پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
طرح تابستانی "سلوک معنوی" در ماه رمضان، ماه میهمانی خدا، در حوزه علمیه خواهران شهرستان کازرون میزبان دانش آموزان، دانشجویان، فارغ التحصیلان و طلاب علاقه مند به علم و معرفت و معنویت است.

به گزارش علی گلچین خبرنگار کازرون نما، کلاس های "سلوک معنوی" در راستای تربیت نسل مهدوی با اساتید مجرب و توانمند قم و کازرون از جانب گروه فرهنگی تبلیغی سلمان فارسی با عناوینی با مسمی به قرار ذیل شکل گرفت:

سلوک اندیشه (عقاید)، عروج آسمانی (قرآن)، طوق بندگی (احکام)، تمنای وصال (مهدویت)، ترنم باران (اخلاق)، کرانه مهربانی (مهارت های زندگی)، پرسش و پاسخ و تریبون آزاد.

کلاس های سلوک اندیشه با محوریت موضوعات ولایت فقیه، جایگاه توسل در دین، راهنماشناسی (نبوت)، معادشناسی و ... برگزار می‌شود. در بحث ولایت فقیه به بررسی انواع ولایت، تفاوت ولایت معصوم و ولایت فقیه و ادله ی روایی ولایت می پردازیم؛ همچنین  در کلاس های طوق بندگی موضوعات احکام پوشش، احکام زنان و احکام روزه و ... دنبال می شود.

سلوک آفاق، سلوک اندیشه، عروج آسمانی، طوق بندگی، تمنای وصال، ترنم باران و... در سلوک معنوی

مهارت های کسب آرامش، هنر برقراری روابط اجتماعی مثبت، آشنایی با افکاری که آرامش را به هم می زند، روانشناسی عشق و محبت، معرفی عشق های درست و نادرست و عوامل ایجاد محبت و ... در کلاس های کرانه مهربانی معرفی می شوند.

کلاس های ترنم باران با موضوعیت مسائل اخلاقی از جذاب ترین کلاس های این دوره است. در این کلاس ها عوامل موثر در طی کردن مسیر اخلاق تبیین می شود؛ همچنین در بخش دیگری از بحث به شناخت مکارم اخلاقی و بررسی ارتباط آن با دین و معرفت خداوند می پردازیم و در پایان بحث نتیجه گیری می شود که راه رسیدن به اخلاق دینی، کسب معرفت خداوند است.

بررسی نقش طینت انسان درزندگی و معرفی تولی و تبری به عنوان ابزارهای پالایش طینت نیز در این کلاس ها صورت می گیرد.

این طرح با گستردگی کم نظیری در زمینه فرهنگی در حال اجراست و طراحی "رادیو سلوک" از جاذبه های این طرح علمی – معنوی با ویژه برنامه های متنوع و پر شور است.

سلوک آفاق، سلوک اندیشه، عروج آسمانی، طوق بندگی، تمنای وصال، ترنم باران و... در سلوک معنوی

"سلوک آفاق" برنامه روزهای دوشنبه این طرح تابستانی وزین است که زیارت و انس با امامزادگان، علما و دانشمندان گذشته کازرون، محور این کار است. خواندن سرود دسته جمعی، پخش نماهنگ، مداحی و به ویژه مصاحبه های دلنشین با خادمین اهل دل، با اخلاص و با معنویت این اماکن متبرکه ازشیرینی های این برنامه ی هفتگی است.

نویسنده: علی گلچین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹