف منابع آبی در شهرستان کازرون بخش فضای سبز با مصرف  30 لیتر در ثانیه است  که با تغییر زمان آبیاری درشب و دقت درنحوه آبیاری   به صرفه‌جویی در این بخش منجر می‌شود.

وی به نقش مؤثر راه‌اندازی تصفیه خانه کازرون در بازگرداندن آب به چرخه مصرف اشاره کرد و افزود: با بهره‌برداری تصفیه‌خانه می‌توان در حدود 34200 مترمکعب در شبانه‌روز تصفیه کرد و در بخش آبرسانی به باغات و مزارع کشاورزی مورد استفاده قرار داد.

نویسنده: سرویس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
0
0
خب آب ندین بوشهر مجبورین؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷