پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۶۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
گردهمایی مؤدیان زکات در سالن اجتماعات جهادکشاورزی شهرستان کازرون با حضور امام جمعه، فرماندار، اعضای شورای زکات، کشاورزان و عاملین زکات برگزار گردید

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کازرون، پرویز شفیعی دبیر شورای زکات شهرستان با اعلام این خبر گفت: به منظور تجلیل از مؤدیان برتر زکات درسطح شهرستان و فرهنگ‌سازی این فریضه دینی، همایشی باحضور کشاورزان، زکات دهندگان برتر و اعضای شورای زکات شهرستان در محل سالن جهاد کشاورزی کازرون برگزارگردید.

گردهمایی مؤدیان زکات شهرستان کازرون + عکس

در این مراسم ابتدا شفیعی دبیر شورای زکات ضمن خوش آمد گویی، گزارشی از فعالیت‌های شورا طی سه ماهه سال جاری و عملکرد سال 93را به سمع حاضرین رسانید و از کشاورزان خواست تا باتوجه به دستورات اسلام اولویت پرداخت زکات را به نیازمندان و فقرای هرمنطقه اختصاص دهند.

سپس حجت الاسلام محمدخرسند امام جمعه کازرون و رئیس شورای زکات پیرامون زکات از دیدگاه قرآن کریم و روایات معصومین(ع) مطالبی بیان کرد. وی در قسمتی از سخنان خود اظهار داشت: در بحث زکات همه دستگاه‌ها بایستی وارد عمل شوند و مردم را به پرداخت زکات تشویق نمایند و در این زمینه بایستی کار بیشتری صورت پذیرد زیرا اگر زکات پرداخت شود، خداوند انسان را بیمه می‌کند و خیر و برکت در اموال انسان پیدا می‌شود و علاوه بر تضمین مال، ثواب اخروی فراوانی درپی دارد.

گردهمایی مؤدیان زکات شهرستان کازرون + عکس

رئیس شورای زکات ضمن تشکر از فعالیت‌های شورا تاکید کرد که در زمینه فرهنگ سازی زکات بایستی تلاش بیشتری صورت پذیرد.

در ادامه سخنران ویژه همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدکمال حسینی روحانی اعزامی از قم در زمینه موضوع زکات مطالب مبسوطی ازدیدگاه قرآن کریم به سمع حاضرین رسانید.

گردهمایی مؤدیان زکات شهرستان کازرون + عکس

وی در مورد انجام واجبات الهی اولین و مهمترین نکته را عقیده درونی انسان برشمرد و ازنظر قرآن 5 مورد از آثار پرداخت زکات را بیان کرد و گفت: 1- پرداخت زکات موجب طهارت انسان می‌شود. در قرآن آمده که خداوند به پیامبر(ص) امر کرد که از اموال مردم صدقه بگیر که این کار باعث تزکیه و پاکدامنی افراد می‌شود. چون نسل پاک از پدر و مادر پاک و غذای پاک بوجود می آید. 2- هرکس زکات پرداخت کند شامل درود پیامبر(ص) می‌شود و خداوند به پیامبر می‌فرماید به این مردم درود بفرست 3- پرداخت زکات باعث افزایش مال و روزی انسان می‌شود. انسانی که در زمان دارائی و نداری انفاق کند ایثارگراست 4- تقرب به خدا، همه هدف انسان این است که مورد عنایت حضرت حق قرار گیرد و پرداخت زکات انسان را به خداوند نزدیک می‌کند 5- پرداخت زکات امنیت و سلامت اجتماعی را به دنبال دارد. وقتی زکات در ساخت مسکن محرومین، تحصیلات دانشجویان، جهیزیه دختران و کارهای عام المنفعه مانند ساخت مسجد، حسینیه و بهداشت و... مصرف می‌شود، ارتقای امنیت و سلامت اجتماعی را به دنبال دارد و در نهایت با پرداخت زکات رحمت و بخشش الهی و پاداش اخروی شامل مؤدیان خواهد بود.

گردهمایی مؤدیان زکات شهرستان کازرون + عکس

در پایان به 5 نفر از زکات دهندگان برتر لوح تقدیر و هدایایی تقدیم و با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و صرف افطاری مراسم خاتمه یافت.

گردهمایی مؤدیان زکات شهرستان کازرون + عکس

نویسنده: شهریار تقدم
برچسب ها: کازرون ، زکات
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
0
0
سلام خدمت مدیریت محترم کازرون نما
مدتیست در بخش وبلاگ ها وقتی روی لینک مطلب کلیک میکنیم وبلاگ باز نمیشود.
لطفا پیگیری کنید
با تشکر
كشاورز زاده بيزار از ريا كاري
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
0
0
اين آقايان روساي جهاد كشاورزي كازرون يعني محسن و عبدصاحب قائمي بجاي مصادره كردن همت عالي كشاورزان ، زحمات موديان زكات و وكميته امداد، بفكر حمايت از كشاورزان بيچاره باشند كه همچنان درجا مي زنند و با سيلي صورتشون رو سرخ نگه داشته اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳