پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۸
شهید بهشتی در جمع مردم کازرون:
در اردیبهشت سال 1358 کازرونی ها میزبان شهیدی بودند که بعدها از سوی حضرت امام(ره) سید مظلوم و سید شهیدان ایران لقب گرفت و براساس گزارشات سال 58 ده ها هزار نفر به میدان شهدا آمده بودند تا سخنان یار صدیق امام را با گوش جان بشنوند.

به گزارش کازرون نما به نقل از سایت تنویر، در اردیبهشت سال 1358 کازرونی ها میزبان شهیدی بودند که بعدها از سوی حضرت امام(ره) سید مظلوم  و سید شهیدان ایران لقب گرفت.

براساس گزارشات سال 58 ده ها هزار نفر به میدان شهدا آمده بودند تا شاهد سخنرانی یار امام(ره) باشند و بعدها شهید بهشتی در یکی از سخنرانی هایش در قم از احساسات ضد استعماری جوانان کازرونی به نیکی یاد می کند و می گوید: «یک وقت به بچه های کازرون گفتم، می گویند آمریکا هوس کرده از مرزهای آبی جنوبی مزدورانش را بفرستد به خاک ما؛ اگر اینها بیایند چه کارش می کنید؟ این بچه ها توی جلسه فریاد زدند که ما آنها را نابود می کنیم.»

آفرین بر زن های قهرمان ایران/ شایع کردند بهشتی در خانه علم نشسته است/ این انقلاب شکست نمی خورد/ اگر با دوک نخ بریسیم، با سوزن بدوزیم و با الاغ و اسب به اینجا و آنجا سفر کنیم، باید مقاومت کنیم+ عکس

در زیر متن سخنرانی شهید بزرگوار آیت الله بهشتی در کازرون را می آوریم تا مروری باشد بر اندیشه های این شهید مظلوم.

شهید بهشتی در سخنرانی خود جمعی از مبارزین کازرونی از جمله کارگر، کشاورز، روحانی، دانشجو را نام می برد و خاطرناشان می کند: باید هوشیار باشید که طی 16 سال از سال 41 تا 57 علی رغم همه نقشه کشی ها، نیرنگ ها و فسادها، شکنجه ها، کشتن ها، تبعید کردن ها و به زندان انداختن ها، پیوند خود را با این انقلاب محکم تر کردید و باید بدانید که بنیادی نو و محکم در مقابل نوکر صفتان و اجنبی پرستان بوجود آوردید و امیدوارم این پیوند را با شهادت، تا پیروزی رها نکنید.

آیت الله بهشتی یکی از ویژگی های خط امام را انسان سازی می داند و می گوید: ببینید انقلاب خونین، زنان جامعه ما را چگونه عوض کرد، به این زن ها می گفتند ضعیفه، ولی در انقلاب نشان دادند که قوی هستند. من چهار روز پیش در شهرکرد بودم، چنان نظمی از زنان دیدم که کمتر از مردان دیده ام. این شیر زنان نشان دادند که چگونه در مسیر انقلاب گام برمی دارند. رژیم سفاک دست نشانده بیگانه می خواست از شما زن ها، عروسک های رنگارنگ باب طبع خودش بسازد اما انقلاب آمد و شما را طوری ساخت که می‌خروشید و در میدان شهادت برای دفاع از اسلام، با حجاب نفوذ ناپذیرتان می غرید. آفرین بر زن های قهرمان ایران.

بهشتی با انتقاد از فرهنگ غربی حاکم بر جامعه در زمان پهلوی، تاکید می کند: ای جوان و تو ای نوجوان، تا چند سال پیش فرهنگ تو فرهنگ دکتر شدن، قاضی شدن و هنرپیشه شدن بود و حالا به برکت این انقلاب اسلامی به رهبری امام سازش ناپذیرمان قیام کردید و می گویید: تا یک دانشگاه اسلامی برپایه مکتب و پیوند با مردم و برای مردم و برپایه معیارهای اسلامی بنا نشود به دانشگاه نمی روید (تکبیر مردم کازرون).

آفرین بر زن های قهرمان ایران/ شایع کردند بهشتی در خانه علم نشسته است/ این انقلاب شکست نمی خورد/ اگر با دوک نخ بریسیم، با سوزن بدوزیم و با الاغ و اسب به اینجا و آنجا سفر کنیم، باید مقاومت کنیم+ عکس

وی تفکرهای التقاطی را عامل سقوط انسان به پرتگاه ماتریالیسم می‌خواند و عنوان می کند: قانون ثابت و واحد حاکم برطبیعت، خداست.خدا این هستی مطلق و این چشمه جوشنده سیاست را با حضور مردم در صحنه می پسندد و این سیاست، باز در دست پروردگار است. اگر غیر از  این سیاست برای شما درست کنند، این درست نیست. اسلام سیاست درهای باز را می پسندد نه درهای بسته را.

این مبارز خستگی ناپذیر با اشاره به ارائه عملکرد شورای انقلاب در سال نخست از طریق رادیو، تلویزیون و مطبوعات بیان می دارد: آنچه در شورای انقلاب گذشت، جز اینکه مطبوعات و رادیو و تلویزیون به عرض شما رساند چیز دیگری نبود. آن وقت مکار بازها و نیرنگ بازها از نبودن ما سوء استفاده کرده هرچه خواستند گفتند و هر روز شایع می کنند که بهشتی در خانه علم(وزیر دربار شاه) نشسته، در صورتی که این خانه سال های سال مال من بوده و چند مدت قبل یک راننده اتوبوس که همسایه ما است در اتوبوس مشاهده می کند که عده ای مخالف و موافق دارند برسر مساله ی خانه من بحث می کنند که انقلاب شده تا فلانی برود خانه علم بنشیند. راننده به آنها اعتراض می کند و می گوید من الان ثابت می کنم که شما دروغ می گویید و با اتوبوس و مسافران می آید در کوچه ما و پاسدارن جلوی آنان را می گیرند و آنها متوجه اعمال ننگین خود می‌شوند.

بهشتی در ادامه افزود: شایعه کردند که سران انقلاب، بهشتی، رفسنجانی و خامنه ای میلیون ها دلار، فرانک و جواهرات به خارج فرستاده‌اند تا انقلاب که شکست خورد فرار کنند و بروند. اولا بیچاره های نادان به شما بگویم این انقلاب شکست نمی خورد (تکبیر مردم کازرون). تو ای منافق  و هوادار دروغین خلق کجایی بیایی و این خلق قهرمان را ببینی! تا این امت و خلق مسلمان در صحنه مبارزه است هیچ قدرتی نمی تواند مردم را نابود کند و آمریکا نیز نمی تواند هیچ غلطی بکند و این شوروی جنایتکار هم الان در افغانستان وامانده. بچه های کازرون! آمریکایی، روسی، انگلیسی و چینی پایش به این خاک برسد با چنگ و دندان آنان را نابود می کنیم.

این روحانی مبارز با تاکید بر سخن حضرت امام(ره) که فرمود «شهادت در فرهنگ ماست» خاطرنشان کرد: بخدا مردم، بهشتی و امثال بهشتی همیشه آماده شهادتند.(در اینجا مردم کازرون یکصدا فریاد زدند: درود بر بهشتی). منافقین و دروغ پردازان صورت دادند و در این صورت آمده است 30 میلیون دلار کمک به شیعیان جنوب لبنان اختصاص داده شده است و صد میلیون هم شورای انقلاب تصویب کرده است برای مستضعفین و جنبش های رهایی بخش در جهان، ولی ناپاکان می گویند که این پول ها را می فرستند که به حسابشان در خارج ریخته شود. بیچاره ها، زنده ماندن ما در این خاک است و روز شهادت هم در همین خاک. برادر و خواهر روشن باش، هرچه قدر از پرهیزگاری و ویژگی های محمد دور شوی، از خط امام منحرف شده ای.

وی نظام جمهوری اسلامی را بنام مستضعفین و نظام اسلامی را نظام ولایت فقیه دانست و عنوان داشت: فقیه یعنی مجتهد زحمت کشیده که ده ها سال درس خوانده و زحمت کشیده، شجاع و با تقوا و آگاه به زمان که بتواند فتوا دهد. آن هایی که ولایت فقیه را قبول ندارند در هر مقامی که باشند سرنگون خواهند شد. نه شرقی و نه غربی، برای من مسلمان، آمریکای سرمایه دار، استعمارگر و ستم گر و جهان خوار همان قدر بد و کثیف است که شوروی متجاوز و اشغالگر افغانستان. سیاست ما جنگ با ستمگر است. در خط امام بودن، با آمریکا جنگ کردن و با شوروی لاس زدن نیست. قرار ما این است که خود بکاریم، خود بخوریم و در زمین خود بنشینیم و باج به شوروی و آمریکا و هیچ ابرقدرت دیگری ندهیم.

آفرین بر زن های قهرمان ایران/ شایع کردند بهشتی در خانه علم نشسته است/ این انقلاب شکست نمی خورد/ اگر با دوک نخ بریسیم، با سوزن بدوزیم و با الاغ و اسب به اینجا و آنجا سفر کنیم، باید مقاومت کنیم+ عکس

شهید بهشتی رحمه الله علیه در پایان سخنان خود گفت: برادران مسلمان می دانیم به دنبال هر انقلاب مشکلات فراوان وجود دارد ولی به امید خدا و به امید رهنمودهای رهبر ما، مردم مسلمان ایران، تصمیم قاطع اتخاذ کرده ایم که استقلال پر عظمت خود را به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی از دست ندهیم و اگر کارمان به جایی رسید که موقتا با دوک نخ بریسیم و با سوزن بدوزیم و با الاغ و اسب به اینجا و آنجا سفر کنیم، باید مقاومت کنیم. اینست مکتب خونین تشیع. به همت ملت مسلمان راه کشاورزی و صنعت را به روی ملت باز کنیم. ما دست نیاز نه به طرف غرب و نه به طرف شرق دراز نمی کنیم.

گفتنی است که شهید بهشتی در سال 1307 در یکی از خانواده های اصیل روحانی در اصفهان دیده به جهان گشود و کودکی‌اش با تحولات سیاسی اجتماعی آغاز سلطنت رضاخان سپری شد. این شهید مظلوم از اصلی ترین عناصر روحانیت مبارز بود که در سازماندهی تظاهرات و راهپیمایی های میلیونی سال 56 و 57 مهمترین نقش را داشت.

وی از سال 47 تا 57 سه بار توسط ساواک دستگیر و به زندان افتاد و سرانجام در شامگاه 7 تیر سال 1360 در حین سخنرانی در تالار حزب جمهوری اسلامی بر اثر انفجار ساختمان حزب توسط منافقین، به همراه 72 تن از یارانش به خیل عظیم شهدای کربلا پیوست.

منبع: تنویر
برچسب ها: کازرون ، 7 تیر ، شهید بهشتی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸