پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۸۰۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۱
امام جمعه کازرون در شورای اداری:
حجت الاسلام محمد خرسند خطیب نماز جمعه کازرون در شورای اداری این شهر گفت: حضور مدیران دستگاه‌های دولتی کازرون در نماز جمعه کمرنگ است.

به گزارش کازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند بعدازظهر امروز(چهارشنبه) در شورای اداری شهرستان کازرون با گرامی‌داشت پنجم مردادماه سالروز نخستین نماز جمعه به‌حکم حضرت امام (ره) توسط مرحوم آیت‌الله طالقانی (ره) در سخنانی اظهار داشت: نماز جمعه علاوه‌بر مذهبی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بودنش به ابعاد زندگی مردم توجه دارد و سنگری برای ترویج اقامه نماز و معنویت و بیان مشکلات جامعه است.

وی به برکات و فضایل معنوی نماز جمعه پرداخت و افزود: تریبون نماز جمعه به‌عنوان تریبون نظام اسلامی، به ترویج معنویت، بیان همدلی و هم‌زبانی و دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی پرداخته می‌شود.

امام‌جمعه کازرون بابیان اینکه در هرجایی که نماز جمعه به‌خوبی انجام گیرد در آنجا مشکلات اجتماعی کمتر است گفت: اهمیت اقامه نماز جمعه جزو وظایف  همگی ماست که به آن به‌عنوان ذکر خدا عمل کنیم.

خرسند تصریح کرد: جمعه به‌عنوان یک عید اسلامی محسوب می‌شود بنابراین همان‌طوری که در اعیاد اسلامی مانند فطر و قربان و... نماز برپا می‌شود اقامه نماز در روز جمعه از اعمال واجب به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: امروزه نماز جمعه هم مورد عنایت دوستان انقلاب و هم موردتوجه دشمنان انقلاب است بنابراین از مدیران دستگاه‌های دولتی انتظار می‌رود حضورشان در نماز جمعه چشمگیر باشد.

امام‌جمعه کازرون از مسئولان و مدیران دستگاه‌های دولتی این شهر درخواست کرد در صفوف اول نماز جمعه حضور داشته باشند و سنت رسیدگی به مشکلات مردم در نماز جمعه که سنت پسندیده‌ای است را دنبال کنند.

خرسند متذکر شد: در تریبون مقدس نماز جمعه مصلحت کلی نظام اسلامی را در نظر می‌گیریم و این‌جور نیست که هر مطلبی را که خوشمان بیاید مطرح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در نماز جمعه سیاست‌های کلان نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری مدنظر است و به سیاست و سلیقه دولت و مسئولان کاری نداریم چراکه دولت‌ها تغییر می‌کند.

امام‌جمعه کازرون در بخش دیگر سخنان خود به توافق هسته‌ای اشاره کرد و افزود: سیاه‌نمایی و یا ذوق‌زدگی بیش‌ازاندازه درباره توافق هسته‌ای درست نیست بنابراین در نماز جمعه از اصل توافق که مدنظر مقام معظم رهبری بوده حمایت می‌کنیم و مفاد آن دیگر به عهده مجلسیان است.

خرسند از مسئولان و مدیران این شهرستان خواست در تکریم ارباب‌رجوع دقت لازم را داشته باشند و از ناراضی‌پروری و جواب سربالا دادن به مردم پرهیز کنند.

وی یادآور شد: ازآنجایی‌که دفتر و ستاد نماز جمعه ردیف بودجه دولتی ندارد بنابراین از فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر درخواست می‌شود در تعمیر مصلای نماز جمعه مساعدت کنند.

امام‌جمعه کازرون در پایان گفت: بخش‌های قائمیه، بالاده و خشت و کنارتخته فاقد مصلای نماز جمعه است که در این راستا باید توجه ویژه‌ای شود.

نویسنده: سرویس سیاسی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
مجتبی
|
GERMANY
|
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
2
5
تا وقتی تریبون نماز جمعه جایگاهی برای انتشار نظرات یک جناح خاص باشه کسی رغبت نمیکنه بیاد. مقام معظم رهبری هم که فرمودند ائمه جمعه نظر خودشون رو میگن نه نظر ایشون رو. حالا از قضا نظر جنابعالی علی رغم همه تلاشهاتون جهت بی طرفی، کاملا با نظر یکی از احزاب سیاسی یکی هست.
دلیل این مسئله هم اینه که دور و برتون پر شده از آدمای اون جناح. شاید اگه از چهره های اصلاح طلب هم مشاوره بگیرید یه کم به تعادل برسید. البته اگه خودتون رو لایق مشاوره بدونید و صحبت کردنتون با اونا جنبه کشف حقیقت داشته باشه نه جنبه ی ارشاد اونا.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
0
1
مجتبی اب و هوا چه جوره اونجا ؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
مجتبی
| GERMANY |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
با وجود کولر گازی هوا همه جا خوبه . خدا رو شکر.
رفیق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
2
0
باسلام خدمتآقامجتبی عزیز
الحمدلله رفقای اصلاح طلب وحتی برخی رفقای اصولگرا دنبال اسم ورسم اند وگرنه شخصیتی بزرگواری که چنین بیاناتی را می فرمایندخارج از شخصیت حقوقی حاقل مسلمانه ووظیفه ماست که فعل وقول مسلمان را حمل برصحت کنیم عقلا........
مجتبی
|
GERMANY
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
0
3
سلام بر رفیق شفیق، در مسلمانی ایشون که هیچ شکی نیست و انسان بسیار وارسته و با اصالتی هستند. درخصوص دوستان اصلاح طلب و اصولگرایی که دنبال اسم و رسمند نیز حرفی ندارم. ولی وقتی موضع گیری های ایشون رو با حضورشون در جلسات تندروهای اصولگرا و یا برخی صحبت هاشون می بینم، تصور میکنم که ایشون جناحی برخورد میکنن. دعوت ایشون از اصلاح طلبانی که مدتهاست عطای اسم و رسم رو به لقاش فروختن و شنیدن صحبت های اونا میتونه باعث اعتدال بشه. امام جمعه، امام جمعه همه هست. چه اصولگرا و چه اصلاح طلب. خدای ناکرده قصد بی احترامی به ایشون رو نداشتم. بنده ایشون رو با بزرگی طبعی که دارند از سالها قبل میشناسم و برام بسیار قابل احترامند. ولی سیاست اختلاف نظر و سلیقه و نقد هم داره رفیق.
علی قلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
2
0
سلام. اتفاقاً جناب آقا مجتبی! ایشون با برخی از اصلاح طلب ها رابطه خوبی هم دارند نمونه اش همین جلسه چند هفته پیش ایشون. اما در کل حاج آقا با تفکرات اصلاح طلبی خیلی مشکل دارند. فعلاً هم که ... نظر می دهند و هم... می کنند و هم ...
رفیق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
2
0
جناب آقا مجتبی عزیز
صرف تصور برا نظردادن کفایت نمی کند بلکه باید تصدیق هم هممراش باشه .................
سهرابی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
0
1
جناب امام جمعه محترم نه تنها حضور مسئولین در نماز جمعه کازرون کم رنگ است بلکه سال هاست که حضور مردم نیز بسیار کم رنگ شده آیا تا به حال در خصوض علت این حضور کم رنگ ریشه یابی نموده اید ؟ به نظر من باید ریشه ها را در « فرد » دانست نه « اصل نماز جمعه» .
از شیراز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
0
0
در مالزی عدم حضور مسوولی در نماز جمعه جرمش تا شش ماه زندان است!!!!!
شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
0
1
رفیق:
کاسه داغ تر از آش نشو همه .... میشناسن
دیگه فرصت اصولگرایا و تندروهای افراطی گذشته
ان شاالله با حضور نیروهای پیرو خط امام و اصلاح طلبان و اعتدالیون شاهد بهبود وضعیت مملکت خواهیم بود مثل بحث توافق هسته ای
ان شاالله
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
0
0
امام جمعه محترم
شما ریزشتون خیلیییییییییی بیشتراز رویشتون بوده ...
اینم بخاطر... جنابتان بوده نه چیزدیگه ایی .
برای اداره ی یک شهر اخلاص تنها کفایت نمیکنه...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹