پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۷۷۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
با اجرای حفاری های اکتشافی؛
عملیات حفاری اکتشافی به منظور کشف ذخایر نفتی و گازی در تاقدیس چهار برج به عنوان یک ساختمان پیچیده زمین شناسی و ژئوفیزیکی در 10 کیلومتری شمال شهر خشت از توابع شهرستان کازرون آغاز شد.

به گزارش کازرون نما، هرمز قلاوند مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، گفت: عملیات اکتشافی این میدان واقع در شمال شهر خشت از 19 تیرماه 94 با اختصاص یک دکل حفاری مربوط به شرکت ملی حفاری ایران و با هدایت، نظارت و راهبری مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه چاه اکتشافی چهاربرج در فاصله 10 کیلومتری شمال شهر خشت و 35 کیلومتری غرب شهر کازرون و 25 کیلومتری شمال شهر دالکی واقع شده است، افزود: هدف از انجام عملیات حفاری در این موقعیت جدید اکتشافی، شناسایی ذخایر نفتی و گازی در لایه های مخزنی آسماری، بنگستان و خامی است.
عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران، تصریح کرد: مدیریت اکتشاف در حال حاضر 6 دکل حفاری خشکی در قالب سه قرارداد در اختیار دارد و با توجه به تاکید وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در حال حاضر تمرکز فعالیت های اکتشافی اعم از عملیات لرزه نگاری، پردازش و تفسیر داده های لرزه ای و همچنین حفاری های اکتشافی را به مناطق مرزی و مشترک ایران اختصاص داده شده و در برخی از موارد که تاسیسات شرکت های بهره برداری نفت و گاز نیاز به استخراج در مناطق عملیاتی داشته باشند، در این صورت فعالیت های اکتشافی به برخی از تاقدیس های دارای اولویت اختصاص می یابد که تاقدیس چهاربرج در شهرستان کازرون یکی از آن موارد است.
حفاری این چاه اکتشافی با در نظر گرفتن ریسک های عملیاتی و همچنین انجام آزمایش های مهندسی نفت و بهره برداری از افق های مخزنی تا عمق تقریبی 5300 متر و در حدود یک سال به طول خواهد انجامید. بدیهی است در صورت کسب نتایج مطلوب از حفاری چاه اکتشافی، اقتصاد منطقه با آغاز پروژه های جانبی بهبود خواهد یافت.
براساس این گزارش، پس از اخذ مصوبه هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران برای حفاری این حلقه چاه اکتشافی و تخصیص اعتبار لازم بلافاصله عملیات ساخت جاده دسترسی و محوطه چاه در قالب قرارداد پیگیری شد و پس از اتمام پروژه، یک دکل حفاری جهت حفاری چاه مذکور به این منطقه اختصاص یافت.
منطقه زاگرس مرکزی که بخش هایی از آن در استان فارس واقع شده از مهم ترین مناطق هیدروکربوری کشور به شمار می رود که بخش اعظم میادین نفت و گاز کشور در آن قرار گرفته است.

نویسنده: سرویس خبر
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
خشتی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
2
2
کازرون نما!!!!!!!!!!!لطفا تصیح بفرمایید:چهاربرج نه چهاربرجه!!!!!!!!!!!!1
مدیر پایگاه
دوست عزیز سلام
تشکر از حسن توجه و تذکر شما. اصلاح شد


محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
2
3
وای خدا، دوباره شروع شد. انگار عادتمون شده که همه کارها نصفه نیمه باشه....بابا تو رو به هر کی میپرستین، اول این پتروشیمی وامونده که اینهمه پول از مردم گرفتین و دست رو دست نشستیم، درست کنید، بعد یه جای دیگه شروع کنید. اینهم برای دلخوشی دو روزمونه، بعد هم میگن استخراجش اقتصادی نیست و فاتحه!!!!!!
خدا بگم چیکارکنه این مسئولان احساساتی ما رو. وگرنه کازرون گور نداره که کفن داشته باشه، پتروشیمی دیگه چی بود علم کردین، اینهم شد یه بهانه که پول مردم رو ازشون بگیرید و یه کار و کاسبی واسه یه عده راه بندازید...قدیمیها میگفتن سنگ بزرگ نشونه نزدنه...راست میگفتن والا...کازرون و پتروشیمی؟؟؟!!! ...زهی تصور باطل، زهی خیال محال!!!!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
0
0
http://www.kazeroonnema.ir/fa/print/news/all/10537
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
0
0
سلام چهاربرجه اصطلاح صحيح ميباشد. بدليل وجود چهار برج كوهي به اين نام ميباشد.چهار برج نام يكي از روستاها ميباشد كه در 2 كيلومتري خشت است.
دکل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
0
0
به نظر من باید در هر خونه ای یه دکل بزارن و شروع کنن به حفر چاه تا به نفت برسن این جوری دیگه کسی هم دلخور و ناراحت نمیشه و عدالت هم رعایت شده

اگه این جوری به خاطر کمبود فضا نشد
سر هر کوچه که میشه یه دکل گذاشت بازم اگه بازم بعضی ها گفتن ماشینمون راحت نمیاد توی کوچه
بازم جای نگرانی نیست و دکل را میفروشیم پولشه میریزیم ( البته اگه فردا بقیه اهالی کوچه نمیگن دکل گم شده ) به حساب سرپرست خانواری که ماشینشون تو کوچه نمیره و اعتراض داره
بازم اگه مشکلی گلا یه ای نارحتی بود اعتراض کتبا بنویسه خانواده محترم شاکی زیرش امضا بزنه هر طور دوس داشتن ما همون کاررا میکنیم
.....................................................
...............................................
.....................................
...............................
........................
فریاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
0
4
خدایا در عجبم سایت پالایش و فراورش میدان نفتی کنارتخته که نام واقعیش میدان نفتی خشت است و بیش از 80% ساخته شده و 2 ساله با اینکه میلیاردها تومان پول این مملکت هزینه شده تعطیل گردیده و عمر مفید تاسیسات و تجهیزات که تهیه اون با درسر زیاد تو شرایط تحریم بوده داره از بین میره وچقدرها بیکار شدندحالا میخواهند دوباره حفاری جدید کنند چرا سایت کنارتخته تکمیل نمی کنند.چرا؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴