پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲

آن هنگام که پیامبر عزیز اسلام (ص) بر بستر بیماری آرامیده بود و آخرین روزهای عمر با برکتش را سپری می کرد، این سخن زیبا را تکرار کرد که " من در میان شما دو امانت نفیس و گرانبها به یادگار می گذارم ، یکی قرآن کتاب خدا ، و دیگری عترت و اهل بیتم . مادام که شما به این دو دست یازید، هرگز گمراه نخواهید شد و این دو یادگار من هیچ گاه از هم جدا نمی شوند تا بر سر حوض کوثر . " ( حدیث ثقلین )
و آن زمان که امیرالمومنین علی (ع) بر اثر زهر تیغ کین بدترین خلق ، بر بستری بیماری افتاده بود ، یکی از وصیت هایی که به فرزندانش امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و همه ی امت اسلام داشتند این بود که " خدا را ، خدا را در باره قرآن ، مبادا دیگران به عمل به آن بر شما پیشی بگیرند . " ( نهج البلاغه – نامه ی 47) 
آری ، قرآن نامه ای نورانی است ، که از آسمان و از سوی حضرت حق ، بر پیامبرخاتم (ص) ، برای هدایت همه ی انسان ها 
)یا ایها الناس ) نازل شده است و " قطعاً می تواند انسان ها را به بهترین و پایدارترین آیین ها هدایت کند ." ( اسرا-49) چرا که 

" چون خورشیدی درخشان است که انسان ها را از تاریکی های جهل و عصیان بیرون می آورد و به نور علم و ایمان رهبری 

می کند ( حدید- 9 ) و دوایی بر دردها و درمانی برای آنچه در سینه ها می گذرد، می باشد ( یونس -57) و " گفتاری است که وقتی قرائت می شود باید به خوبی به آن گوش داد و خاموش بود " ( اعراف – 204) و " کتابی است که اگر انسان ها و پریان ( جن و انس ) اتفاق کنند که همانند آن را بیاورند نخواهند توانست ، هر چند یکدیگر را در این کار کمک کنند . " ( اسرا – 88)
لذا برای انس با قرآن ، خداوند در کتابش می فرماید : " تا آنجا که می توانید قرآن بخوانید " ( مزمل – 2) و در حدیث زیبایی از پیامبر آمده است که " قرآن سفره گسترده خداست ، پس تا آن جا که می توانید از آن توشه و بهره بگیرید ، و قرآن نوری روشن و درمانی سودمند است، پس آن را فرا گیرید، چرا که با آموختن آن ، خدا به شما شرافت می بخشد . " 
با توجه به سفارشات پیامبر اعظم (ص) و امام علی (ع) و نقش تربیتی کلام وحی و به منظور انس بیشتر مردم با این کتاب ارزشمند آسمانی و بکارگیری دستورات آن در زندگی فردی و اجتماعی ، وظیفه سنگینی بر دوش مسوولان فرهنگی جامعه ی اسلامی 
می باشد . 
لذا پیشنهاد می شود ادارات و نهادهای فرهنگی و آموزشی از جمله دارالقرآن ها ، حوزه های علمیه ، آموزش و پرورش ، اداره اوقاف و امور خیریه ، ناحیه مقاومت بسیج سپاه ، دانشگاه ها و مراکزآموزشی ، اداره ارشاد اسلامی ، سازمان تبلیغات اسلامی ، شهرداری ، کتابخانه های عمومی و موسسات فرهنگی وهنری با هماهنگی و برنامه ریزی لازم ، با برگزاری کلاس های روخوانی و روانخوانی ، ترجمه و تفسیر و برگزاری مسابقات ترجمه ، حفظ ، تفسیر و کتابخوانی زمینه ی انس بیشتر اقشار مختلف را با قرآن ، این کتاب زندگی را فراهم نمایند . 
همچنین تهیه تابلوهایی زیبا با مضامین تربیتی ، اخلاقی ، اجتماعی و عبادی و برگرفته از آیات قرآن و نصب درسطح شهر و توزیع بین اصناف، ادارات ، مراکز آموزشی و بهداشتی و ... در طول سال می تواند به جامعه ی اسلامی مان رنگ و بویی قرآنی ببخشد . 
ان شا الله

نویسنده: محمد بارونی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸