پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۶۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
قائم مقام وزیر نیرو در امور آب روستائی در کازرون:
به گزارش دریافتی کازرون نما، مهندس رحیم میدانی قائم مقام وزیر نیرودر امور آب روستائی باتفاق فرماندار کازرون وآب استان فارس از چشمه ساسان در بخش مرکزی کازرون وتصفیه خانه انتقال آب روخانه شاپور در منطقه بوشیگان کازرون بازدید کرد .

به گزارش دریافتی کازرون نما، مهندس رحیم میدانی قائم مقام وزیر نیرودر امور آب روستائی باتفاق فرماندار کازرون وآب استان فارس از چشمه ساسان در بخش مرکزی کازرون وتصفیه خانه انتقال آب روخانه شاپور در منطقه بوشیگان کازرون بازدید کرد .

قائم مقام وزیر نیرو در حاشیه این بازدید اعلام کرد در مجموع در سال 93-94 کشور وضعیت مناسبی ندارد . وی گفت میانگین نسبت به دراز مدت 26 در صد ونسبت به سال گذشته 14 درصد کاهش بارندگی داریم . میدانی گفت در بعضی از استانهای جنوب شرقی کشور بسیار نگران کننده است اما در مقابل این وضعیت نمی شود کاری کرد مگر سازگاری با شرانط موجود .

وی گفت تنها کاری که می کنیم این است تا مشکلی برای آب شرب مردم پیش نیاید که در استانهای سنندج کرمان وبندر عباس کارهائی انجام داده ایم . وی گفت مدیریت وصرفه جوئی درمصرف  آب می توان به رفع مشکل کمک بزرگی بکند . میدانی گفت ضعیف بودن بنیه مالی ما باعث شده است که نتوانیم طرح هائی انجام دهیم از جمله همین تصفیه ای خانه که  400 تا 500 لیتر  آب در ثانیه تصفیه می کند و به بوشهر منتقل می کنند ازکل تاسیسات راضی نیستم ولی مدیران اعلام میکنند که بنیه مالی ما ضعیف است اعتبارات دولتی هم که کافی نیست.

وی گفت برای منابع آب  یکی از کارهائی که انجام داده ایم استفاده از اعتبارات عمومی استفاده از وام های بانک های داخلی وخارجی فاینانس های داخلی وخارجی و فروش اوراق مشارکت بوده است .وی گفت یک حرکتی که سه سال اخیر شروع شده استفاده  از بخش خصوصی است که تا کنون سه هزار میلیارد تومان قرار داد بسته ایم اما مشکلی که وجود دارد بخش خصوصی میخواهد آب را تضمینی از آنها خریداری کنیم که ما هنوز به آن حد که آنها میگویند نمی توانیم عمل کنیم .

معاون وزیر گفت یک طرحی که ازسال گذشته شروع کردیم طرح تعادل سازی است که درسال گذشته 25 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته و امسال به 320 میلیارد تومان افزایش یافته است . وی گفت ما در حال حاضر آب از بخش خصوصی به قیمت تضمینی می خریم بطوریکه سال گذشته 110 میلیاردتومان اعتبار تخصیص یافت امسال 400 میلیارد تومان وما تا کی می توانیم این اعتبارات افزایش بدهیم آخر به بن بست می رسیم اگر بخواهیم بطور پایدار در خدمت مردم باشیم وبه تدریج وارداین بشویم که شهروندان ما قیمت تمام شده آب پرداخت کنند و خدماتی هم دریافت کنند  مثل سایر کشورها . میدانی گفت این به معنای افرایش قیمت آب نیست ما هیچ مجوزی برای افزایش قیمت آب نداریم .

وی در پایان گفت گرامی فرماندار کازرون خواست که تعدادی از روستاهای شهرستان که تحت پوشش آبفای روستائی نیستند تحت پوشش قرار بگیرند که در پایان همین سفر تصمیم خواهیم گرفت واعلام می کنیم .

میدانی هم چنین با قدردانی از فرماندار کازرون در پر کردن تعدادی از چاه های غیر مجاز و تعیین تکلیف چاه های قبل سال 85 گفت: بخشی از آب برای مصرف صنعت شهرستان در اختیار فرماندار بعنوان رئیس شورای خفاظت از آب قرار میدهیم تا به صلاحدید در اختیار صنایع و کارخانه ها قرار دهد . 

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
azim
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
0
0
با سلام ایشان معاون وزیرمحترم نیرو درامور آب وآبفا هستند نه امور آب روستایی.لطفااصلاح کنید.
مدیر پایگاه
با سلام
در خبرگزاری‌ها و خبر ارسالی از روابط عمومی فرمانداری کازرون، سمت ایشان "قائم مقام وزیر نیرو در امور آب روستایی" قید شده و به استناد خبر فرمانداری کازرون این عنوان در خبر آمده است
به هرحال از حساسیت و دقت شما سپاسگزاریم
علی بحرانی - مدیرکازرون نما
مهدی پریشانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
0
0
سلام / کوهستان کوه بیل در 30کیلومتری جنوب غربی شیراز 2 روز است در آتش می سوزد /به خاطر خدا به مقامات مسئول اطلاع دهید به فریاد برسند
منتقد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
0
0
باسلام وضمن قبولي طاعات و عبادات
ميشه درخصوص حضور معاون وزير در شهرستان كازرون اون هم در روستاهاي بخش مركزي(دهستان سيد حسين و شاپور)توضيحاتي رابفرماييد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳