پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۷۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
این روزها که تب مذاکره داغ‌تر از همیشه بود و خیلی نگاه‌ها به خبرهایی که از وین می‌رسد دوخته شده بود، باز هم چیزی ذهنم را مشغول کرد بزرگ‌تر از «حق غنی‌سازی» یا «رفع تحریم»! از اساس دغدغه‌ی عمده‌ام از جنس سیاست نبود. دوستانی را می‌دیدم که خدا خدا کردنشان برای شکست مذاکره است. و از آن بدتر برای توفیق مذاکره در رسیدن به توافقی بد. چرا؟! به خاطر واقعیت پیدا کردن پیش‌بینی‌هایشان! دوستانی که دوست داشتند شکستی دیگر در کارنامه‌ی دولت کشورشان ببینند، چون دولت به مذاقشان خوش نمی‌آید.

امروز کاری ندارم که این توافق خوب بوده یا بد، که هنوز وقت قضاوت نیست. حرف از دل ماست. کاش بشود در این روزهای مانده از ماه مبارک رمضان، بیش‌تر به دلمان برسیم، بیشتر به خودمان فکر کنیم. چرا باید روی خرابی دیگری قمار کنیم؟! از اساس همه‌ی حرف از این موضوع نیست. چرا وقتی به کسی رای می‌دهیم باید تا انتها هوادارش باشیم و حتا پای خطاهایش بایستیم؟

چرا اگر کسی غیر از مطلوب ما کاری مطلوب کرد تخطئه‌اش کنیم؟ این قبیله‌گرایی بیچاره‌مان می‌کند. گاهی حتا با چشم باز به چاه می‌رویم به خاطر هوای نفسمان. از خدا بخواهیم در این ساعت‌ها که یاری‌مان کند فعل‌ها را بیش‌تر از فاعل‌ها ببینیم. دلمان خیلی خسته است، مگر پروردگار رحم‌مان کند...
نویسنده: محمدهادی علی بابایی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجتبی
|
GERMANY
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
0
3
سلام و درود خداوند بر شما باد. متن بسیار متین و بجایی بود.
انظر الی ما قال و لاتنظر الی من قال
در طول دوران کاری ام به دو نکته رسیده ام که فکر می کنم با رعایت کردن این دو، رضایت خداوند و مردم تا حد زیادی قابل حصول است.
1- هرچه برای خود میپسندی برای دیگران نیز بپسند ( نصحیت مولا علی به امام حسن)
2- داشتن رویه یکسان در برخورد با افراد و اعمالشان.
وقتی که مردم شاهد برخوردهای متفاوت از طرف مسولین ( خصوصاٌ مسولین مذهبی ) نسبت به یک موضوع واحد ولی با افراد مختلف باشند، اعتمادشان نسبت به حکومتی که پسوند اسلامی را نیز به دنبال دارد کاهش می یابد.
وقتی تهدیدهای مکرر بعضی نهادهای خاص در قالب مقاله و بیانیه و غیره و حتی تجمعشان نسبت به اعتراض به موضوعی خاص غیرت دینی محسوب میشود و اعلام نظر شخصی دانشجویی در گوشه خانه اش و یا اعتراض آرام آنها حتی به نحوه ی تدریس یا سواد یک استاد اقدام علیه امنیت ملی.
امیدوارم کسانی که روزانه و در جمع های مختلف احادیث پیامبر و روایت معصومین را نقل میکنند کمی نیز خود را ملزم به رفتن در مسیر سیره آن بزرگواران کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳