پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴
دادستان کازرون در شورای اداری این شهر تاکید کرد:
دادستان دادگستری شهرستان کازرون گفت: مجازات جایگزین حبس بسیار آثار خیروبرکتی می‌تواند در جامعه داشته باشد.

به گزارش کازرون نما، حجت‌الاسلام عبدالحسین لطفی بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در شورای اداری شهرستان کازرون اظهار داشت: مجازات حبس برای محکومانی که نخستین بار مرتکب جرم شده و یا سابقه کیفری ندارند مناسب نیست و بر همین اساس در سال 92 قانون جدیدی مبنی بر تعیین مجازاتی جایگزین حبس با رعایت شرایط مصوب شد.

وی گفت: بر اساس ماده 79 قانون مجازات اسلامی که مصوب سال 92 است تمام نهادهای دولتی، سازمان‌ها و ارگان‌ها و وزارتخانه‌ها می‌توانند با رعایت شرایطی از محکومان به‌عنوان نیروی انسانی استفاده کنند.

دادستان کازرون تصریح کرد: بر اساس این قانون ارائه خدمات عمومی در نهادها و دستگاه‌های دولتی با رضایت محکوم برای مدت معین با حکم دادگاه انجام می‌گیرد.

لطفی، امور آموزشی مانند امر سوادآموزی، دینی، هنری و ورزشی، مهارت‌های اساسی، امور بهداشتی و درمانی و مامایی، نگهداری از سالمندان، مشاوره در امور فنی و حرفه‌ای، سرایداری نهادهای پذیرنده و نظافت اماکن عمومی، امور کارگری، کشاورزی و دامداری را ازجمله خدماتی برشمرد که جایگزین مجازات حبس شده است.

وی متذکر شد: به‌کار گماشتن محکومان حبس در مراکز اسناد طبقه‌بندی‌شده اطلاعات، سپاه و نیروی انتظامی، فرمانداری و نهادهایی که اسناد طبقه‌بندی‌شده دارند دارای محدودیت است و این اجازه داده نمی‌شود.

دادستان کازرون ادامه داد: محکومان حبس در صورت پذیرش در نهادها و ادارات ارائه خدمات شخصی به مسئولان انجام نمی‌دهند بلکه خدمات آنان باید عمومی و مردمی و عام‌المنفعه باشد.

لطفی گفت: نهادهای پذیرنده محکومان حبس باید در حوزه قضایی و فرمانداری محل بر اساس نیاز و توانمندی نگهداری از آنان را ارائه دهند و پس از جمع‌بندی و تأیید در سازمان متبوعه‌اشان به دادستان کل کشور ارائه و از آن طریق محکومان به نهادهای پذیرنده تحویل می‌شوند.

وی در پایان یادآور شد: سارقان مسلح، زندانیان شرور و کسانی که سابقه کیفری دارند به ‌هیچ‌وجه شامل این قانون نمی‌شوند.

نویسنده: سرویس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳