پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۵۶۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: طبق فرموده مقام معظم رهبری، تیم مذاکره‌کننده فرزندان انقلاب هستند و ما باید از این افراد حمایت کنیم.

حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: طبق فرموده مقام معظم رهبری، تیم مذاکره‌کننده فرزندان انقلاب هستند و ما باید از این افراد حمایت کنیم.

وی ادامه داد: در یک توافق خوب بنابر نظر مقام معظم رهبری، باید تحریم‌های علیه جمهوری اسلامی ایران به‌صورت یکجا و همزمان حذف و دستاوردهای هسته‌ای کشور حراست شود.

خرسند ادامه داد: برای استمرار تحقیقات و پیشرفت‌های علمی و فنی در امور هسته‌ای نباید هیچ محدودیتی وجود داشته باشد و بازرسی‌ها باید در حد عرف بین‌الملل باشد من این‌که مراکز نظامی نباید به‌هیچ‌وجه مورد بازرسی قرار گیرند.

به گفته وی، تعهدات مندرج در توافق هسته‌ای باید دوجانبه و همزمان بازگشت‌پذیر باشد که در صورت نقص عهد دشمن، ما نیز بتوانیم به شرایط قبل از توافق برگردیم.

امام‌جمعه کازرون با انتقاد شدید از سخنان رئیس‌جمهور که ورود سرمایه، حل مشکل محیط‌زیست، اشتغال، صنعت، آب خوردن مردم و احیای بانک‌ها را به رفع تحریم‌ها مرتبط دانسته بود، تصریح کرد: ما نباید سرنوشت کشور را به مذاکرات هسته‌ای گره بزنیم و حل همه مشکلات را درگرو رفع تحریم‌ها بدانیم.

خرسند بابیان اینکه این‌گونه سخنان بوی شعار تبلیغاتی می‌دهد و شاید کاربرد انتخاباتی داشته باشد، بیان کرد: ارتباط آب خوردن مردم و رفع تحریم‌ها بر اساس چه منطقی است که برخی آن را مطرح می‌کنند.

وی، گره زدن مشکلات کشور و مطرح کردن این‌گونه سخنان را ناشی از ضعف و انفعال دانست و ابراز داشت: این‌گونه سخنان با آموزه‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب و سیره امام راحل و مقام معظم رهبری همخوانی ندارد و خواسته دشمن در مذاکرات را بیشتر می‌کند.

خطیب نماز جمعه کازرون تصریح کرد: مشکلات کشور ناشی از بی‌لیاقتی و سوء مدیریت برخی از مسئولان است و اگر مسئولان بخواهند می‌توانند با تکیه‌بر ظرفیت درونی، بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل‌وفصل کنند.

خرسند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پنجاهمین سالروز شهادت، شهیدان چهارگانه مؤتلفه اسلامی، اظهار داشت: شهیدان امانی، بخارایی، صفارهرندی و نیک نژاد، در اعتراض به تصویب قانون کاپیتولاسیون، حکم الهی را در حق نخست‌وزیر وقت که این قانون را تصویب کرده بود، جاری کردند و سرانجام در 26 خرداد 1344 به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در مورد این شهدا که آن‌ها را به «نورالله فی ظلمات الارض» تعبیر کرده بودند، گفت: این شهیدان در دوران سیاهی و آکنده از ظلم و ستم طاغوت، احساس تکلیف کردند و با اذن شرعی برخی از علما به‌صورت انقلابی اقدام به اعدام حسنعلی منصور کردند.

امام‌جمعه کازرون همچنین با اشاره به سالروز تشکیل جهاد سازندگی توسط حضرت امام خمینی (ره) در سال 1358 و روز جهاد کشاورزی، اظهار داشت: کشاورزی در کشور ما اهمیت بسیار زیادی دارد و مسئولان باید نسبت به حل مشکلات کشاورزان، تلاش کنند.

حجت‌الاسلام خرسند در ادامه به تشریح مشکلات کشاورزان پرداخت و عنوان کرد: عدم بازاریابی مناسب، مکانیزه نبودن کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی و لزوم حذف واسطه‌های کشاورزی ازجمله مسائل مهم در حوزه کشاورزی هستند.

وی بابیان اینکه امروزه در عرصه اقتصاد مقاومتی، کشاورزی حرف نخست را می‌زند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد کشاورزی جایگاه اصلی خود را به دست آورد و شغل کشاورزی، شغلی مقدس به شمار آید.

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
عضوی از دانشگاه سلمان
|
UNITED STATES
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
0
2
سلام حاج آقای عزیز

سئوالی داشتم به عنوان یک فرد دانشگاهی. از اردیبهشت 92 هیچ گونه انتقادی و صحبتی از جانب حضرتعالی و دوستان گرامیتان در مورد وضعیت به اصطلاح وخیم حجاب دختران دانشگاه سلمان نشنیدیم.
درحالیکه در زمان تصدی دکتر خرمایی هفته ای نبود که در این رابطه انتقاد و اعتراضی نشود. این سکوت معنا دار با وجود عدم تغییر در وضعیت حجاب که البته قبلا هم مشکلی نداشت در چیست؟ و آن اعتراضها برای چه بود؟
البته پس از روی کار آمدن رییس جدید دوباره بعید نیست اعتراضات در این رابطه آغاز شود!!
ما که عقلمان به جایی قد نمی دهد. شما پاسخ این پرسش را بفرمایید که این رویکرد دوگانه چه دلیل یا دلایلی را پشت پرده دارد؟
آیا این سکوت نوعی حمایت از یک شخص یا آن انتقادهای شدید تحت فشار قرار دادن شخص دیگری است یا ....؟
سپاسگزارم
مجتبی
|
GERMANY
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
0
2
سلام بر عضوی از دانشگاه سلمان
بنده نه دانشگاه سلمان رو میشناسم و نه روساش رو، فقط این رو میدونم که متاسفانه حجاب و مذهب و وا اسلاااااااامااااا گفتن به ابزار ... قوی تبدیل شده. خصوصن در مقابله با افرادی که عملکرد کاری و اخلاقیات مسلم اونها ( مانند دروغ نگفتن و دزدی نکردن و ... ) قابل نقد نباشه. اینم تقصیر آقای خرسند نیست. این به فرهنگ تبدیل شده.
مجتبی
|
GERMANY
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
0
0
معاون اول رئیس جمهور گفت: اینکه می گویند تحریم‌ها روی آب آشامیدنی مردم هم تأثیر گذاشته کاملاً درست است.

به گزارش انتخاب، اسحاق جهانگیری امروز در کنگره ملی پرسش مهر 15 که در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار شد، با بیان اینکه آب یک مسئله اصلی در ایران است افزود: وقتی می گوییم تحریم‌ها روی آب آشامیدنی مردم هم تأثیر گذاشته است می گویند کجا تحریم‌ها می تواند روی آب خوردن مردم تأثیر بگذارد و شروع به کنایه می‌کنند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که تأمین آب آشامیدنی یک شهر مانند تهران نیازمند ده‌ها کار مطالعاتی، مهندسی و عمرانی است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در شهری مانند اصفهان برای تأمین آب آشامیدنی مردم پنج تونل حفر شده است و حتی کار حفر یک تونل از 23 سال پیش ادامه دارد و تلاش می شود تا این تونل بخشی از آب رود کارون را برای شرب به اصفهان منتقل کنند.

جهانگیری افزود: ساز و کار انتقال آب آشامیدنی از پیچیده‌ترین فناوری‌های دنیاست.

وی گفت: هم اکنون دشت‌های وسیعی در کشور به خاطر کمبود آب در حال نشست است و کشاورزی و باغداری در معرض خطر جدی از بین رفتن قرار دارد و حتماً باید در زمینه مدیریت منابع آب و نیز مدیریت مصرف آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی فکر جدی کنیم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: اینکه رئیس جمهور در سال 1393 پرسش مهر 15 را به معضل آب اختصاص داد به علت اهتمام ویژه دولت برای مدیریت منابع و مصرف آب است.

جهانگیری گفت: بخش عمده ای از شرق کشور به طور جدی نیازمند تأمین آب از منابع خارج از منطقه است و باید از خلیج فارس و دریای عمان به این مناطق آب منتقل شود که این کار نیازمند فناوری‌های پیشرفته‌ای برای انتقال، شیرین‌سازی،‌ نمک‌زدایی و تصفیه آب است.

وی تصریح کرد: برای هر یک از این طرح‌ها و برنامه‌های تأمین آب آشامیدنی مردم، دنیا قادر است مشکل ایجاد کند اگرچه توان مهندسی، صنعتی و عمرانی کشور در حدی است که قادر است حتی در صورت لجاجت و ادامه تحریم‌ها از پس این مشکلات برآید.

معاون اول رئیس جمهور گفت: با این حال اما وقتی از تأمین آب شرب مردم حرف زده می‌شود برخی فکر نکنند که تأمین آن کار بسیار ساده ای است.

جهانگیری افزود: سال گذشته 6600 روستای کشور آب آشامیدنی نداشتند و مجبور شدیم با تانکر به آنها آبرسانی کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۷
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۶:۲۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۳:۳۹
اذان مغرب
۲۰:۰۰:۴۵