پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۷۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
معاون شرکت آب منطقه‌ای فارس:
صالح‌جهرمی گفت: تا شعاع چهار کیلومتری درپاچه پریشان نیز 900 حلقه چاه مجاز و غیرمجاز وجود دارد که 400 حلقه آن غیرمجاز است. در زمستان 93، 210 حلقه چاه پر شد.

به گزارش کازرون نما، حسین صالح جهرمی شنبه 3 مرداد در حاشیه بازدید خبرنگاران از انبار تجهیزات حفاری و برداشت آب چاه‌های غیرمجاز توقیف شده در شیراز افزود: تعداد چاه‌های غیرمجاز کشور 384 هزار حلقه چاه است و حدود 6 درصد از چاه‌های غیرمجاز و 17 درصد از چاه‌های مجاز کشور در استان فارس قرار دارد.

معاون شرکت آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه برداشت آب از سدها نسبت به منابع زیرزمینی در اکثر استانها 60 به 40 است، خاطرنشان کرد: در فارس تنها 22 درصد از منابع آبی از سدها تامین و مابقی از منابع زیرزمینی گرفته می‌شود.

صالح‌جهرمی ادامه داد: چاه‌ها توسط دستگاه‌های حفاری، حفر می‌شوند و این دستگاه‌ها بدون مجوز سازمان آب منطقه‌ای امکان حرکت ندارند.

به گفته وی، در سال 93، 1100 حلقه چاه غیرمجاز در فارس پر شده که این تعداد 23 درصد از چاه‌های پرشده غیرمجاز کشور را تشکیل داده است.

معاون شرکت آب منطقه ای فارس تصریح کرد: از تیرماه سال 93 تاکنون به هیچ یک از چاه‌های غیرمجاز فارس سوخت‌رسانی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته 58 دستگاه حفاری برقی در فارس توقیف شده است، عنوان کرد: طی این مدت 1184 کمپرسور غیرمجاز توقیف شد و همچنین 1715 چاه مجاز تقلیل برداشت داده شده و 1896 حلقه چاه غیرمجاز نیز پر شده است.

معاون شرکت آب منطقه‌ای فارس همچنین معتقد است، تنها راه جلوگیری از اضافه برداشت آب از چاه‌های غیرمجاز کشاورزی، نصب کنتورهای هوشمند بر روی آنهاست که فارس با نصب 11 هزار کنتور هوشمند مقام نخست کشور را در این خصوص کسب کرده است.

صالح‌جهرمی همچنین موجودی آب هفت سد در حال بهره برداری استان فارس را 9 درصد از کل ظرفیت 2.8 میلیارد مترمکعبی آنها، اعلام و اضافه کرد: حدود 20 تا 98 درصد از رودخانه‌های استان فارس دچار کاهش آبدهی نسبت به میانگین بلندمدت شده است.

معاون شرکت آب منطقه‌ای فارس از شناسایی 340 حلقه چاه غیرمجاز در صدرا، گویم، قلات و دوکوهک خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال گرفتن مجوز قضایی جهت پر کردن این تعداد چاه غیرمجاز هستیم.

صالح‌جهرمی گفت: تا شعاع چهار کیلومتری درپاچه پریشان نیز 900 حلقه چاه مجاز و غیرمجاز وجود دارد که 400 حلقه آن غیرمجاز است. در زمستان 93، 210 حلقه چاه پر شد.

این مقام مسئول، متوسط بارندگی شهرستان کازرون را در 46 سال گذشته ببش از 530 میلی‌متر، اعلام و اضافه کرد: به دلیل خشکسالی‌ها، متوسط بارش‌ها در این شهرستان در سال گذشته 233 میلیمتر بوده است. 

نویسنده: سرویس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
0
0
قبل از انقلاب تا شعاع 50 کیلومتری دریاچه پریشان کسی کشت ابی یا سیفی جات طبق قانون انجام نمی داد ولی از برکت نماینده مجلس حتی عشایر نیز دامپروری را کنار گذاشته اند و با حفر چاه و نصب پمپ به قیمت حشک شدن دریاچه کشاورزی می کنند. تا مهندسی معکوس انجام نگردد و شرایط به سال 1357 برنگردد هرگز پریشان زنده نخواهد شد و هزینه کردن اب در هاون کوبیدن است. بخش جره- بالاده 85% زمین های ان نابود شده و قابل کشت نیست و تا سال اینده 100% نابود خواهد شد و اب برای خوردن نیز تمام خواهد شد. سرعت نابودی زیادشده و اقای نماینده مجلس باید همراه خود اب معدنی جهت رضایت مردم برای خوردن بیاورد و برای کشاورزان غذا از بیرون برهای کازرون بیاورد. در رودخانه بخش حتی دیگر قورباغه ای پیدا نمی شود زیرا اب الوده شده و حیات جانوران را نیز نابود کرده است. مدیران ... دشت جره را به کویر نمک تبدیل کرده اند و روستائیان با مرگ تدریجی دست به گریبان هستند و در چهره انها غم 40 ساله موج می زند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
0
0
مهندس علی
یبارکی بگو طبق قانون اون موقع کسی حق کشاورزی در شهرستان کازرون نداشته خودت راحت کن بره پای کارش

50کیلومتر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳