پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
رئیس دادگستری کازرون:
رئیس دادگستری کازرون گفت: سال گذشته ۲۵ هزار و ۷۰۹ پرونده در دادگستری این شهرستان مختومه شده است.

به گزارش کازرون نما به نقل از خبرنگار تسنیم، سید ابراهیم موسوی اظهار داشت: سال گذشته در مجموع 24 هزار و 908 پرونده به دستگاه قضایی کازرون وارد شده که با توجه به رسیدگی به 831 پرونده از سال‌های قبل در مجموع 25 هزار و 709 پرونده در دادگاه شهرستان مختومه شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش‌ترین حجم پرونده‌های ورودی به دادگستری کازرون مربوط به سرقت، قاچاقاق و خرید و فروش مواد مخدر و تصادفات رانندگی است.

رئیس دادگستری کازرون با بیان اینکه گسترش فرهنگ صلح‌جویی و استفاده از داوری سبب گسترش آرامش پایدار می‌شود تصریح کرد: میانگین صلح و سازش در پرونده‌های دادگستری کازرون 25 درصد است در حالی که میانگین کشوری صلح و سازش 40 درصد است.

وی با ابراز تاسف از افزایش میزان طلاق در این شهرستان گفت: در سال گذشته 372 دادخواست طلاق مطرح شده است که از این میزان 279 مورد طلاق توافقی بوده است.

موسوی توجه به مسائل مادی و توقعات بیش از اندازه زوجین نسبت به یکدیگر را از عوامل بالارفتن میزان طلاق عنوان کرد و افزود: کم‌رنگ شدن ارزش‌های معنوی و اسلامی و تاثیر‌پذیری از برنامه‌های ماهواره‌ سبب شده تا مسائل اقتصادی نقش محوری در اختلافات خانواده‌ها داشته باشد.

رئیس دادگستری کازرون با بیان اینکه ارتباط نزدیک با مردم از طریق مطبوعات، دیدارهای چهره به چهره و استفاده از ظرفیت مساجد در دستور کار دادگستری کازرون قرار گرفته است گفت: بهره‌گیری از مشاوران حقوقی تاثیر بسزایی در نحوه صحیح انعقاد قرادادها میان افراد حقیقی و حقوقی داشته و کاهش  شکایات را به دنبال دارد.

موسوی از توسعه شبکه الکترونیک در دادگستری کازرون خبر داد و افزود: تسریع در رسیدگی پرونده‌های قضایی  و جلوگیری از اطاله بیش از حد پرونده‌ها مورد تاکید دستگاه قضایی و دادگستری این شهرستان است.

نویسنده: رحیم زارع
برچسب ها: کازرون ، قوه قضائیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹