پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
طهمورث یوسفی خبر داد:
مدیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور(مرکز شیراز) از انجام مطالعات بر روی گسلهای فعال مرکز استان خبرداد و گفت: گسل کازرون كه به گسل «قطر كازرون» معروف است و گسل منطقه كوهمره سرخي از جمله گسلهاي استان به شمار مي روند كه نسبت به ديگر گسلها فعال‌تر هستند،

به گزارش کازرون نما، طهمورث یوسفی مدیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور با اشاره به زلزله خيز بودن استان فارس از فعال تر بودن دو گسل در اين استان نسبت به ديگر گسلهاي فارس خبر داد و گفت: استان فارس يكي از استانهای زلزله خيز كشور به شمار مي رود.

وي گفت: بخشهايي از شمال غرب، غرب، جنوب و جنوب شرق استان فارس بر روي گسل قرار دارد كه به عنوان نمونه مي توان به شهرستانهاي كازرون، فيروزآباد، فراشبند، زرين دشت، لارستان و... كه بر روي كمربند زلزله قرار گرفته اند، اشاره كرد.

 یوسفی با اشاره به اینکه گسل کازرون كه به گسل «قطر كازرون» معروف است و گسل منطقه كوهمره سرخي از جمله گسلهاي استان به شمار مي روند كه نسبت  به ديگر گسلها فعال‌تر هستند، ادامه داد: با توجه به اينكه دو گسل فعال در اين استان وجود دارد همواره شاهد وقوع زمين لرزه هايي در فارس هستيم.

 مدیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور(مركز شيراز) ادامه داد: استان فارس از قسمت شمال غرب تا جنوب شرق بر روي كمربند زلزله قرار دارد.

وی افزود: در این راستا سازمان زمین شناسی به دنبال آن است که کارهای مطالعاتی را بر روی گسلهای فعال مرکز استان انجام دهد که این گسلها از کازرون تا فساست.

یوسفی بیان کرد: در این خصوص ایستگاه های GPS راه اندازی شده تا میزان حرکت گسلها مشخص شود و پس از شبکه بندی این گسلها گسلهای فعال در استان شناسایی خواهند شد.

مدیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور(مركز شيراز) گفت: بر این اساس جابه جایی و حرکت گسلها در دوره زمانی یک الی دو سال و همچنین قفل شدگی آنها تعیین می شود.

وی افزود: در این راستا اگر میزان حرکت یکنواخت باشد امکان وقوع زلزه برزگ وجود ندارد اما قفل شدن گسل عاملی برای وقوع زمین لرزه است.

نویسنده: سرویس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اذان صبح
۰۵:۱۲:۰۹
طلوع افتاب
۰۶:۳۵:۱۲
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۱:۰۸
اذان مغرب
۱۹:۴۷:۳۳