پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۷۲۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
برگزاری انتخابات مطابق مفاد مصوبه چون موجب بروز و ازدیاد اختلافات محلی، قومی، قبیله‌ای و مذهبی می‌شود و این اختلافات خلاف همبستگی و وحدت ملی است و عامل از بین رفتن توسعه و تحکیم برادری اسلامی و تعاون عمومی بین همه مردم می‌شود، بنابراین خلاف موازین شرع و مغایر بند 15 اصل سوم قانون اساسی شناخته شد.
طرح استانی- شهرستانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب جلسه 31 خردادماه مجلس، در جلسه مورخ 1394/04/10 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نظر این شورا به شرح زیر اعلام می‌شود:

1- ماده 4 و تبصره‌های آن؛ با توجه به امتیازهایی که برای احزاب در مواد بعدی مقرر شده است، نسبت به سایر تشکل‌های دینی و سیاسی رسمی، تبعیض ناروا محسوب و مغایر بند 9 اصل 3 قانون اساسی است.

2- در ماده 7 و تبصره آن، برگزاری انتخابات مطابق مفاد مصوبه چون موجب بروز و ازدیاد اختلافات محلی، قومی، قبیله‌ای و مذهبی می‌شود و این اختلافات خلاف همبستگی و وحدت ملی است و عامل از بین رفتن توسعه و تحکیم برادری اسلامی و تعاون عمومی بین همه مردم می‌شود، بنابراین خلاف موازین شرع و مغایر بند 15 اصل سوم قانون اساسی شناخته شد. بعلاوه برگزاری انتخابات به نحو مذکور چون باعث کاهش مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت خودشان می‌شود، از این جهت مغایر بند 8 اصل سوم قانون اساسی شناخته شد.

مضافاً بر این در تبصره این ماده عبارت «یک یا چند کرسی» از جهت تأثیر در نتیجه انتخابات ابهام دارد، همچنین اطلاق آن از این جهت که شامل مواردی می‌شود که اتکا به آراء عمومی مصداق پیدا نمی‌کند، مغایر اصل 6 قانون اساسی شناخته شد.

3- اطلاق ماده 10 ، نسبت به مواردی که انتخابات یک حوزه به کلی ابطال می‌شود، اگر این ابطال به نحوی باشد که به اساس انتخابات کل استان خلل وارد کند، صحیح دانستن انتخابات آن استان اشکال دارد.

4- ماده 11، علاوه بر اینکه نسبت به حق رأی مردم در مرحله اول تبعیض ناروا محسوب می‌شود و مغایر بند 9 اصل سوم قانون اساسی است، اطلاق آن از این جهت که شامل مواردی می‌شود که اتکاء به آراء عمومی مصداق نمی‌یابد، مغایر اصل 6 قانون اساسی نیز می‌باشد.

5- از آنجا که این مصوبه در کل، موجب افزایش هزینه‌های عمومی می‌گردد، لذا مغایر اصل 75 قانون اساسی شناخته شد.

تذکرات

1- در سطر اول ماده 4 ، عبارت «داوطلبان نامزدی» باید به عبارت «داوطلبان نمایندگی» اصلاح شود.

2- در تبصره ک ماده 4 ، بعد از عبارت «انجمن‌های اسلامی» حرف (و) اضافه شود.

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
مموتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
3
0
سلام عزیزان.
چه استانی چه غیراستانی، ما اصلاح طلبان پیروز این انتخاباتیم. به یاری خدا.
دکتر هاشمی، دکتر فاضل نیا، مهندس بادآهنگ و مهندس لقمانی!!؟؟ کمر همت را ببندید.
چنارشاهیجان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
2
1
فقط دهقان ناصر آبادی
مردونگی وامتحانش پس داده.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
2
1
جناب آقای دهقان ناصر آبادی باتوجه به سابقه نمایندگیشون و تعاملی که بامردم داشتند که بعد از نمایندگی تا کنون هم آنرا حفظ نموده اند وتا آنجایی که درتوان داشته اند چه در دوران نمایندگی وحتی تا کنون مشکلات مراجعه کنندگان را در حد توان حل نموده اند و همواره با تواضع با مردم برخورد داشته اند،بنابراین ایشان طرفداران خاص زیادی در شهر کازرون دارد و در تمام بخشهای اطراف خشت وکنارتخته ،کوهمره نودان،چنارشاهیجان،بالاده ومرکزی طرفداران زیادی دارند وروزبروز هم افزایش خواهد یافت ونسبت به رقبای دیگر طرفداران زیادی دارند.پس با همت همه مردم ودوستداران اعتدال و دولت وپیشرفت وآبادانی آقای دهقان ناصرآبادی برنده انتخابات مجلس دراسفند 94 خواهند بود. این رومیشه در یه نظر سنجی بین مردم هم ازهمین الان دید.دوستان دیگر هم قطعا احساس تکلیف نموده که در انتخابات شرکت می نمایند اما این دور به یاری خداوند متعال پیروزی با هقان ناصر آبادی همراه خواهد بود. به امید آن روز.
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
2
2
توافق و برسمیت شناختن حقوق هسته ای را به مردم غیرتمند شهرستان کازرون و پرسنل زحمت کش سایت وزین کازرون نما تبریک عرض می نمایم. دولت اعتدال برای ایران عزیز در سطح جهانی پیروزی و موفقیت کسب نمود و حالا وظیفه ملت است که مجلس اعتدال در اسفند 1394 تشکیل دهند تا شاهد سربلندی بیشتر ایران عزیزمان باشیم. در شهرستان کازرون تنها شخص حامی دولت اعتدال جناب اقای دکتر محسن مومن زاده جهت نمایندگی مجلس می باشند. متاسفانه بقیه کارنامه خوبی ندارند و سیاهی لشکر هستند . سیاهی لشکر نیاید بکار یکی مرد جنگی به از صد هزار. نمایندهای قبلی با سیاست انگلیسی در کازرون - تفرقه بینداز- وارد مجلس شدند و فقط موقعیت شغلی خودشان را تقویت کردند وشهرستان را تبدیل به یک خرابه و بیابان کردند. دست گل اخری که به اب دادند ابروریزی شهرستان در زمان حساس گفتگو 5+1 با استیفاء از نمایندگی بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
2
1
آقای ali
لطفا خودتان را مسخره کنید.
حالا چون همه مردم طرفدار دولتند آقای م
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳