پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۷۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
دکتر علی پولادیان، مدیر سازمان آتش نشانی شهرداری کازرون خبرداد:
به گزارش اسما بادپا؛ مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون ضمن گزارش عملکرد 9ماهه حضور خود، به سوالات مطرح شده پاسخ داد.

به گزارش کازرون نما به نقل از هفته نامه شهرسبز، دکترعلی پولادیان مدیر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون در گفتگو با اسما بادپا خبرنگار این نشریه از گشایش سایت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون به آدرس www.125kazeroon.ir خبر داد و گفت: در نظر داریم این سایت را به روز نگه داشته و ضمن ارائه گزارشات عملیاتی، امداد و نجات و اطفای حریق سامانه 125 سازمان، به ارائه نکات آموزشی نیز بپردازیم.

پولادیان با اشاره به راه اندازی کارگاه شارژ کپسول آتش نشانی افزود: کارگاه شارژ کپسول های آتش نشانی با این سبک بعد از شیراز برای اولین بار در استان فارس راه اندازی شده است. این کارگاه قابلیت شارژ سه کپسول (1 تا 6 کیلوگرمی) به طور همزمان در مدت کمتر از 3 دقیقه را دارا می باشد.
وی اضافه کرد: این کارگاه با هزینه 10میلیون تومان جهت رفاه حال همشهریان ماه گذشته با حضور رئیس دفتر امام جمعه، فرماندار و سایر مسوولان گشایش یافت. تا ضمن خودکفایی در این زمینه، موجب کاهش هزینه و وقت همشهریان برای شارژ مجدد کپسول ها به مرکز استان مراجعه می کردند، بشود.
وی از جذب یک دستگاه ماشین ایسوز و NKR و تهیه یک سِت کامل امداد و نجات به صورت رایگان خبرداد و در توضیح گفت: از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کل کشور 14دستگاه ایسوز و NKR تخصیص داده شده بود که ما توانستیم یکی از این 14ماشین را به ارزش 180میلیون تومان در اختیار بگیریم و نیز یک ست کامل امداد و نجات به ارزش حدود 160 میلیون تومان به عنوان یکی از 4 شهرستان استان فارس جذب این سازمان گردید.

پولادیان در مورد حل مشکل نیروی انسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون گفت: در آزمون سراسری که 8 خرداد برگزار گردید توانستیم 9 نفر را در مرحله اول جذب نماییم. در این آزمون نتایج 2 برابر ظرفیت اعلام می گردد و پس از انجام آزمون عملی به صورت پیمانی استخدام خواهند شد.

این مدیر شهری یادآورشد: با توجه به این که آموزش موثرترین راهکار در پیش گیری و کاهش حوادث و خسارت به جان و مال شهروندان است، چند برنامه آموزشی در راستای این مهم برگزارگردیده، که به شرح ذیل است:

آموزش یک پنجم تاکسیرانان کازرون به صورت تئوری و عملی و با اخذ مدرک درجه C آتش نشانی صورت پذیرفت. این اقدام که برای اولین بار در استان با همکاری تاکسیرانی کازرون برگزار گردید. برای اعمال حس امنیت و آرامش شهروندان یک کپسول آتش نشانی 2 کیلوگرمی به تاکسیرانان اهدا گردید و عدد 125و آرم آتش نشانی در پشت تاکسی این تاکسیرانان درج شد.

طرح همیار آتش نشان را مانند گذشته و در راستای آموزش در سنین پایین در مهدکودک ها اجرا کردیم.

در راستای آموزش و فرهنگ سازی هر چه بیشتر، این سازمان قصد دارد با آموزش حداقل صد نیروی بسیجی داوطلب آتش نشان، 70 پلیس افتخاری آتش نشان و نیز هسته مرکزی نیروهای آتش نشانی را در کلیه ی ادارات و سازمان های شهرستان کازرون داشته باشیم.

150 نیروی داوطب خانم و آقا جذب و به صورت تخصصی همراه با اعطای گواهینامه، آموزش داده شدند.

برای اولین بار دوره ی آموزشی شارژ کپسول های آتش نشانی را در سازمان فنی وحرفه ای کشور جا انداختیم و 15 نفر از پرسنل سازمان تحت آموزش قرار گرفته، و مدرک فنی وحرفه ای به ایشان اهدا گردید.

وی در ادامه این گفت وگو افزود: توانستیم با تغییر در سیستم تکریم ارباب رجوع، انجام کارشناسی سازمان آتش نشانی را از 2 روز به 2 ساعت کاهش دهیم.

پولادیان خاطر نشان کرد: با نصب سایبان خودروها در ایستگاه شماره 1 و درهای برقی در ایستگاه شماره 2 و همچنین یک ست اداری در این ایستگاه، ساختمان ایستگاه شماره 1و 2 سازمان آتش نشانی تجهیز شد.

وی در پاسخ به پرسش ایمنی ساختمان ها در کازرون بیان داشت: در رابطه با کارشناسی منازل مسکونی و آپارتمان ها و اصناف با هماهنگی هایی که با نظام مهندسی داشتیم، می توانیم نقشه ها و طرح های تاسیساتی را از ابتدا در اختیار داشته باشیم.

وی متذکرشد: باید در نظر داشت که ما آخرین مرجع تایید صلاحیت ساختمان ها هستیم. مدت ها در حال پی گیری هستیم تا تاییدیه ی قسمت فنی شهرداری را در رابطه با ساختمان ها ببینیم و سپس ایمنی ساختمان را تایید کنیم.

وی از افزایش حدود 60 درصدی بودجه ی این سازمان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: با تصویب شورای محترم اسلامی شهر بودجه امسال 780 میلیون تومان است که نسبت به بودجه سال گذشته که 450 میلیون تومان بود، حدود 60 درصد افزایش داشته است.

به گفته ی وی نصب اِلِمان آتش نشانی در خروجی هر دو ایستگاه سازمان آتش نشانی کازرون از جمله فعالیت های در دست اقدام این سازمان است.

پولادیان اضافه کرد: با در اختیار قرار گرفتن 3 عدد شیر هیدرانت توسط نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون به صورت رایگان و سعی در رفع کمبودها، احتیاج به تشک نجات و بالابر برقی هست. با توجه به هزینه یک میلیارد تومانی بالابر برقی اصراری در تهیه آن نداریم؛ اما تشک نجات حدود 20میلیون تومان است که با توجه به این که ساختمان سازی ها چند طبقه شده است، اگر در طبقات بالا آتش سوزی رخ دهد و ما نتوانیم به داخل ساختمان وارد شویم احتمال بالا رفتن خسارت مالی و جانی افزایش می یابد؛ به همین دلیل من از خیرین محترم تقاضا می کنم در این زمینه ما را یاری کنند.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر ویژه از شهردار محترم و پرتلاش کازرون، شورای محترم اسلامی شهر کازرون، امام جمعه محترم، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار محترم شهرستان کازرون، هیات مدیره ی محترم سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون، هفته نامه ی شهرسبز و اصحاب رسانه و نیز همه ی همکاران عزیز و زحمت کش خود در دو ایستگاه آتش نشانی که صادقانه و خالصانه به تلاش و خدمات رسانی شبانه روزی و مستمر به شهروندان کازرونی می پردازند، کمال تشکر و قدردانی را نمود.

نویسنده: اسماء بادپا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کنتال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
0
0
این آقا کجا دکتره
نیکا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
0
0
توازکجامی دونی دکترنیستن
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴