پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۶۱۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۸
"توسعه شهری در این شهر متوقف ‌شده و حقوق کارگران پنج تا شش ماه پرداخت‌ نشده و شهرداری در بدهی بسیار غوطه‌ور شده است."

"توسعه شهری در این شهر متوقف ‌شده و حقوق کارگران پنج تا شش ماه پرداخت‌ نشده و شهرداری در بدهی بسیار غوطه‌ور شده است."[1]

با توجه به اعلام نارضایتی امام جمعه محترم شهرستان کازرون  از عملکرد شورای شهر و شهرداری کازرون بر آن شدیم تا طی یک مقاله به بررسی راه های کاهش مشکلات مالی شهرداری بپردازیم در این مقاله با عنوان حل مشکل مالی شهرداری در یک "7 ت" به بررسی این راهها می پردازیم: 

1-تشویق : در این روش می‏توان با اعطای مشوق‏هایی از قبیل: کاهش مالیات و عوارض، دادن مجوز جدید پس از پایان طرح، اعطای وام با همکاری بانک‏ها و سایر روش‏ها به تشویق سرمایه‏گذاران برای سرمایه‏گذاری در طرح‏های عمرانی و رفاهی و فرهنگی شهر پرداخت. همچنین با تامین خدمات زیر بنایی از قبیل احداث راه و آسفالته کردن آنها، شبکه آب، برق، تلفن و شبکه فاضلاب، به تشویق ساخت و ساز در مناطق مورد نظر پرداخت.

2-تکمیل: در این روش طرح‏های در حال انجام را مورد بررسی قرار داده و نسبت به تکمیل طرح‏هایی که درآمد بیشتری برای شهرداری دارد، با اولویت بندی آنها اقدام می‏شود.

3-تسریع: در این روش به بررسی راه‏های تسریع پروژها پرداخته می‏شود برای مثل با کاهش بروکراسی اداری و ایجاد یک باجه خاص و پیگیری مشکلات سرمایه گذاران و طرح‏ها در شهرداری و هماهنگی با سایر ارگان‏های مرتبط، نسبت به حل مشکلات آنها اقدام نمود. به عنوان مثال می توان بازه زمانی صدور مجوز ساخت را کاهش داد تا در ساخت و توسعه تسریع صورت گیرد.

4-تخفیف: در این روش با اعطای تخفیفات ویژه در مقاطع زمانی مختلف اعم از هفته دولت و غیره و همچنین اعطای تخفیف در صورت تکمیل طرح در یک بازه زمانی کوتاه یا تخفیف برای پرداخت زودهنگام، به جلب نظر سرمایه گذاران جهت شرکت در تامین مالی پروژه ها و یا پرداخت عوارض اقدام می شود. به عنوان مثال برای پرداخت عوارض خودرو تا پایان سه ماه اول سال 40 درصد و تا پایان سه ماه دوم 20 درصد تخفیف قرار داده و بدین صورت صاحبان خودرو را به پرداخت عوارض تشویق نمود.

5-تبدیل: در این روش پروژه‏هایی که بهره کمی داشته و یا بلا استفاده مانده به پروژه‏هایی با بهره وری بالا تبدیل می‏شود بدین صورت که با واگذاری طرح‏های فاقد بهره وری و مکان‏های بلااستفاده به سرمایه گذاران، آنها را به طرح‏هایی با بهره وری بالاتر تبدیل نمود.

6-تنبیه: در این روش به بررسی راه‏های دریافت عوارض پرداخته و با محدود کردن بازه زمانی دریافت عوارض به صورت عادی و افزایش عوارض پس از آن، به دریافت عوارض اقدام می شود. ضمن اینکه یک تنبیه مالی برای عدم پرداخت عوارض قرار داده و از این طریق محدوده دریافت را افزایش داد.(مانند قبوض جریمه راهنمایی و رانندگی که پس از 60 روز 2 برابر می شود.)

7-تقلید: در این روش می توان ضمن استفاده ار تجربیات سایر شهرها و شهرداری‏های موفق کشور به الگوبرداری و تقلید از روش‏های توسعه شهری پرداخته و ضمن برطرف نمودن کاستی‏ها درآمد بیشتری کسب نمود.



[1]-گزیده ای از سخنان حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند در خطبه های نماز جمعه کازرون در 4 اردیبهشت 94


* کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

نویسنده: یعقوب شفیعی*
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
کارمند شهرداری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
0
0
یه نفر پیدا شد با دید باز اومد شهرداری را با بدهی 40 میلیاردی تحویل گرفت وداشت یه کارایی میکرد حمایت از سرمایه گزار یعنی چه سر پروژه بنکداری چه حرفایی که نزدن تصور کنید تلاش موصلی نبود هنوز اوون زمین محل ریختن اشغال بود وپول های کازرونی ها هم تو شیراز خرج میشد حالا حداقل دوسال چند تا کارگر کازرونی اونجا مشغول شدند که. خودم وایساده بودم به سرمایه گزار بازاارچه ماهی و پایانه کامیون که زمین وطرحشون با تلاشهای وی اماده شده بودمن دیگه حوصله تکرار حرفای بنکداری را ندارم از این بعد نیستم ودارم از کازرون میرم این بود که پول سرمایه گزار بازارچه ماهی با خدماتی شهرداری شیراز داد شد اپارتمانی ده طبقه در معالی اباد ورونقی و اشتغالی برای شیراز
یها هر چند این سرمایه از کازرون بدست امده بود وای به حال ما ودرود بر نجابت مهندس موصلی
باقر منتظرالمهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
0
0
بازم به شما که یه پیشنهادی میدید ای کاش مسئولین با دید بازتر به مشکلات کارگران این قشر زحمتکش جامعه رسیدگی کنن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
0
0
چرا فریاد رسی نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳