پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۶۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۱
فرماندار کازرون عنوان کرد:
به گزارش دریافتی کازرون نما، حمیدرضا گرامی در خطبه‌های پیش از نمازجمعه این شهرستان بیان کرد: در مجامع جهانی بحرانهایی مانند: فقر، رشد جمعیت ، بحران محیط زیست، تهدیدات هسته‌ای و بحرانهایی مانند خشکسالی و بیکاری را تعریف کرده اند که معضلات اجتماعی شبکه های اجتماعی هم در ان درخیل است.

فرماندار کازرون مهمترین و اصلی ترین راه مقابله با منکرات را ترویج معروفات ذکر کرد.

به گزارش دریافتی کازرون نما، حمیدرضا گرامی در خطبه‌های پیش از نمازجمعه این شهرستان بیان کرد: در مجامع جهانی بحرانهایی مانند: فقر، رشد جمعیت ، بحران محیط زیست، تهدیدات هسته‌ای و بحرانهایی مانند خشکسالی و بیکاری را تعریف کرده اند که معضلات اجتماعی شبکه های اجتماعی هم در ان درخیل است.

وی به پدیده شوم مواد مخدر به عنوان مسئله خانمان سوز امروز بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران اشاره و افرود: ما در همسایگی کشوری قرار گرفته ایم که رشد تولید مواد مخدر آن یک رشد 34 درصدی است.

مهمترین راه مقابله با منکرات ترویج معروفات است

فرماندار کازرون با بیان ارزش اقتصادی مواد مخدر و تشکیل مافیای حمل و توزیع آن، خاطرنشان کرد: موقعیت جغرافیایی کشور ما سبب شده که محل ترانزیت موادمخدر برای قاچاقچیان باشد.

گرامی تصریح کرد: در این راستا جمهوری اسلامی ایران با بکارگیری توان نیروهای انتظامی، امنیتی و نظامی حداکثر مقایله را با این موضوع داشته تا مانع از عبور این پدیده شوم شود اما با این همه تلاش‌هایی که انجام می‌شود در سال گذشته شاهد کشف بالغ بر 500 تن کشفیات مواد بودیم.

وی گفت: در مبارزه با این مسئله از ابتدای انقلاب تاکنون سه هزار و 700 شهید و 12 هزار جانباز در تاریخ جمهوری ایلامی ایران به ثبت رسیده اند.

نماینده عالی دولت در شهرستان کازرون ادامه داد: امروز در دنیا بیش از 200 میلیون نفر مواد انواع مواد مخدر را مصرف می‌کنند و در کشور ما نیز متاسفانه یک میلیون و 325 هزار معتاد وجود دارد که وجود آنها موجب از هم پاشیدن بسیاری از خانواده‌ها، افزایش طلاق، افزایش امار زندانیان و ... شده است.

گرامی مواد مخدر را امری ناپسند و در زمره منکرات دانست و گفت: بخش زیادی از این موضوع مربوط به مبحث مافیای جهانی و دارای توجیه اقتصادی است اما بخش دیگری از این مسئله را در جوامع اسلامی مانند کشور ایران مربوط به کم رنگ شدن مباحث دینی و اعتقادی است.

وی با تأکید بر این گفته که اصلی ترین و مهمترین راه مقابله با منکرات ترویج معروفات است  که این مهم نیاز به یک عزم و اراده ملی، استانی و شهرستانی دارد، گفت: ما اگر معتقد به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر باشیم بدون شک به سمت معروفات و خوبی ها حرکت خواهیم کرد.

فرماندار کازرون بیان کرد: باید به این باور رسید که در مقابل پدیده‌های خانمانسوز ایستادگی کرد  و البته باید تلاش کرد که راه های جایگزین را هم تعریف کرد. گرچه این مسئله توجیح پذیر نیست که بگوییم که اگر در اینجا مشکلی داریم به سمت منکر یا خلافی برویم که اثرات سوء آن را می بینیم، چرا که کسانی که به اعتیاد مبتلا می‌شوند در درجه نخست بیمار محسوب می‌شوند.

گرامی آموزش و پرورش و مراکز آموزشی را از مهمترین نهادهای تآثیرگذار در مقابله و پیشگیری با مسئله مواد مخدر برشمرد و و دلیل آن را در اختیار داشتن سرمایه های اصلی جامعه در این ارگان‌ها دانست.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
0
0
سلام جناب سرهنگ . خسته نباشی ....
ماه رمضون تموم شد ولی اینقدر روزه خواری تو کازرون دیدیم که.....
و اینقدر کم کاری شما و دوستان شما رو دیدیم که....
کمی واقع بین باشید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳