پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۷۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
بیانیه حوزه بسیج خواهران به مناسبت هفته عفاف و حجاب:
در این بیانیه آمده است: وضعیت حجاب در برخی از نهادهای آموزش به هیچ وجه زیبنده شهرستانی که دارای سابقه فرهنگی است و نام هزار و 100 لاله پرپر شده را در کارنامه دارد، نیست.

به گزارش کازرون نما، بسیج خواهران حوزه الزهرای کازرون به مناسبت روز عفاف و حجاب، با صدور بیانیه ای ضمن حمایت کامل از سخنان اخیر امام جمعه کازرون در خطبه های نماز جمعه این شهر از وضعیت حجاب نهادهای آموزشی مخصوصاً مهد کودکها مدارس و دانشگاهها شهرستان اعلام کرد و آمادگی خود را جهت اجرای کارگاه های آموزشی عفاف و حجاب با همکاری دستگاه های مختلف اعلام کرد.

در قسمتی از بیانیه آمده است: بی تردید مسأله حجاب و عفاف در دنیای امروز فراتر از جنس زنان است. بلکه نوع انسان را در بر می گیرد و فارغ از جغرافیای اسلام نیاز بشریت با هر رنگ و نژاد را تأمین می کند. عفاف و حجاب در عصر مدرن صرفا یک نوع پوشش نیست بلکه اندیشه و رویکردی است که بشریت به آن نیازمند است فرهنگی که برای تحقق مصالح مبتنی بر اخلاق و منفعت در جهان کنونی به آن نیازمندیم. فرهنگی که انسان را از بند نفس می رهاند و به رشد و شکوفایی استعدادهای نوع بشر برای رسیدن به حقیقت انسانیت به معنای خلیفه اللهی رهنمود می شود. عفاف و حجاب "نه” به مصالح زیاده خواهان بردگی انسان است که استفاده ابزاری از جاذبه های انسان را در استخدام رسیدن به ثروت و قدرت قرار داده است و انسانیت را به هلاکت و فساد و تباهی سوق می دهد.

این بیانیه ابراز می دارد: در دوران گذار از عصر مدرن به پست مدرن انسان نیازمند بازنگری به گپ (شکاف و فاصله) میان اخلاق و تکنولوژی است. در جهان نانو تکنولوژی بشریت نیازمند به تفکر در نانوی وجود خود است که از کجا آمده است و آمدنش بهر چیست؟ و رجوعی به عالم ذر که نانوی وجود انسان، او را به خلقت و خالقش بر می گرداند و وظیفه انسان به عنوان خلیفه خدا در روی زمین و رسالت خلق توانمندی های بشر و استخدام علم و تکنولوژی در خدمت انسانیت انسان کامل برای رسیدن به جهانی خالی از ظلمات و رسیدن به نور الهی و حکومت جهانی انسان کامل به عنوان بقیه الله فی الارضین رهنمون می شود.

خواهران بسیجی کازرون در این بیانیه می افزیند: فرهنگ استثمارگر و سود طلب در جهان امروز تمام استعدادهای نوع بشر را در استخدام سرمایه داری و تجارت انسان قرار داده است و انسان را به استخدام تکنولوژی و تولید ثروت از طریق جسم و جان و التذاذ و بهره کشی از شهوات به دور از اخلاق و بردگی جنسی برای رسیدن به اهداف اقتصادی و سرمایه داری درآورده است.

این بیانیه با اشاره به قسمتی از بند «م» وصیت نامه ساسی الهی امام خمینی (ره)، خاطرنشان می کند:مع الاسف در سال‌های اخير به موازات گسترش پديده بد حجابی در جامعه، شاهد سكوت، بي برنامگی و انفعال متوليان فرهنگی و دستگاههای مربوطه بوده‌ايم. اينك كه اين مسئله در كشور، هيچ ارگان و نهاد متولی را در مقابل خود نمی‌بيند، دشمنان كمين كرده جمهوری اسلامی، فرصت را غنيمت شمرده و سعی در ترويج بی بند و باری در فضای جامعه دارند.

در این بیانیه از رسانه ملی خواسته شده فرهنگ عفاف در جامعه را تروج نماید و اصلاح نابسامانی‌ها در زمينه حجاب را اصلاح کند و  تصریح شده است: از صدا و سيما انتظار می رود در برنامه‌ها و توليدات خود تجديدنظر كند. فرهنگ سازی به عهده رسانه ملی است و نقش آن چه در ترويج بد پوششی و چه در نهادينه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب بر هيچ كس پوشيده نيست.

خواهران بسیجی کازرون در این بیانیه خواستار جلوگیری از ورود توليدات مروج فرهنگ ضدعفاف شده اند و عنوان کرده اند: وزارت اقتصاد و بازرگانی موظف به تدوين برنامه ممنوعيت ورود، توليد و عرضه محصولات مغاير با فرهنگ اسلامی و عفت عمومی است.

بسیج خواهران الزهرای کازرون در این بیانیه ضمن حمایت کامل از سخنان اخیر امام جمعه این شهر در خطبه های نماز جمعه در خصوص لزوم رعایت حجاب و عفاف در شهرستان کازرون، آورده اند: مسئولين، متوليان فرهنگی شهرستان و همه كسانی كه دغدغه دين و انقلاب را داريد، آيا وقت آن نرسيده كه در اجرايی كردن قوانين، برخورد با هنجارشكنان، عملی كردن فريضه امر به معروف و نهی از منكر قدمی برداريد؟! از مسئولين انتظار می رود كه با هماهنگی و انسجام و با شجاعت و شهامت وارد ميدان شوند و با بي اعتنايی كامل به فشارها و جوسازی‌های دشمنان به تكليف خود عمل كنند.

این بیانیه با یادآوری سابقه فرهنگی و مذهبی کازرون، از وضعیت حجاب در برخی از نهادهای آموزشی شهرستان مثل مهدکودک ها، مدارس و دانشگاه ها به شدت انتقاد کرده و تصریح نموده است: وضعیت حجاب در برخی از نهادهای آموزش به هیچ وجه زیبنده شهرستانی که دارای سابقه فرهنگی است و نام هزار و 100 لاله پرپر شده را در کارنامه دارد، نیست. 

بسیج خواهران حوزه الزهرای کازرون در پایان این بیانیه، خواستار توجه بیشتر مسئولین و متولیان فرهنگی به مسئله عفاف و حجاب با توجه به قدمت تاریخی و سابقه فرهنگی کازرون شده اند و آمادگی خود را برای اجرای کارگاههای آموزشی عفاف و حجاب با همکاری تمام نهادها اعلام کرده اند.

نویسنده: سرویس خبر
منبع: تنویر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجتبی
|
GERMANY
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
0
3
ضمن تشکر از بسیج خواهران که همیشه در صحنه دفاع از ارزشها حضور دارند یک سوال از محضر شما دارم.
با توجه به بودجه فرهنگی کشور که به سازمانها و نهادهای مربوطه تعلق میگیرد و حضور پررنگ علمای اسلام و پایگاه های مقاومت بسیج در جای جای کشور ( از ادارات گرفته تا مساجد تا مدارس تا بازار تا دانشگاهها تا باشگاههای ورزشی و ... ) ، چرا این فرهنگ حجاب و عفاف تا کنون به معنای واقعی اجرایی نشده در صورتی که در سالیان نه چندان دور ، خانمها بدون ودجه و اعتبار و بسیج و عالم، در برابر کشف حجاب مقاومت می نمودند.؟؟؟؟
بودجه ی فرهنگی سال 94 نیز جهت بررسی در ذیل این مطلب می آید.
۱- سازمان صدا و سیما ۱۱۴۰ میلیارد تومان

۲- سازمان بسیج مستضعفین ۱۰۳۵

۳- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۷۷۰

۴- مرکز خدمات حوزه‌های علمیه قم ۵۲۸

۵- شورایعالی حوزه‌های علمیه ۳۲۹

۶- کمک به بازسازی عتبات عالیات ۳۱۳

۷- کمک به اشخاص حقوقی غیر دولتی (جدول ۱۷) 289

۸- جامعه المصطفی العالمیه ۲۱۸

۹- اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآن ۲۰۰

۱۰- شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران ۱۹۳

۱۱- سازمان تبلیغات اسلامی ۱۱۵

۱۲- نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ۱۰۲

۱۳- دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ۹۲

۱۴- کمک به آستان‌های مقدس تحت نظر مقام معظم رهبری ۸۰

۱۵- کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۷۸

۱۶- شورای برنامه‌ریزی و مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان ۵۷

۱۷- موسسه نشر آثار امام (ره) ۵۷

۱۸- دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران ۵۶

۱۹- شورای عالی انقلاب فرهنگی ۵۰

۲۰- احداث و تکمیل مساجد کشور ۵۰

۲۱- بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ۳۹

۲۲- شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ۳۷

۲۳- مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) ۳۶

۲۴- شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ۳۵

۲۵- سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها ۲۲

۲۶- موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (به مدیریت آیت الله مصباح) ۲۰

۲۷- ستاد اقامه نماز ۱۹

۲۸- سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ۱۲

۲۹- بیمه هنرمندان (فعالان قرآنی، مداحان و سایر هنرمندان) ۱۰

۳۰- موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی ۸

۳۱- کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی ۶

۳۲- بنیاد سعدی ۶

۳۳- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه بازی‌های رایانه ۴

۳۵- شورایعالی انقلاب فرهنگی بابت تحول علوم انسانی در دانشگاه‌ها ۳

36- دانشگاه اهل‌بیت 3

جمع: 6012 میلیارد تومان
ارقام به میلیارد تومان میباشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۳۰
اذان صبح
۰۴:۳۶:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۷
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۵
غروب آفتاب
۱۹:۵۱:۴۹
اذان مغرب
۲۰:۰۹:۲۴